Graspop Metal Meeting 2026

heb je wel vaker dat het middenplein snel gaat, eventueel de eerste ring maar die tweede ring verkopen is echt moeilijk, je weet gewoon dat het geluid niet goed zal zijn. volgens mij is parkway drive middenplein ook al lang uitverkocht.

Gaat er me meer over dat buitenring bij PWD nog bijna volledig beschikbaar is, terwijl die verkoop al bezig is van oktober vorig jaar en dat die bij Deftones al veel dichter bij uitverkoop zit, terwijl die verkoop vandaag is begonnen.

Zou toch eerder het omgekeerde verwachten qua verhouding tussen die 2 bands.

Gaat er me meer over dat buitenring bij PWD nog bijna volledig beschikbaar is, terwijl die verkoop al bezig is van oktober vorig jaar en dat die bij Deftones al veel dichter bij uitverkoop zit, terwijl die verkoop vandaag is begonnen.

ik weet het niet, Parkway drive heeft alle kwaliteiten om gigantisch te worden, ze hebben de productie, het enthousiasme van de band, de songs. en om een of andere reden blijven ze toch steken qua verkoop. misschien komt daar wel verandering in als de beelden van hun huidige tour opgepikt en gedeeld worden, want de stage die ze naar vorst gaan meepakken is ongezien in Metal. niemand anders heeft zo'n grote productie.

Ik heb helemaal niks met de Foofies, het koosnaampje alleen al maakt duidelijk dat die op Graspop niks te zoeken hebben. Foo Fighters is een Werchter band en moet lekker daar blijven.
Maar hey, dat is mijn mening, net zoals ik dat vind van Muse.
Samson heeft ook ooit een "hardrock" single uitgebracht, dat maakt Samson en Marie nog geen Graspop artiest.
In mijn ogen is er gewoon meer nodig dan enkel maar een stevig klinkende gitaar om het label Graspop-waardig te krijgen. (want soms is zelfs die stevige gitaar niet nodig, Tenacious D zie ik bvb wel als Graspop waardig).

Maar hey, nu ben ik heel erg mijn persoonlijke smaak aan het doordrijven, misschien zelfs randje gatekeepen.
Eigenlijk is dat vooral de reden waarom ik mij niet bezig houdt met geruchten/of voorspellingstopics.
Ik ga naar Graspop, want Graspop en als de affiche compleet is, zal ik mijn traject wel bepalen, als dat wil zeggen dat ik de mainstage een avond moet vermijden, dan geen probleem, nog 3 andere podia en een classic rock en in het allerslechtste geval de camping.

Je bent wel de eerste die ik Foofies zie gebruiken.

Iedereen die PWD wil zien, heeft ze vaak al wel meer dan een keer gezien. Kan daar iets inzitten?
Na het losgaan na corona, lijken er veel mensen toch weer wat over te schakelen van alles willen meepikken naar hier en daar eentje.

• Leuk
Waarderingen: saurus
1000019865.jpgben ik vergeten in de evaluatie te zetten, maar dat mist graspop toch echt nog wel.

Een nachttrein welteverstaan, geen weervrouw.

• Haha
Waarderingen: EddiePlaysBass

Deftones minder aanwezig de laatste jaren? of gaan misschien al wat langer mee? geen idee maar raar idd

Bekijk bijlage 15230ben ik vergeten in de evaluatie te zetten, maar dat mist graspop toch echt nog wel.

Een nachttrein welteverstaan, geen weervrouw.
Sedert ze de gratis treinen heen en terug hebben afgeschaft heb ik de hoop allang opgegeven dat er nachttreinen gaan rijden vanuit mol.
Jarenlang was er gratis camping en bleven de mensen gewoon een nachtje slapen.
Graspop biedt wel de optie een nachtje door als een van de weinige festivals.
En dan met de eerste trein smorgens naar huis.

