tuurlijk dingen als een 1m2 extra camping ruimte of obscene dure tenten why not zolang alles basiszaken deftig zijn en niet verminderen te kosten van andere.Tsja, ik heb me tot op heden altijd een beetje geërgerd aan de afkorting VIP. Als je denkt dat het verkrijgen van privileges ten koste van een hoop extra centen je Very Important maken t.o.v. anderen, dan ben je volgens mij echt op je achterhoofd gevallen. Maar goed, het blijft uiteindelijk slechts een term. En dan ook nog eentje die je op een telefoonhoesje van 3 euro bij Temu kan bestellen. So what's in a name...
Ik vind het overigens helemaal prima dat er add ons te koop zijn hoor. Festitent, de glamping, ontbijtvouchers, allemaal dikke prima. Zeker als bijvoorbeeld fysieke ongemakken aan je lijf gewoon kamperen niet echt toestaan, maar het gemak van een veldbedje op de glamping bijvoorbeeld maakt dat je toch het festival zo kan ervaren. Niets dan lof daarvoor. De grens ligt wel daar waar de voordelen die de één koopt, nadelen opleveren voor alle anderen. Dat podium omdraaien is natuurlijk hoofdzakelijk voor het Skydeck gedaan. So be it, ook op het veld zijn er mensen genoeg te vinden die dat prettig vinden. Maar die voorvakken in mogen lopen vind ik echt waanzinnig onbeschoft. Van Pinkpop, niet van degenen die het kopen. Mijn middelvinger gaat wat dat betreft dus ook eerder richting buro Pinkpop dan richting het Wilhelmina Deck...
maar verzekerde toegang tot een vak gewoon omdat persoon x meer neergeteld heeft gaat er ver buiten.
nu dit is geen kritiek op alleen pinkpop hoor.
die tendens ergert mij gewoon enorm
en ik ben gewoon echt volledig aan het afhaken aan de volatiele stijging bij festivals
ticket duurder ieder jaar
jetons duurder ieder jaar
je wordt gewoon uitgekleed waar je bij staat.
Vip hier, hospitality daar,...
een golden circle kan ik nog enigsinds inkomen bij een losse show.
maar een festival waar vroeger iedereen voor een schappelijke prijs een hoop muziek kon zien, slaagt echt nergens op.
ik besef het al even maar deze zomer is echt een afsluiting van een hoofdstuk.
het aantal shows dat ik meepik ligt enorm laag, en een combi van een festival lijkt me na dit seizoen ook niet direct is dat ik nog snel ga aanschaffen
15x werchter op een rij, perfect om te stoppe met festivals in hoe ik tot nu toe heb beleefd
en Oasis als afsluiter van losse concerten van grote namen...
ik ga geen x keer dezelfde band meer zien op tour bv en andere keuzes maken in het leven
maar dat is dan mijn persoonlijke mening en ervaring