Verslag dag 2 RiP:
Amira Elfeky: Binnengestapt wegens de regenval. Heeft ons niet overtuigd om te blijven. Disney vibes op een bepaalde manier. 6/10
Jinjer: Wat.een.vrouw.
Ongelofelijk sterk gezongen in combinatie met stage presence om u tegen te zeggen. 9/10
Deafheaven:
Na meer dan 25 min wachten zaal verlaten, iets met hun tourbus las ik hier? Alleszins geen info meegekregen tijdens het wachten, jammer. 0/10
Lorna Shore:
We twijfelden tussen LA en Whitechappel maar kozen voor Lorna.
Met open mond vanop de 3e rij gekeken naar Will. Zetten ook echt wel een show neer, vuur, rook, mini podia, ... ze smijten zich volledig. Dat we hier de grootste moshpit van het weekend zagen mag dan ook niet verbazen. Ijzersterk. 9/10
Korn:
Luister, ik heb niks met Korn. Nooit naar geluisterd en ik begrijp de appeal ook niet helemaal. Gewoon niks voor mij. Maar als mensen tot ver achteraan niet kunnen stilstaan en in massa meezingen doe je wel wat goed.
Ik kreeg het gevoel dat ik de afgelopen 20 jaar nog echt iets gemist heb ook.
8/10, vroeger verlaten om vooraan te staan bij sleep token.
Sleep Token:
Ondanks de drukte slaagden we er toch in om in de binnenste ring te kunnen staan, en dat was maar goed ook. Het doek viel en iedereen's mond viel open.
Een stage design om u tegen te zeggen (waterval??), rozeblaadjes die van begin tot einde uit de lucht vallen en een band die een atmosfeer brengt die niemand anders kan creeëren.
Het geheel klopte gewoon en ze kregen het publiek van de eerste noot mee.
Geef ze nog 1 album extra en ik zie ze volgend jaar overal headlinen, al blijven ze wel uniek en dus niet op elke line up passen.
Ook hier zag je zowel metalheads als melige koppels super enthousiast zijn, maar hier en daar na een uur huiswaarts gaan. Ze trekken een breed publiek aan maar ze 1,5u entertainen is niet makkelijk. Als ze daarin slagen in de toekomst hebben ze het spel uitgespeeld.
8,5/10