Sedert ze de gratis treinen heen en terug hebben afgeschaft heb ik de hoop allang opgegeven dat er nachttreinen gaan rijden vanuit mol.
Jarenlang was er gratis camping en bleven de mensen gewoon een nachtje slapen.
Graspop biedt wel de optie een nachtje door als een van de weinige festivals.
En dan met de eerste trein smorgens naar huis.
Misschien ook met reden dat de camping gratis was/is? En dat er maar 1 richting is en dat is naar antwerpen. Mensen uit brugge zijn nog steeds gesjareld als ze om 3u snachts daar zouden aankomen.

ik weet het niet, Parkway drive heeft alle kwaliteiten om gigantisch te worden, ze hebben de productie, het enthousiasme van de band, de songs. en om een of andere reden blijven ze toch steken qua verkoop. misschien komt daar wel verandering in als de beelden van hun huidige tour opgepikt en gedeeld worden, want de stage die ze naar vorst gaan meepakken is ongezien in Metal. niemand anders heeft zo'n grote productie.
Is het zeker dat die productie volledig meekomt op deze tour?
In dat geval wordt het inderdaad een spektakel. Ik heb enkel mijn twijfels of dit het geval zal zijn, zowel praktisch als kosten-baten.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Misschien ook met reden dat de camping gratis was/is? En dat er maar 1 richting is en dat is naar antwerpen. Mensen uit brugge zijn nog steeds gesjareld als ze om 3u snachts daar zouden aankomen.
Dan is het denk ik nog een uurtje wachten eer er treinen naar Gent, Oostende, Brugge, Kortrijk en De Panne gaan. Vooral voor Alcatraz zou ik een nachttrein wel willen nu, moet die zondag nacht na Machine Head (Rotting Christ/Earth) nog zien in Antwerpen te geraken
Voor Graspop nachttreinen zouden ze denken ik enkel naar Hasselt, Brussel (misschien luchthaven) en Antwerpen doen. Maar gaat helaas niet gebeuren :(

Dan is het denk ik nog een uurtje wachten eer er treinen naar Gent, Oostende, Brugge, Kortrijk en De Panne gaan. Vooral voor Alcatraz zou ik een nachttrein wel willen nu, moet die zondag nacht na Machine Head (Rotting Christ/Earth) nog zien in Antwerpen te geraken
Voor Graspop nachttreinen zouden ze denken ik enkel naar Hasselt, Brussel (misschien luchthaven) en Antwerpen doen. Maar gaat helaas niet gebeuren :(
Ik beloof, als de Metal Moose er terug is, datk mijn volledige zaag energie zal spenderen aan de nachttrein.

Dus als iedereen fkes mee zen best doet voor de MM, dan ist voor iedereen zo binnenkort geregeld 😅

Ik heb helemaal niks met de Foofies, het koosnaampje alleen al maakt duidelijk dat die op Graspop niks te zoeken hebben. Foo Fighters is een Werchter band en moet lekker daar blijven.

Samson heeft ook ooit een "hardrock" single uitgebracht, dat maakt Samson en Marie nog geen Graspop artiest.
In mijn ogen is er gewoon meer nodig dan enkel maar een stevig klinkende gitaar om het label Graspop-waardig te krijgen. (want soms is zelfs die stevige gitaar niet nodig, Tenacious D zie ik bvb wel als Graspop waardig).

- Foo Fighters op Rock Werchter zal al moeilijk worden, daar kan je ook een TW Classic mee vullen.

- Ik begrijp nog steeds niet waarom Tenacious D nog nooit op GMM (of andere Belgische festivals) stond.

- Samson komt alleen als headliner, Hard Rock, Samsonrock, Samen op de Moto, Brandweer en die weide staat in de fik.

• On fire
Waarderingen: Joe
- Foo Fighters op Rock Werchter zal al moeilijk worden, daar kan je ook een TW Classic mee vullen.

- Ik begrijp nog steeds niet waarom Tenacious D nog nooit op GMM (of andere Belgische festivals) stond.

- Samson komt alleen als headliner, Hard Rock, Samsonrock, Samen op de Moto, Brandweer en die weide staat in de fik.
Sinds meneer Spaghetti aan de kant is geschoven is het allemaal toch al veel minder hoor.

Goh, Parkway Drive heeft de laatste 8 jaar nog altijd dubbel zo vaak in België gestaan. Helpt trouwens ook wel dat dit de eerste Belgische zaalshow is voor Deftones sinds 2010.
PWD steekt de laatste paar jaren gewoon veel meer tijd in hun show dan in hun platen. Ik durf zelfs vermoeden dat ze hun platen maken om bij hun shows te passen. Sinds RW 2019 heb ik ze helemaal naast mij neergelegd, veel van hun pluimen verloren voor mij.

Deftones is gewoon as it is. Helemaal zoals twee decennia geleden. En dat maakt nu een revival door.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: TMS98 en MetalLimbo

Users who are viewing this thread