Overig Muzieknieuws

Heel triest dit.Geen idee of dit vaker voorvalt daar. Moet je als festival ook niet willen. Daar moet je je toch echt wel voor schamen als dat zo is.

Zover ik het zag sowieso al 3 of 4 keer inderdaad.
Poeh, taai zeg. Ik weet dat er vaker discussies zijn mbt drugs. En ja, ik ben daar gereserveerd in, ik vind alcohol ook een harddrug en ik ben geen geheelonthouder.

Maar ik kan me niet voorstellen dat de pro drugsgebruikers hier op het forum hier nooit bang voor zijn. Zoiets van, dat zou één van hen ook kunnen overkomen. Hoe ga je dat uitleggen en is het dat waard?

Heel triest dit.Geen idee of dit vaker voorvalt daar. Moet je als festival ook niet willen. Daar moet je je toch echt wel voor schamen als dat zo is.
Ik weet ook niet hoeveel je er als festival aan kan doen. Goede voorlichting, betere controles, testpunten. Meer kan je volgens mij niet echt doen als festival.

Het zijn wel vaak de grote internationale dance festivals waar dit gebeurt volgens mij, terwijl ik op bijvoorbeeld een LL of DTRH toch ook echt enorm veel drugsgebruik heb gezien.

Wat is de nationaliteit van de overledenen op deze festivals? Ik heb het gevoel dat het geen mensen uit Nederland danwel België zijn en die zijn op een DTRH of LL toch wel zeldzamer dan op een TML. Maar misschien is het een vooroordeel van mij.
Maar ik kan me niet voorstellen dat de pro drugsgebruikers hier op het forum hier nooit bang voor zijn. Zoiets van, dat zou één van hen ook kunnen overkomen. Hoe ga je dat uitleggen en is het dat waard?
Omdat je aan alcohol refereerde, hoeveel alcoholgebruikers houden er rekening mee dat ze een alcoholvergiftiging krijgen? Blijkbaar (ik heb het net opgezocht) belanden er per jaar 5000 mensen in het ziekenhuis daarmee (het aantal doden is onbekend). Ik kan je vertellen dat ik daar iig nooit rekening mee houd.

Wat is de nationaliteit van de overledenen op deze festivals? Ik heb het gevoel dat het geen mensen uit Nederland danwel België zijn en die zijn op een DTRH of LL toch wel zeldzamer dan op een TML. Maar misschien is het een vooroordeel van mij.

Omdat je aan alcohol refereerde, hoeveel alcoholgebruikers houden er rekening mee dat ze een alcoholvergiftiging krijgen? Blijkbaar (ik heb het net opgezocht) belanden er per jaar 5000 mensen in het ziekenhuis daarmee (het aantal doden is onbekend). Ik kan je vertellen dat ik daar iig nooit rekening mee houd.
5000 mensen op TML die wegens alcoholvergiftiging in het ziekenhuis belanden? Dat zijn nog eens cijfers zeg.

Ik denk dat je van een paar drankjes geen alcoholvergiftiging krijgt. Dat kan met vervuilde drugs wel dat het gelijk mis is. Het is nou niet zo dat dit ook gecheckt wordt door de voedsel & warenautoriteit. Dat is nogal een verschil.

Ik weet ook niet hoeveel je er als festival aan kan doen. Goede voorlichting, betere controles, testpunten. Meer kan je volgens mij niet echt doen als festival.

Het zijn wel vaak de grote internationale dance festivals waar dit gebeurt volgens mij, terwijl ik op bijvoorbeeld een LL of DTRH toch ook echt enorm veel drugsgebruik heb gezien.
Ik ook niet, maar ieder jaar een dode is geen reclame. Vooral meer testpunten. Geen idee of daar een taboe op zit bij recreatieve drugsgebruikers.

Ja, dat klopt. Laten we hopen dat dit LL en DTRH bespaard blijft. Geen idee waar dat verschil in zit.

5000 mensen op TML die wegens alcoholvergiftiging in het ziekenhuis belanden? Dat zijn nog eens cijfers zeg.
Hoezo zou dit cijfer over TML gaan? Of vind je het gewoon een geschikt onderwerp voor een grapje?
Ik denk dat je van een paar drankjes geen alcoholvergiftiging krijgt. Dat kan met vervuilde drugs wel dat het gelijk mis is. Het is nou niet zo dat dit ook gecheckt wordt door de voedsel & warenautoriteit. Dat is nogal een verschil.
Er zijn inderdaad mensen die overlijden aan vervuilde alcohol. Dat de NVWA controles uitvoert heeft ook niet voorkomen dat kinderen in het ziekenhuis kwamen door vervuild snoep onlangs, dus daar moet je toch wel rekening mee houden, zou ik zeggen.

En drugs kun je laten checken. Maar het wordt inderdaad tijd dat de NVWA in de gelegenheid komt dit te doen.

Hoezo zou dit cijfer over TML gaan? Of vind je het gewoon een geschikt onderwerp voor een grapje?

Er zijn inderdaad mensen die overlijden aan vervuilde alcohol. En drugs kun je ook laten checken. Het wordt inderdaad tijd dat de NVWA in de gelegenheid komt dit te doen.
We hebben het toch over TML? Waar heb jij het over dan?

Hoe kom je erbij dat ik dit een geschikt onderwerp vind voor een grapje. Waar zie jij iets grappigs in mijn comment?

Vervuilde alcohol dat zie ik meer gebeuren in Aziatische landen waar ze het illegaal stoken. Toch niet in Europa op een festival lijkt mij.

Denk je als de NVWA dit gaat doen, dat de recreatieve drugsgebruiker hier ook gebruik van gaat maken? Je kan het nu toch ook vaak laten testen? Of is dat een aanname van mij? Ben er niet zo in thuis namelijk.

Het grootste verschil tussen de verschillende festivals is toch dat we het in Nederland onwaarschijnlijk goed voor elkaar hebben. Ondanks de zeer terechte voor/tegen discussie kan je hier je drugs altijd laten testen, is er sociale controle op de dansvloer, is de ehbo laagdrempelig te benaderen, etc.

We hebben het toch over TML? Waar heb jij het over dan?

Vervuilde alcohol dat zie ik meer gebeuren in Aziatische landen waar ze het illegaal stoken. Toch niet in Europa op een festival lijkt mij.

Denk je als de NVWA dit gaat doen, dat de recreatieve drugsgebruiker hier ook gebruik van gaat maken? Je kan het nu toch ook vaak laten testen? Of is dat een aanname van mij? Ben er niet zo in thuis namelijk.
Ik reageerde op jouw algemene vraag: Maar ik kan me niet voorstellen dat de pro drugsgebruikers hier op het forum hier nooit bang voor zijn. Zoiets van, dat zou één van hen ook kunnen overkomen. Hoe ga je dat uitleggen en is het dat waard? Dat ging dus niet meer over TML, maar over gebruikers in het algemeen.

Grappig dat je mijn daadwerkelijke puntje over vervuilde producten er voor het gemak tussenuit haalde, namelijk dat ook producten die onder de NVWA vallen vervuild kunnen zijn en voor gezondheidsproblemen kunnen zorgen.

Ik bedoelde met Het wordt inderdaad tijd dat de NVWA in de gelegenheid komt dit te doen., dat ik vind dat een gedeelte van nu nog illegale drugs gereguleerd verkrijgbaar zou moeten zijn, inclusief controle door de NVWA.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik reageerde op jouw algemene vraag: Maar ik kan me niet voorstellen dat de pro drugsgebruikers hier op het forum hier nooit bang voor zijn. Zoiets van, dat zou één van hen ook kunnen overkomen. Hoe ga je dat uitleggen en is het dat waard? Dat ging dus niet meer over TML, maar over gebruikers in het algemeen.
Helder. Ik vroeg het me gewoon af of daar geen angst voor is zolang de situatie is zoals deze nu is mbt drugsgebruik. That’s all.
Grappig dat je mijn daadwerkelijke puntje over vervuilde producten er voor het gemak tussenuit haalde, namelijk dat ook producten die onder de NVWA vallen vervuild kunnen zijn en voor gezondheidsproblemen kunnen zorgen.
Ik ben me er niet bewust van dat ik er iets bewust tussenuit haalde. Volgens mij reageerde ik juist op het puntje vervuilde producten met het volgende:

“Vervuilde alcohol dat zie ik meer gebeuren in Aziatische landen waar ze het illegaal stoken. Toch niet in Europa op een festival lijkt mij.”
En als je het hebt over dat het grappig is dat ik er iets tussenuit haal, waarom doe je dat dan zelf wel? 🤷🏼‍♂️ Zie onder:

“Hoe kom je erbij dat ik dit een geschikt onderwerp vind voor een grapje. Waar zie jij iets grappigs in mijn comment?”
Ik bedoelde met Het wordt inderdaad tijd dat de NVWA in de gelegenheid komt dit te doen., dat ik vind dat een gedeelte van nu nog illegale drugs gereguleerd verkrijgbaar zou moeten zijn, inclusief controle door de NVWA.
Benieuwd waarom je het tijd vindt dat de NVWA deze controle gaat doen. Is dit alleen op basis van veiligheid?

Die drugsoverlijdens op TML is makkelijk te verklaren:
Buitenlanders naarstig opzoek naar wat pepmiddelen. Dealers die ze toch nooit meer tegen komen en vooral snel willen cashen op TML met vervuild spul...

• Thinking
Waarderingen: @Marc
ik snap echt niet waarom je als dealer vervuilt spul zou verkopen.
das toch heel slecht voor je handel:rolleyes::rolleyes:

Veel te weinig. Op zo een festival de dealer vinden is zoeken als een speld in een hooiberg. En bewijs dan maar eens dat het dealer zijn drugs de oorzaak was.
Toch het bonnetje vragen dan de vorige keer. Waar ik ook een beetje naar vraag of hier vaak over gezwegen wordt? Weten beste vrienden/vriendinnen van zo'n slachtoffer vaak niet iets meer?

Toch het bonnetje vragen dan de vorige keer. Waar ik ook een beetje naar vraag of hier vaak over gezwegen wordt? Weten beste vrienden/vriendinnen van zo'n slachtoffer vaak niet iets meer?
Als een van mijn vrienden een pilletje pakt op een festival, weet ik niet ze vandaan komen, hoor.

Is het probleem niet vooral dat dat doorgaans mensen zijn die nooit iets nemen, iets onbekends kopen waar ze de effecten niet van kennen, omdat ze het onderste uit hun Tomorrowland-ervaring willen halen, en doorgaans ook gewoon te veel pakken, ipv eerst een halfke (of minder) om te zien wat het geeft?

Users who are viewing this thread