Rock Werchter 2025

Nogmaals dat was toen DE headliner van de dag, nu heb je nog gewoon Sam Fender staan.
Het punt is dat ze altijd trachten evenwaardig te boeken, KOL is naar Werchter normen geen kleine naam. Dat zal niet altijd lukken want Bowie vervang je normaliter niet door 2manydj's natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Shouldn't Muse and Mumford & Sons already be confirmed for next year? Then it would be a shame for Rock Werchter to let them come now. Besides, they say that if they sell 5000 extra tickets, you will have a lot of extra money. I also think that a Muse who has to fill in at short notice is much more expensive than 'just' booking Muse.
No, that's just moving Raye and maybe Damiano David up and booking something smaller. I wouldn't even blame them.
Must of missed the 2026 confirmation

Nogmaals dat was toen DE headliner van de dag, nu heb je nog gewoon Sam Fender staan.
Maar die zaterdag heeft 2 headliners die als evenwaardig aangekondigd zijn. En Sam alleen schuift helaas minder tickets dan verwacht. Werchter gaat doorgaans niet voor de makkelijke oplossing op dat vlak heb ik de indruk, zeker als ze nog een maand tijd hebben. Zelfs in 2022 hebben ze nog last minute Charlotte Adigéry & Bolis Pupul opgetrommeld om in te vallen.

Maar die zaterdag heeft 2 headliners die als evenwaardig aangekondigd zijn. En Sam alleen schuift helaas minder tickets dan verwacht. Werchter gaat doorgaans niet voor de makkelijke oplossing op dat vlak heb ik de indruk, zeker als ze nog een maand tijd hebben. Zelfs in 2022 hebben ze nog last minute Charlotte Adigéry & Bolis Pupul opgetrommeld om in te vallen.
Maar er zit een verschil tussen evenwaardig boeken en er nog even een stadionact bijgooien.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en RuneBrico
It's mentioned a lot here. I think our expectations are too high again. NOS Alive and MadCool needed an absolute headliner. We already hav
Bij MadCool staan er naast KOL nog veel andere grote artiesten zoals Gracie Abrams (die naar mijn mening momenteel heel wat groter is dan Fender) en Weezer die er ongetwijfeld al voor zorgen dat er een goede ticketverkoop is. Bij Werchter is er naast Sam Fender geen echt grote naam die het mainstream publiek wel kan bekoren. De zaterdag kan zeker nog een grote naam gebruiken als je het mij vraagt.

• Leuk
Waarderingen: jarne en slyke
Maar er zit een verschil tussen evenwaardig boeken en er nog even een stadionact bijgooien.
Dan moeten ze ook nog een evenwaardige band of artiest vinden waarvoor Werchter nog in de planning past. De keuze is momenteel vrij beperkt, en dan moet je afwegen of je een grotere of kleinere act plaatst als je die 'evenwaardige act' toch niet vindt. Door de momenteel best (naar mijn mening) "magere" line-up de zaterdag hoop ik nog steeds op Muse, maar ik vrees inderdaad dat dit wishful thinking zal zijn.

Zouden ze misschien nog iets van Werchter Classic of Boutique kunnen laten dubbelen? Een Skunk Anansie in de middag MainStage kan geen kwaad. Alhoewel ik ze ook nog wel Bazart zien boeken.

Ja, maar als je dan naast Nine Inch Nails alleen maar Future Islands, Foster the People en Amyl and the Sniffers als grootste acts hebt, moet je wel. De grotere acts naast Sam Fender zijn wel wat groter.

Wat mij eerder zou bezorgen is dat NOS en Mad Cool nu gezamenlijk Muse hebben aangekondigd en RW dit niet doet. Je zou denken dat als ze Muse zouden hebben ze dit ook meteen bekend zouden hebben gemaakt.
Vandaag is het feestdag in Belgie maar niet in Spanje of Portugal. Daarmee de aankondiging nu voor de twee LIVE NATION festivals op het Iberisch schiereiland. Morgen komt de spreekwoordelijke stageair terug werken en dan kan men ook MUSE aankondigen bij Rock Werchter.

I really think Muse is a feasible option to replace KoL. Just not compare with Mad Cool and NOS, Rock Werchter this year is way bigger in all terms. The KoL from Rock Werchter is the same as the KoL from Mad Cool and NOS. No matter if Sam Fender is headlining that day.

I really think Muse is a feasible option to replace KoL. Just not compare with Mad Cool and NOS, Rock Werchter this year is way bigger in all terms. The KoL from Rock Werchter is the same as the KoL from Mad Cool and NOS. No matter if Sam Fender is headlining that day.
Ja, met die nuance dat Rock Werchter weldegelijk Fender naar voren schuift (en bewust naar voren schuift) als headliner.
Muse voor Fender gaat echt niet gebeuren - dat zou bij alle partijen wringen en het zou Sam Fender ook niet ten goede komen.

Muse na Fender wel, maar die kans is klein dat die gaan willen switchen.

Ik zet mijn geld in op verschuiving van Elbow naar main en een dergelijke act extra voor The Barn.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Zou imo echt enorm pijnlijk zijn voor het imago van Rock Werchter als zij zouden moeten schuiven met acts of met Oscar and the Wolf afkomen terwijl Mad Cool en NOS Alive met een band als Muse afkomen.
Een act boeken als afsluiter/headliner en er dan opeens iets boven plaatsen zou denk ik nog meer schade opleveren, dat geeft echt het verkeerde beeld naar artiesten. Daarnaast zou sam fender waarschijnlijk gewoon cancellen wegens contractbreuk.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread