Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren naar Reconstruction Open Air geweest in Berendrecht (BE). Vlak over de grens dus het was niet ver van huis. Auto geparkeerd en stukje naar het terrein gelopen. Op moment van binnenkomst was Dead Pioneers aan het spelen. De band zelf klonk wel leuk, maar wij waren eigenlijk bezig om je pas op te waarderen (waardeloos systeem) en drinken te halen. Geluid was wel matig viel ons gelijk op.

Door gegaan naar The Iron Roses en dat klonk niet te best, net als of een schoolbandje na 20 jaar weer besluit om een keer voor de lol op te treden in de plaatselijke buurthuis. Kwam echt totaal niet over.

Comeback Kid was echt enorm fijn. Hadden veruit de meeste pit deze dag, en daar ging het vooraan lekker chaotisch los. Leuk showtje.

Ik ben niet echt een punkhead, maar vond het leuk om meteen groep vrienden naar dit festival te gaan, en hun keken enorm uit naar Prophaghandi. Persoonlijk had ik hier veel meer van verwacht, een beetje tammetjes was het allemaal. Slechte zang en behoorlijk inspiratieloos. Kwam op mij echt over als een verplicht nummertje.

De afsluiter van de dag was good ol' Pennywise. Best een redelijke show, en bij vlagen werd het wel goed ontvangen. Bij Bro Hymn werd er natuurlijk volop meegezongen maar voelde soms ook wel een beetje cringey aan. Uitendelijk was het festival gewoon niet helemaal voor mij muzikaal gezien, maar met vrienden wel een leuke dag van gemaakt en dat is ook wat waard.

Dit weekend naar Sniester geweest. Het was onze 5e keer en het was weer zeer aangenaam. We hebben ons meer dan prima vermaakt. Ik moet ook zeggen dat ik het gevoel had dat nog weer beter georganiseerd was dan de vorige edities.

Onze route vrijdag: Bikini Beach, sounds mint, The 113, Slow Crush, Bilk, Soft Play en Jools. Allemaal prima optredens, maar voor mij waren Bikini Beach en Jools wel de toppers van deze dag. The 113 en Slow Crush waren ook gewoon goed, alleen beiden hebben we alleen kunnen horen door respectievelijk een te volle zaal (Korenhuis Foyer) en een te graag bediende rookmachine. sounds mint was prima, Bilk ook (alleen mag de zanger iets minder praten) en Soft Play knalde er aardig op los.

Onze route zaterdag: Ego Dreams, Clamm, marcel, Zahn, BUG, Beach Bønes en Doodseskader. marcel was voor absoluut de topper. Wat een band en wat een heerlijke muziek. Het starte gelijk al goed met basho basho basho. Ego Dreams en Clamm waren ook heerlijk bandjes. Zahn was wat lastig doorheen te komen. Langzaam startende instrumentale nummers die uiteindelijk wel wat ruiger eindigden. BUG was gewoon lekker op het marktplein. Beach Bønes rockte er ook lekker op los. Doodseskader had ik hogere verwachtingen van. Sommige nummers (als de drummer zong) vond ik nog wel te doen. De rest raakte mij niet echt.

Volgend jaar weer.

Ook maar even een kort Sniester Zaterdag verslagje:

Wij begonnen met FIT op het buitenpodium. Die hadden we al eens eerder gezien en het is wel een leuke band. Na een kwartiertje liepen we bij de Zwarte Ruiter naar binnen om de laatste twee nummers van Barbee te zien. Nieuwe band van de zangeres die ook bij Pronk meedoet, was ook wel tof. Toen weer naar buiten, waar FIT nog bezig was. Ze deden nog even een Gang of Four cover en sloten af met Boys in the Better Land.

Door naar Ego Dreams in het Paardcafé. Daar kwamen we eigenlijk voor. Ongeveer zes jaar geleden gezien en dat was toen super. Dit was hun eerste show in 5,5 jaar, maar dat was niet te merken. Ondanks dat ze al tien jaar bestaan, hebben ze niet genoeg nummers om een half uur te vullen. Was genieten!

Daarna gingen we naar het Koorenhuis voor Marcel. We waren iets te vroeg, dus nog even de laatste tien minuten van Grote Geelstaart meegepakt. Vond dat best tof, al konden m’n vrienden er helemaal niks mee. Daarna dus Marcel, dat inderdaad misschien wel de beste show van de dag was.

