Lowlands 2025

Ja, ik ook gezien, paar weekjes geleden in Paradiso-Noord (Tolhuistuin). Echt leuke gast! Veel publiekparticipatie, sprong het publiek nog in en op iemands schouders etc. Denk dat ie op LL de X-Ray wel aan het kolken krijgt! India lijkt me nog wel iets te groot vanwege het gebrek aan hitjes die iedereen meezingt.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Zo noemde Brian het volgensmij letterlijk in de Festivalpodcast ja haha. Ik vind Yoga Teacher ook weer een beetje een Barry Can't Swim achtige vibe hebben
Haha klopt ja. In het midden daarvan. Ik vind Antony Szmierek dan wel leuk waar ik niet veel met de andere twee heb, haha.

Met de harder bassen bedoelde ik ook die uit de basgitaar of die uit zo'n bassynthesizer/bascomputer (of hoe je dat ook noemt). Daar had ik op ESNS meer last van dan op Paaspop.

En crowdpleaser idd zoals die hier wordt beschreven. Heel leuk met het publiek. Dat kan, met een beetje een volle X-Ray heel lekker worden.

Even heel iets anders. Dit gewoon vast boeken voor volgend jaar als afsluiter. Wat gaan deze gasten goed. Geweldig nieuw album uit . En wat is dit live knetter goed . Ze staan op Jera. LL gemist?

Even heel iets anders. Dit gewoon vast boeken voor volgend jaar als afsluiter. Wat gaan deze gasten goed. Geweldig nieuw album uit . En wat is dit live knetter goed . Ze staan op Jera. LL gemist?
Ik vind dit echt vreselijke herrie. Please not. Laat maar lekker op Jera blijven.

Ben je heel serieus? Want dan heb je toch ook geen feeling met wat voor festival lowlands is 😬

Ben je heel serieus? Want dan heb je toch ook geen feeling met wat voor festival lowlands is 😬
Hebben jullie alle grootheden gemist of zo?. Dat het niet je smaak is is wat anders. .. De laatste 20 jaar dat ik ga. RAtm . Tool. Muse om er een paar te noemen.
Waarom zou dit niet op LL passen ineens. Of moeten we douwebob boeken🤣

De laatste 20 jaar is bijna de hele geschiedenis van het festival, kijk eens terug naar de afsluiters van de laatste 5 jaar 😅

De laatste 20 jaar is bijna de hele geschiedenis van het festival, kijk eens terug naar de afsluiters van de laatste 5 jaar 😅
Ja dat is waar de afsluiters de laatste 5 jaar zijn anders. Dat neemt niet weg dat deze gasten het zeker ook zouden kunnnen. En toch is mijn meening dat deze gasten het nieuwe Linking Park van de toekomst worden. Neem eens de moeite om eerst eens goed te luisteren naar de albums.
En ja ieder heeft een andere smaak of steil en daar staat LL toch voor. Daar kom ik ook voor. Op de R&b na dan want dat is niet mijn ding.🫡

• Leuk
Waarderingen: @Marc, daily en sjoeske
Pukkelpop boekt ook gewoon een Slipknot vorig jaar of jaar ervoor. Ik zou zo iets wel toejuichen. Maar goed of het dan druk gaat zijn is weer een andere vraag 🤣
Zou wel wat van die doorgesnoven feestgangers schelen misschien.
Gelukkig toch nog iemand die het ook wel ziet zitten.👊

Denk dat het qua muziekgenre ook zeker niet mag ontbreken op het festival, er zouden elk jaar op de line-up, minstens 2 van dat soort bands terug te vinden moeten zijn. Alleen ik had nog nooit van Landmrks gehoord, dus afsluiter is wel meteen erg hoog ingezet.. Zeker voor het gemiddelde publiek (niet alleen Lowlands), wat toch als afsluiter het liefst een bekende band ziet. Wat we dit jaar trouwens wel mooi hebben qua rock, met een QOTSA

Denk dat het qua muziekgenre ook zeker niet mag ontbreken op het festival, er zouden elk jaar op de line-up, minstens 2 van dat soort bands terug te vinden moeten zijn. Alleen ik had nog nooit van Landmrks gehoord, dus afsluiter is wel meteen erg hoog ingezet.. Zeker voor het gemiddelde publiek (niet alleen Lowlands), wat toch als afsluiter het liefst een bekende band ziet. Wat we dit jaar trouwens wel mooi hebben qua rock, met een QOTSA
Absoluut. Zeker niet verkeerd🤘
Toch denk ik dat het merendeel niet eens weet wat voor bands er staan en alleen er voor de sfeer zijn en de hype. Dat is af en toe wel te merken aan de half volle tenten.

Landmvrks zou een fijn alternatief zijn voor tijdens de headliner, zoals Spiritbox vorig jaar.
Zie alleen dat Landmvrks het hele LL weekend al volgeboekt is, dus ga ze op Jera zeker meepakken.

Ik schreef ook een vorige week nog dat ik Landmvrks hier graag zou zien. Juist heel dat metalcore genre is echt weer in opbloei, dus ook in dat kader zou ik het ook weer relevant vinden voor LL. Zoiets zou gewoon niet mistaan overdaag in de Heineken of India.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Ik schreef ook een vorige week nog dat ik Landmvrks hier graag zou zien. Juist heel dat metalcore genre is echt weer in opbloei, dus ook in dat kader zou ik het ook weer relevant vinden voor LL. Zoiets zou gewoon niet mistaan overdaag in de Heineken of India.
Helemaal mee eens, dit genre is echt zo onderbelicht op lowlands, haal er 10 poppie/feest acts er uit en vervang ze door het zwaardere werk. Hierdoor krijg je meer diversiteit qua doelgroepen, dat maakt het ook een stuk gezelliger. Er is naar mijn mening geen beter publiek dan deze doelgroep, zeker een goede toevoeging.

• Leuk
Waarderingen: superginger en Flynn
Helemaal mee eens, dit genre is echt zo onderbelicht op lowlands, haal er 10 poppie/feest acts er uit en vervang ze door het zwaardere werk. Hierdoor krijg je meer diversiteit qua doelgroepen, dat maakt het ook een stuk gezelliger. Er is naar mijn mening geen beter publiek dan deze doelgroep, zeker een goede toevoeging.
Ieder z’n ding ja. Ik vind dit niet namelijk. Het mag van mij wel iets meer richting de Punk, shoe gaze, Indiërock etc hoor. En dat zagen we vorig jaar ook echt dus dat zijn goede ontwikkeling. Maar grunge metal of hardrock staat hier nog zo ver van af.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en rrr
Ieder z’n ding ja. Ik vind dit niet namelijk. Het mag van mij wel iets meer richting de Punk, shoe gaze, Indiërock etc hoor. En dat zagen we vorig jaar ook echt dus dat zijn goede ontwikkeling. Maar grunge metal of hardrock staat hier nog zo ver van af.
Volgens mij zou je Queens of the Stone age ook weg kunnen zetten onder hardrock en tussen grunge en metal moet een komma in jouw zin? Dat zijn in ieder geval genres die altijd hun plek hebben gehad op Lowlands en dat ook moeten houden.

Users who are viewing this thread