Rock Werchter 2025

In de woestijn ook niet - op Coachella in de namiddag voor een halfgevulde tent.
Was by far ook de minste acht van alles wat gepasseerd is op de live stream, dus benieuwd of dit zoveel beter zou worden op een headliner spot.
Ja maar in Amerika is hij wel half zo bekend als hij hier in Europa is

Doorgaans hebben die genoeg technische voorwaarden die er wel voor zorgen dat ze als laatste op een podium moeten spelen (of degene daarna een kleine productie heeft).
Aangezien het originele plan was om een korte festival tour te doen, denk ik dat het qua productie wel nog zal meevallen

Zowel Mad Cool als NOS Alive komen met Muse als vervanger, denk dat daar uiteindelijk wel iets in zit en reëel lijkt voor RW.. Anderzijds, moet de buidel echt nog zó diep open getast worden? Idk.

Doorgaans hebben die genoeg technische voorwaarden die er wel voor zorgen dat ze als laatste op een podium moeten spelen (of degene daarna een kleine productie heeft).
Fender heeft nu niet bepaald een grote productie bij, dus dat zou wel moeten passen.

Ik zeg toch ook niet dat ze het slecht hebben opgelost toen?

Maar headliner Graspop wil niet zeggen dat ze dezelfde status hebben op Werchter. Faith No more zou in 2020 als derde naam op het affiche staan.
Maar je zegt zelf dat er geen vervanger was.
Het waren er 2.... waarvan fnm terecht co head was met een eerste album in meer dan wat 15 jaar?

Fender heeft nu niet bepaald een grote productie bij, dus dat zou wel moeten passen.
Die heeft nou nog net geen (echte) festivals gedaan. Hij heeft weinig gekkigheid bij zich, maar kan me voorstellen dat hij toch een behoorlijk lichtplan bij zich heeft straks. Hij trekt die data namelijk meteen door na zijn stadionshows

Big Weekend telt niet want dat is een soort Britste megashowcase

Zowel Mad Cool als NOS Alive komen met Muse als vervanger, denk dat daar uiteindelijk wel iets in zit en reëel lijkt voor RW.. Anderzijds, moet de buidel echt nog zó diep open getast worden? Idk.
Ik weet niet hoeveel Muse meer zou kosten dan KoL. Aan de inkomstenkant scheelt het ongetwijfeld. Als er bijvoorbeeld nog 5.000 dagtickets verkocht moeten worden, zou een naam als Muse waarschijnlijk voor het bordje 'uitverkocht' zorgen. Dan heb je 5.000 x € 137 = € 685.000 alleen al aan extra ticketinkomsten. Daar komen nog de extra inkomsten aan eten, drinken, etc. op het terrein bij.

Ik zie MUSE echt niet voor Fender spelen en ik zie RW ook Fender niet een stap lager zetten. Ik zou Muse eigenlijk gewoon afschrijven.
Waarom niet? We gaan er allemaal van uit dat Bellamy en co zo'n grote ego's hebben, maar misschien valt dat gezien de noodsituatie wel anders dan anders?

• Leuk
Waarderingen: zero
Is LCD Soundsystem niet een mogelijkheid? In het beste geval schuiven ze Elbow naar de main, Maribou state naar voren en dan LCD Soundsystem als grote barnafsluiter!

Anders zie ik Nothing But Thieves ook wel gebeuren, ze doen een festivaltour en spelen heel 2025 niet in Benelux. Ze hebben veel trouwe fans en goede contacten met Rock Werchter!

Waarom niet? We gaan er allemaal van uit dat Bellamy en co zo'n grote ego's hebben, maar misschien valt dat gezien de noodsituatie wel anders dan anders?
Wat mij eerder zou bezorgen is dat NOS en Mad Cool nu gezamenlijk Muse hebben aangekondigd en RW dit niet doet. Je zou denken dat als ze Muse zouden hebben ze dit ook meteen bekend zouden hebben gemaakt.

Ik weet niet hoeveel Muse meer zou kosten dan KoL. Aan de inkomstenkant scheelt het ongetwijfeld. Als er bijvoorbeeld nog 5.000 dagtickets verkocht moeten worden, zou een naam als Muse waarschijnlijk voor het bordje 'uitverkocht' zorgen. Dan heb je 5.000 x € 137 = € 685.000 alleen al aan extra ticketinkomsten. Daar komen nog de extra inkomsten aan eten, drinken, etc. op het terrein bij.
Muse vult standions, KoL nog niet eens het Sportpaleis of de Grote Kaai.. De jaren dat KoL hot was, zijn echt wel voorbij en we spreken hier over een band die in België dan nog een pak groter was dan elders, denk ik. Muse kost echt een pak meer, al was het alleen maar voor de productie die ze iedere keer opnieuw meepakken. Bordje uitverkocht kan idd snel opgehangen worden lijkt me.

Is LCD Soundsystem niet een mogelijkheid? In het beste geval schuiven ze Elbow naar de main, Maribou state naar voren en dan LCD Soundsystem als grote barnafsluiter!
Die hebben hun laatste optreden in Europa op de 22e, is een te lange tijd om te overbruggen voor Amerikaanse artiesten

Users who are viewing this thread