Daarna wachtten we op Swim School. Ze waren een paar minuten te laat, dus we hadden er geen zin meer in en zijn naar Paard gelopen, waar Dool speelde. Ooit ’s nachts op de zwarte cross gezien, maar weinig herinnering meer aan. Nu de laatste twintig minuten meegepikt en vond het best indrukwekkend.

Toen weer naar het Paardcafé voor Oh Boland, dat een stuk saaier was dan op Left of the Dial. Wel even afgekeken en doorgegaan naar HotWax in het Koorenhuis. Was wel oké, al maakte het niet veel indruk. Toen mijn vrienden nog even meegesleurd naar Split Dogs. Dat was nog wel een lekkere, wilde afsluiter met enthousiast publiek.

Best vermaakt met mijn eerste bezoekje aan Sniester, dus wie weet volgend jaar weer.

Hier ook weer onder de levenden na twee dagen Sniester!

Vrijdag laatste helft Black Leather Jacket meegepakt, ijzersterk maar moest zelf nog wel inkomen. Dat ging aansluitend bij The 113 een stuk beter. Goede performance, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat het voor mij redelijk dertien-in-een-dozijn-postpunk is. Even wat gegeten en door naar BILK, maar dat vond ik echt vreselijk. Arrogant, gemaakt en een uitstraling alsof ze overal liever waren dan op Sniester, dus snel door naar de mannen van BB & The Binkie Boys, wat wel weer tof en oprecht was. Goed vooraan gaan staan bij Soft Play, waarbij mn maat de drumstok met z'n neus heeft gevangen en uurtje gepit. Afgetopt bij Bomb Strap, waar ik geen duidelijke mening meer over heb kunnen vormen.

De zaterdag 's middags al begonnen bij de pop-up shows, waarbij Inbranders zeker een vermelding verdienen. Toffe RATM-achtige muziek en iedereen beukte er op los tussen de tapijten in N&M Tapijt. Biertje gedaan bij FIT, hapje gegeten en toen naar mijn hoogtepunt van de dag en misschien wel het weekend Grote Geelstaart. Hele vette show, fantasticshe beleving van die gasten en originele muziek, deze gun ik vele podia tijdens de Popronde en daarna. Klein stukje Maria Iskariot gepakt maar toen toch gekozen om Doflame uitgebreid te checken. Riep bij mij veel Limp Bizkit herinneringen op, lekkere energie. Toen even wat mindere acts gezien want Oh Boland vond ik ook wat gezapig en Kid Kapichi, waar ik hoge verwachtingen van had, vond ik niet leuk/arrogant. Doodseskader kende ik niet maar was voor mij een prima heavy afsluiter van een gezellig weekend.

Valt me toch op hoe oud het publiek is en hoe duur het bier. Echter betaal ik graag wat meer voor bier als ticketprijs daarmee gedrukt wordt.

"Valt me toch op hoe oud het publiek is". > Maar toch vermaak ik mij prima hoor ;) . "en hoe duur het bier". > daar hadden wij het toevallig ook over, EUR 4,- voor een bekertje...

"Valt me toch op hoe oud het publiek is". > Maar toch vermaak ik mij prima hoor ;) . "en hoe duur het bier". > daar hadden wij het toevallig ook over, EUR 4,- voor een bekertje...
Aan het eerste zat ook zeker geen waarde-oordeel! Gewoon een observatie, met name omdat tijdens de pop-up shows het publiek een stuk jonger was.

Die 4 euro heb ik er graag voor over als dat maakt dat het toegang tot het festival toegankelijk blijft voor mensen met een kleinere portemonnee (en dus wel kunnen gaan maar dan maar minder drinken), maar ik schrok er wel van

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Aan het eerste zat ook zeker geen waarde-oordeel! Gewoon een observatie, met name omdat tijdens de pop-up shows het publiek een stuk jonger was.

Die 4 euro heb ik er graag voor over als dat maakt dat het toegang tot het festival toegankelijk blijft voor mensen met een kleinere portemonnee (en dus wel kunnen gaan maar dan maar minder drinken), maar ik schrok er wel van
Vandaar ook mijn knipoog.

