DE Rock Am Ring / Rock Im Park 2025

Bring Me The Horizon zeer goed op stream. Wel jammer dat ze een kwartier later startte en veel/lange pauzes hebben tussen de nummers, valt me op

Bring Me The Horizon zeer goed op stream. Wel jammer dat ze een kwartier later startte en veel/lange pauzes hebben tussen de nummers, valt me op
Was idd weer dik in orde! Lange hoge noten kon Oli wel niet aan vanavond, maar dan nog blijft het een goede show he. Veel kledingwissels waardoor lange pauzes; zijn ze zich aan het klaarmaken voor een Era’s Tour zoals Taylor Swift? 🤣

in 2026 RaR/RiP
5-6-7 juni 2026

GsydbI3aYAAaLRZ

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MartinB
Heb ze woensdag in een kleine zaal gezien, exact dezelfde nummers maar zonder de video's en kledingwissels, de show duurde ongeveer 80-85 minuten 😅 Wel heerlijk concert

Wat is er gebeurd mss met de zanger van Heaven Shall Burn? Nekblessure lees ik, maar door een val of headbangen of …? Ik zat toen al aan de Atmos stage, waar ik Superheaven echt zo goed vond 🤩

Door de vermoeidheid (van de zwangere madam) zijn we erna doorgegaan naar “huis”, dus helaas geen Slipknot voor mij. Morgen idem dito voor alles na Falling in Reverse, jammer van KoRn en vooral Sleep Token maar niet aan te doen; ben al lang blij dat we kunnen gaan zijn! 👍

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Verslag dag 2 RiP:

Amira Elfeky: Binnengestapt wegens de regenval. Heeft ons niet overtuigd om te blijven. Disney vibes op een bepaalde manier. 6/10
Jinjer: Wat.een.vrouw.
Ongelofelijk sterk gezongen in combinatie met stage presence om u tegen te zeggen. 9/10
Deafheaven:
Na meer dan 25 min wachten zaal verlaten, iets met hun tourbus las ik hier? Alleszins geen info meegekregen tijdens het wachten, jammer. 0/10
Lorna Shore:
We twijfelden tussen LA en Whitechappel maar kozen voor Lorna.
Met open mond vanop de 3e rij gekeken naar Will. Zetten ook echt wel een show neer, vuur, rook, mini podia, ... ze smijten zich volledig. Dat we hier de grootste moshpit van het weekend zagen mag dan ook niet verbazen. Ijzersterk. 9/10

Korn:
Luister, ik heb niks met Korn. Nooit naar geluisterd en ik begrijp de appeal ook niet helemaal. Gewoon niks voor mij. Maar als mensen tot ver achteraan niet kunnen stilstaan en in massa meezingen doe je wel wat goed.
Ik kreeg het gevoel dat ik de afgelopen 20 jaar nog echt iets gemist heb ook.
8/10, vroeger verlaten om vooraan te staan bij sleep token.

Sleep Token:
Ondanks de drukte slaagden we er toch in om in de binnenste ring te kunnen staan, en dat was maar goed ook. Het doek viel en iedereen's mond viel open.
Een stage design om u tegen te zeggen (waterval??), rozeblaadjes die van begin tot einde uit de lucht vallen en een band die een atmosfeer brengt die niemand anders kan creeëren.

Het geheel klopte gewoon en ze kregen het publiek van de eerste noot mee.
Geef ze nog 1 album extra en ik zie ze volgend jaar overal headlinen, al blijven ze wel uniek en dus niet op elke line up passen.

Ook hier zag je zowel metalheads als melige koppels super enthousiast zijn, maar hier en daar na een uur huiswaarts gaan. Ze trekken een breed publiek aan maar ze 1,5u entertainen is niet makkelijk. Als ze daarin slagen in de toekomst hebben ze het spel uitgespeeld.

