Overig Muzieknieuws

Echt enorm veel respect voor hoe de organisatie dit voor elkaar heeft gekregen in zo'n korte tijd.

Ben ook wel benieuwd hoe ze het met het geluid gaan doen. De installatie die op het podium stond/hing is niet niet meer te gebruiken, dus daar moet toch iets van vervanging voor komen.
Tja, die zullen ze wel kunnen huren van een ander festival denk ik.

Ze zullen hun noodspaarpot waarschijnlijk wel hebben moeten kapotslaan deze dagen.

En dan als voorbeeld nemen dat Parijs zonder Eiffeltoren ook niets meer is. Natuurlijk, de Eiffeltoren is de enige bezienswaardigheid in Parijs. Er is daar nog zoveel anders. Net zoals er nog steeds nog zoveel anders is dan de mainstage op Tomorrowland.

• Leuk
Waarderingen: reaper
En dan als voorbeeld nemen dat Parijs zonder Eiffeltoren ook niets meer is. Natuurlijk, de Eiffeltoren is de enige bezienswaardigheid in Parijs. Er is daar nog zoveel anders. Net zoals er nog steeds nog zoveel anders is dan de mainstage op Tomorrowland.
Maar gaan je volgers op insta wel weten dat je in Parijs bent geweest als je geen foto deelt waar de Eiffeltoren op staat?

Intussen officieel: het festival gaat gewoon door. Main stage opent wel iets later pas (16u).

Maar is dat niet juist het probleem? Naar TML komen enkel en alleen voor de mainstage eens te zien?
Ik was er 2 jaar geleden ook. OK, die mainstage is altijd imposant. Maar na 5 minuten rondkijken is het ook maar "en weer door"...
Je moet niet vergeten hoe ontzettend verwend wij hier in NL/BE zijn in dat soort dingen. Ik was vorige week op Awakenings en daar loopt ook superveel internationaal publiek rond, en die kijken dan echt in hun ogen uit bij een Awakenings, en dan is Tomrorrowland nog vele malen indrukwekkender.

Het hoort toch gewoon bij het festival en ik snap ook wel dat men dan dat niet volledig te zien krijgt.

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Je moet niet vergeten hoe ontzettend verwend wij hier in NL/BE zijn in dat soort dingen. Ik was vorige week op Awakenings en daar loopt ook superveel internationaal publiek rond, en die kijken dan echt in hun ogen uit bij een Awakenings, en dan is Tomrorrowland nog vele malen indrukwekkender.

Het hoort toch gewoon bij het festival en ik snap ook wel dat men dan dat niet volledig te zien krijgt.
Dit. Niet helemaal een graadmeter, maar die gasten van TPD TV(youtube kanaal van een vriendengroep die festival en concertvlogs maken) zijn voor het eerst naar Pinkpop, Defqon en Jera on Air geweest en die waren razend enthousiast over hoe dingen hier geregeld zijn. En dan heb je de echte festivalparels nog niet eens gehad, als je het mij vraagt.

Ik heb me laten wijsmaken dat men de stage set van Metallica van enkele jaren terug zal gebruiken.

Niet helemaal wat je bedoelde, maar deels klopte je bericht wel.

Dit. Niet helemaal een graadmeter, maar die gasten van TPD TV(youtube kanaal van een vriendengroep die festival en concertvlogs maken) zijn voor het eerst naar Pinkpop, Defqon en Jera on Air geweest en die waren razend enthousiast over hoe dingen hier geregeld zijn. En dan heb je de echte festivalparels nog niet eens gehad, als je het mij vraagt.
Als oud Defqon ganger heb ik stiekem toch wel erg gelachen van hoe zwaar ze het hadden op dat festival qua muziek en zich weer helemaal thuis voelde op Jera on Air.

Twee keer in de UK geweest afgelopen maand. Qua wc's sta je daar tegen een muur aan te pissen of te kakken boven een groot gat de grond in en moet je eerst 50 kilomter hekwerk doorlopen voordat je bij een bar aankomt waar vervolgens niet bijster efficient wordt gewerkt. Snap ze wel haha

Twee keer in de UK geweest afgelopen maand. Qua wc's sta je daar tegen een muur aan te pissen of te kakken boven een groot gat de grond in en moet je eerst 50 kilomter hekwerk doorlopen voordat je bij een bar aankomt waar vervolgens niet bijster efficient wordt gewerkt. Snap ze wel haha
credit where credit's due, download festival heeft wel een serieuse inhaal beweging gemaakt betreffende wc's waar ze nu bijna op niveau van belgische/nederlandse festivals zitten. de eindeloze rijen aan bars waar niet efficiënt gewerkt wordt is wel nog altijd zo.

Als oud Defqon ganger heb ik stiekem toch wel erg gelachen van hoe zwaar ze het hadden op dat festival qua muziek en zich weer helemaal thuis voelde op Jera on Air.
Ik moet ook zeggen dat ik zelf ontzettende moeite had alleen al bij het bekijken van de Defqon beelden. Wel grappig om te zien dat je uit deze hoek komt, omdat ik vaak het idee heb dat we elkaar qua muzieksmaak wel de hand kunnen schudden.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
De introductie van herbruikbare bekers met chip op de festivalweides zeker, daar op TML? Na een kwartier wordt de waarborg terug gestort.

Ik ben naar Slayer geweest op 6 juli in Finsbury Park (Londen), en die wc's daar waren prima. Gewone doorspoel toiletten

Die longdrops ben ik in de UK alleen nog maar tegengekomen op Glastonbury.... en zelfs daar was ook ''gewoon ish'' sanitair wel te vinden. Probleem met de bar heb ik daar ook nooit echt zo ervaren.

Ik moet ook zeggen dat ik zelf ontzettende moeite had alleen al bij het bekijken van de Defqon beelden. Wel grappig om te zien dat je uit deze hoek komt, omdat ik vaak het idee heb dat we elkaar qua muzieksmaak wel de hand kunnen schudden.
Haha ik moet ook eerlijk zeggen dat ik met de hedendaagse hardstyle en hardcore vrij weinig heb en ik het over het algemeen nergens naar vind klinken, maar de hardstyle muziek van tussen de jaren 2005 en 2014 luister ik nog regelmatig. Na 2014 wel de overstap gemaakt naar festivals als Pinkpop. En mijn hart ligt nu veel meer bij compleet andere muziek.

Laatst bewerkt:
Haha ik moet ook eerlijk zeggen dat ik met de hedendaagse hardstyle en hardcore vrij weinig heb en ik het over het algemeen nergens naar vind klinken, maar de hardstyle muziek van tussen de jaren 2005 en 2014 luister ik nog regelmatig. Na 2015 wel de overstap gemaakt naar festivals als Pinkpop. En mijn hart ligt nu veel meer bij compleet andere muziek.
Wij zijn niet de enige. Ik ben denk nog van een generatie daarvoor 2000 - 2008 zo'n beetje. Maar ik vind het leuk om soms podcast te kijken, en daar hoor je o.a. Wildstylez en Headhunterz met Villain ook praten dat het allemaal niet meer zo is als vroeger, en dat zij hun ook niet meer iets met de hedendaagse hardstyle kunnen.

Ik heb dat weekend regelmatig geswitched tussen de Defqon1 stream en de Werchter stream. Maar ook ik trok veel van het hedendaagse spul niet. Dus ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen.

Users who are viewing this thread