• Leuk
Waarderingen: team-0
Door naar Ego Dreams in het Paardcafé. Daar kwamen we eigenlijk voor. Ongeveer zes jaar geleden gezien en dat was toen super. Dit was hun eerste show in 5,5 jaar, maar dat was niet te merken. Ondanks dat ze al tien jaar bestaan, hebben ze niet genoeg nummers om een half uur te vullen. Was genieten!
Oh tof, helemaal onschoten dat Ego Dreams weer (een beetje) bij elkaar is. Ik heb zo rond 2015/2016 een aantal keer gezien, vooral als opener voor Mannequin pussy in de Fluor of all places staat me goed bij, en dat was een uitstekend live bandje dat nooit echt leek aan te slaan jammer genoeg.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai en Lion
Oh tof, helemaal onschoten dat Ego Dreams weer (een beetje) bij elkaar is. Ik heb zo rond 2015/2016 een aantal keer gezien, vooral als opener voor Mannequin pussy in de Fluor of all places staat me goed bij, en dat was een uitstekend live bandje dat nooit echt leek aan te slaan jammer genoeg.
Ik was ook verrast toen ik ze op de line-up zag. Ze zouden ook een nieuw album hebben eind van de zomer zeiden ze, dus weer echt bij elkaar lijkt het.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
En net weer terug van Slam Dunk Festival in Trix met in de zaal: Zebrahead, Neck Deep en The Used. Ik heb de bands in cafe overgeslagen, want ik had geen zin in lopen. Zebrahead vond ik eigenlijk tegenvallen. Het kwam op mij wat geforceerd over en had het gevoel dat de zanger ook niet helemaal goed bij stem was. Ik kwam in principe voor The Used (jeugdliefde), maar ik moet zeggen dat Neck Deep ook echt heel erg goed was. De energie van de band op het podium sloeg heel gemakkelijk over op het publiek. Eigenlijk gewoon een topshow. The Used was ook heel erg goed en kreeg het publiek ook heel eenvoudig mee. Stiekem had ik gehoopt op meer nummers van het album 'The Used', zoals Maybe Memories en vooral Poetic Tragedy. Maar het bleef nu bij Taste of Ink, Buried Myself Alive en afsluiter A Box Full of Sharp Objects (en een stukje Smells Like Teen Spirit van een andere bekende band). Wel gewoon weer genoten.

• Leuk
Waarderingen: piep en spongebobsong
Jerry Harrison en Adrian Belew. Remain In Light
Support: Cool Cool Cool.

Het was rustig in de Oosterpoort toen ik een half uur voor aanvang support binnenstapte. Bestelde wat bier en ging met de groep waarmee ik was wat drinken. Tijdens mijn tweede Lagunitas gingen we de zaal in. Cool Cool Cool was al begonnen en ik schrok. Wat weinig mensen. Gordijnen hingen om de tribunes minder groot te laten zijn en nog steeds waren er zitplaatsen beschikbaar. Ook op de vloer was ruimte zat.

Cool Cool Cool speelde een half uur lekker muziek. Met zijn achten op het podium speelden ze erg funky. Vond het een prima optreden.

Jerry Harrison en Adrian Belew.
Om 20:00 kwamen beide heren op. Begeleidt door, dat is cool, Cool Cool Cool. Anderhalf uur genoten van de muziek. Remain in Light is dan ook een fijn album. Niet alle nummers van dit album werden gespeeld, mar wel aangevuld met andere klassieke Talking Heads songs.
Hoewel ik erg veel bewegingsruimte had en daar gebruik van maakte blijft het jammer dar de zo weinig mensen dit gezien hebben.

De komende dagen nog te zien in Eindhoven, Utrecht en Brussel.

Ik wilde eigenlijk een verslag schrijven van The Flaming Lips in de Roma afgelopen vrijdag, maar die ca 150 minuten waren zo overweldigend kleurrijk, ontroerend, hilarisch, bizar en hartverwarmend tegelijk dat het bijna onmogelijk is.

Yoshimi integraal live horen was al op zich een droom, maar daarna ook nog een best-of én deep cuts rondje te krijgen was de kers op de taart. Ik snap absoluut dat dit niet ieders cup of tea is, maar wie m wel lust kwam verzadigd weer thuis. Fuck Yeah!

Astrobal+Stereolab @ Doornroosje
Astrobal was aangenaam maar niet meer dan dat.