8,5/10

Verslag dag 2 RiP:

Amira Elfeky: Binnengestapt wegens de regenval. Heeft ons niet overtuigd om te blijven. Disney vibes op een bepaalde manier. 6/10
Jinjer: Wat.een.vrouw.
Ongelofelijk sterk gezongen in combinatie met stage presence om u tegen te zeggen. 9/10
Deafheaven:
Na meer dan 25 min wachten zaal verlaten, iets met hun tourbus las ik hier? Alleszins geen info meegekregen tijdens het wachten, jammer. 0/10
Lorna Shore:
We twijfelden tussen LA en Whitechappel maar kozen voor Lorna.
Met open mond vanop de 3e rij gekeken naar Will. Zetten ook echt wel een show neer, vuur, rook, mini podia, ... ze smijten zich volledig. Dat we hier de grootste moshpit van het weekend zagen mag dan ook niet verbazen. Ijzersterk. 9/10

Korn:
Luister, ik heb niks met Korn. Nooit naar geluisterd en ik begrijp de appeal ook niet helemaal. Gewoon niks voor mij. Maar als mensen tot ver achteraan niet kunnen stilstaan en in massa meezingen doe je wel wat goed.
Ik kreeg het gevoel dat ik de afgelopen 20 jaar nog echt iets gemist heb ook.
8/10, vroeger verlaten om vooraan te staan bij sleep token.

Sleep Token:
Ondanks de drukte slaagden we er toch in om in de binnenste ring te kunnen staan, en dat was maar goed ook. Het doek viel en iedereen's mond viel open.
Een stage design om u tegen te zeggen (waterval??), rozeblaadjes die van begin tot einde uit de lucht vallen en een band die een atmosfeer brengt die niemand anders kan creeëren.

Het geheel klopte gewoon en ze kregen het publiek van de eerste noot mee.
Geef ze nog 1 album extra en ik zie ze volgend jaar overal headlinen, al blijven ze wel uniek en dus niet op elke line up passen.

Ook hier zag je zowel metalheads als melige koppels super enthousiast zijn, maar hier en daar na een uur huiswaarts gaan. Ze trekken een breed publiek aan maar ze 1,5u entertainen is niet makkelijk. Als ze daarin slagen in de toekomst hebben ze het spel uitgespeeld.

8,5/10
Dank! Leuk om te lezen. RIP nooit geweest, maar begrijp ik dat ze daar ook tenten hebben? Wel een voordeel ten opzichte van RaR waar geen overdekking is.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Geen tent, er is een indoor stage (denk lotto arena) in het park aanwezig. Overdekking is ook hier wel een probleem eigenlijk, vreemd in vergelijking met grote belgische festivals waar alles overdekt is op de mainstage na vaak.
Dank! Leuk om te lezen. RIP nooit geweest, maar begrijp ik dat ze daar ook tenten hebben? Wel een voordeel ten opzichte van RaR waar geen overdekking is.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
stukje stream van kontra k gezien, wat een optreden!! ben eig stiekem wel fan van die duitse rap, en sterke nummers / melodieen wat die gast/band maakt

1e shot van de livestream is ook soort van apocalypisch, donkere wolken, blauw licht van de torens en geheimzinnig sfeertje

Edit, livestream van dat concert is van YT afgehaald helaas.. als ie er op komt nog post ik m wel.
EDIT 2: toch gevonden:
-> check de eerste paar secondes alleen al ;d

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wess
Ook sterk optreden van The Warning....Wat een goede stem....en dan te bedenken dat het redelijk koud was met heel veel wind...

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Met het oog op Linkin Park volgend jaar dinsdag wellicht de early bird proberen.

Aan de mensen die er nu zijn: Hoe zit het daar met zit en rustgelegenheden?

Een zitgelegenheid bij de Atmos stage, het vierde podium, en eentje die dubbel zo groot is helemaal achteraan de Utopia stage, omgeven door food-standjes. Altijd wel iets van plaats dit weekend bij Rock Am Ring, behalve als het regende was het drummen om erbij te geraken (want steeds overdekt)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
2 tickets aan 200 EUR/stuk weten scoren. Zal de eerste keer rock am Ring worden. Iemand hier die tips heeft voor mogelijke verblijfplaatsen, los van de camping?

2 tickets aan 200 EUR/stuk weten scoren. Zal de eerste keer rock am Ring worden. Iemand hier die tips heeft voor mogelijke verblijfplaatsen, los van de camping?
Wij zaten in een AirBnB in Müsch, echt top. Minder dan 100 euro per nacht, parkeren dichtbij de deur en op een kwartiertje rijden van een verharde dagparking. Erna wel 2km naar boven wandelen voor de South Entrance, maar 's nachts is het lekker naar beneden bollen dan. Oh en pas op: je moet eerst je afgeprinte tickets omwisselen voor bandjes aan de straat ter hoogte van de inkom, alvorens je binnen kan. Dus eerste dag wel even langs daar gaan, of de avond ervoor al regelen; nu heeft ons dat 1u40 wandelen en frustraties gekost... Bij nog vragen, slide gerust in mijn DM (y)

Users who are viewing this thread