Graspop Metal Meeting 2026

Nickelback zou ik enkel en alleen al willen zien voor de reacties op socials 😂 toch schrijnend hoeveel onterechte haat die band krijgt.
Nu, gaat niet gebeuren denk ik, hebben die überhaupt nog festivals in Europa gespeeld sinds hun aanfluiting in Portugal?

Dat gezegd zijnde, Muse heeft op Hellfest toch wel een deur opengezet volgens mij. De aangepaste setlist met hier een daar een zwaardere intro/outro/jammomentje werkte volgens de recensies wel.

Muse zou het heel sterk doen op een metalfestival, ik vond de boeking van Hellfest een geniale zet.

Het zijn veel elektronische elementen maar de sound hangt sterk tegen metal aan. Will Of The People is ook (deels) een metalalbum. Bellamy schreef sommige nummers met Slipknot in zijn achterhoofd, omdat zijn zoon dat heel vaak luistert in de auto 😊 En als er nu een band is die creatief genoeg is om zijn setlist en nummers dat beetje steviger te brengen…

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: @3*# en won666
Anti-flag, H2O en Pennywise zouden toch prima op Graspop kunnen staan? Jupilerstage dan.

Met nickelback zouden wel het lachertje worden van de metalfestivals.
Meer nog, die hebben allemaal al eens op Graspop gestaan, daarom dat ik ze noemde

Pennywise daar ooit nog in de marquee op de eerste rij gezien , in 2012. Ben toen harder geplet geweest dan 5 jaar later in de AB bij Slayer en Anthrax op de eerste rij!

EDIT: Oeps ik ben Sleep Token vergeten. maar goed RW zal vast een volbeat of BMTH van ons afsnoepen waardoor er een spot ontstaat voor Sleep Token
Of het is Sleep Token dat naar Werchter gaat en Volbeat en BMTH naar GMM... Moeilijk te zeggen voor nu. We zullen het over een paar maanden weten 😉

Of het is Sleep Token dat naar Werchter gaat en Volbeat en BMTH naar GMM... Moeilijk te zeggen voor nu. We zullen het over een paar maanden weten 😉
Alles kan maar denk dat Sleep Token zal gaan voor een headline spot in het donker op de metalfestivals, die spot krijgen ze niet op de majors

weet niet of het waar is maar TML zou het podium van Metallica gebruikt hebben om het vorige te vervangen.

lijkt me niet onlogisch aangezien die dingen gemaakt zijn om op 2 dagen op te zetten, wel nice als dat zou kloppen.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Simoni
Alles kan maar denk dat Sleep Token zal gaan voor een headline spot in het donker op de metalfestivals, die spot krijgen ze niet op de majors
Er zijn op dit moment veel mogelijke scenario's, maar je hebt waarschijnlijk gelijk. :)

weet niet of het waar is maar TML zou het podium van Metallica gebruikt hebben om het vorige te vervangen.

lijkt me niet onlogisch aangezien die dingen gemaakt zijn om op 2 dagen op te zetten, wel nice als dat zou kloppen.
Ik dacht het niet

Daar mag gerust meer uitleg bij

Niet helemaal wat je bedoelde, maar deels klopte je bericht wel.
is in de andere topics al toegelicht! blijkbaar enkel de boxen

• Leuk
Waarderingen: won666 en Lars.
Ik heb helemaal niks met de Foofies, het koosnaampje alleen al maakt duidelijk dat die op Graspop niks te zoeken hebben. Foo Fighters is een Werchter band en moet lekker daar blijven.
Maar hey, dat is mijn mening, net zoals ik dat vind van Muse.
Samson heeft ook ooit een "hardrock" single uitgebracht, dat maakt Samson en Marie nog geen Graspop artiest.
In mijn ogen is er gewoon meer nodig dan enkel maar een stevig klinkende gitaar om het label Graspop-waardig te krijgen. (want soms is zelfs die stevige gitaar niet nodig, Tenacious D zie ik bvb wel als Graspop waardig).

Maar hey, nu ben ik heel erg mijn persoonlijke smaak aan het doordrijven, misschien zelfs randje gatekeepen.
Eigenlijk is dat vooral de reden waarom ik mij niet bezig houdt met geruchten/of voorspellingstopics.
Ik ga naar Graspop, want Graspop en als de affiche compleet is, zal ik mijn traject wel bepalen, als dat wil zeggen dat ik de mainstage een avond moet vermijden, dan geen probleem, nog 3 andere podia en een classic rock en in het allerslechtste geval de camping.

• Leuk
Waarderingen: duck en saurus
Ik heb helemaal niks met de Foofies, het koosnaampje alleen al maakt duidelijk dat die op Graspop niks te zoeken hebben. Foo Fighters is een Werchter band en moet lekker daar blijven.
Maar hey, dat is mijn mening, net zoals ik dat vind van Muse.
Samson heeft ook ooit een "hardrock" single uitgebracht, dat maakt Samson en Marie nog geen Graspop artiest.
In mijn ogen is er gewoon meer nodig dan enkel maar een stevig klinkende gitaar om het label Graspop-waardig te krijgen. (want soms is zelfs die stevige gitaar niet nodig, Tenacious D zie ik bvb wel als Graspop waardig).

Maar hey, nu ben ik heel erg mijn persoonlijke smaak aan het doordrijven, misschien zelfs randje gatekeepen.
Eigenlijk is dat vooral de reden waarom ik mij niet bezig houdt met geruchten/of voorspellingstopics.
Ik ga naar Graspop, want Graspop en als de affiche compleet is, zal ik mijn traject wel bepalen, als dat wil zeggen dat ik de mainstage een avond moet vermijden, dan geen probleem, nog 3 andere podia en een classic rock en in het allerslechtste geval de camping.

Ik volg je 200% wat de Foofies betreft. Dit is helemaal niks voor GMM.

Muse wil ik toch een kans geven. Ze zijn ooit heel stevig begonnen, zijn dan heel elektronisch en daarna poppy gaan doen. Maar als je dan de recente nummers hoort, dan lijken ze toch naar een bepaald genre te kantelen. Unraveling (nieuwe single) loopt over van de metal-riffs.

Het is misschien een gokje maar kan voor mij in dat hokje van Pendulum, NIN,… Al zet ik niemand graag in hokjes.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus
Deftones op een paar uurtjes schijnbaar meer tickets verkocht voor Vorst dan Parkway Drive op 9 maanden.
heb je wel vaker dat het middenplein snel gaat, eventueel de eerste ring maar die tweede ring verkopen is echt moeilijk, je weet gewoon dat het geluid niet goed zal zijn. volgens mij is parkway drive middenplein ook al lang uitverkocht.

Users who are viewing this thread