Stereolab eindelijk in een zaal kunnen zien na de BKS show in 2019(alweer). Nieuwe album is erg goed en was ook het grootste gedeelte van de setlist met daarnaast wat verwachte classics(o,a Cybele's Reverie, Percolator, Miss Modular) en zelf een nummer van Peng! wat me verbaasde. Geluid was OK, ik heb eerlijk gezegd de ervaring met Doonroosje dat het geluid altijd erg goed is maar hier was de kick-drum stond voor een groot gedeelte van de show eigenlijk te hard wat de rest een beetje overstemde en ondanks veel pogingen om het te fixen uit de geluidsman kwam het nooit echt helemaal goed. Over de band zelf tjah er zit zoals altijd weinig beweging of dynamiek in maar het klinkt als een trein en Laetitia Sadier was redelijk goed bij stem wat natuurlijk ook mee hielp. Het was wat 'rustiger' dan de BKS show, met dank aan de nieuwe plaat, maar vlamde soms nog steeds in die typische bijna kraut-rockerige passages die ze hebben. Erg tof om persoonlijke favoriet Percolator live te horen.

Goede show maar het geluid was toch wat een beetje een boosdoener.

• Leuk
Waarderingen: Bubba en Lion
Wunderhorse in Paradiso.
Het is lang geleden dat ik nog eens zo een ego op het podium heb zien staan, de gebroeders Gallaghers gaan het nog moeilijk hebben om daar dit jaar nog over te springen😅 Een ganse zaal die op het einde wat verbaasd was dat het ineens gedaan was.

Ondanks dat July niet werd gespeeld, was het wel een zeer goed optreden. Ik wist niet dat die zo een jonge fanbase hadden die echt quasi alles mee konden zingen😅 (tiktok-hype?)

Het zal een band zijn die een serieuze haat/liefde verhouding zal creëeren onder de muziekliefhebbers. Als ze zin hebben, zal het echt fantastisch zijn, maar als ze er geen zin in hebben zullen ze verketterd worden.

Maar na basis van gisteren kan ik alleen maar concluderen dat de weg naar de top is ingezet. Toekomstig headliner in wording.

Wunderhorse in Paradiso.
Het is lang geleden dat ik nog eens zo een ego op het podium heb zien staan, de gebroeders Gallaghers gaan het nog moeilijk hebben om daar dit jaar nog over te springen😅 Een ganse zaal die op het einde wat verbaasd was dat het ineens gedaan was.

Ondanks dat July niet werd gespeeld, was het wel een zeer goed optreden. Ik wist niet dat die zo een jonge fanbase hadden die echt quasi alles mee konden zingen😅 (tiktok-hype?)

Het zal een band zijn die een serieuze haat/liefde verhouding zal creëeren onder de muziekliefhebbers. Als ze zin hebben, zal het echt fantastisch zijn, maar als ze er geen zin in hebben zullen ze verketterd worden.

Maar na basis van gisteren kan ik alleen maar concluderen dat de weg naar de top is ingezet. Toekomstig headliner in wording.
Arrogant omdat? Ik vond het alleszins enorm meevallen. Juist een gozer die zich volledig smijt.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Novis95
Wunderhorse in Paradiso ja, ik vond het ijzersterk. Van begin tot eind boeiend, zelfs met een vrijwel volledig gebrek aan interactie met het publiek. De rauwe en doorleefde vocalen van Jacob maken bij vlagen iets in me los wat een jongere Eddie Vedder ook deed. De setlist passeerde bijna alle klappers (dat zijn er inmiddels toch wel een behoorlijk aantal), met Teal als de verwachte publiekslieveling. Ik had ergens gehoopt op July, maar met Aeroplanes en One for the Pigeons op de lijst hoor je mij niet meer klagen.

Ik ben - zie hierboven - niet de eerste die voorspelt dat dit de headliners van de toekomst zijn, maar dan heb ik hier in ieder geval zwart op wit staan dat ik er voor twee tientjes bij was in de Paradiso 'toen ze nog in kleine zalen speelden'.

Ben steeds meer onder de indruk van Wunderhorse, derde keer binnen 12 maanden dat ik ze zag en de band lijkt alleen maar beter te worden. Was al vroeg bij Paradiso en had een van de beste zitplaatsen op het balkon. Daardoor veel van de gretigheid op het podium en interactie mee kunnen krijgen. Sfeer zat er goed in en het vrij jonge en gemengde publiek was top. Opvallend veel shirts van Fontaines gezien. Afsluiter Rain hoogtepunt voor mij. Echt een topavond voor nog geen 30 euro.

Vond voorprogramma junodream ook goed, deed me denken aan een vroege the Verve dus dat is altijd in orde.

Users who are viewing this thread