Graspop Metal Meeting 2025

Ik denk dat Electric Callboy nog steeds een (backup)optie is als vrijdag-headliner. Ze zijn die dag nog vrij, spelen op donderdag op Hellfest en zaterdag / zondag op Hurricane / Southside.

Zou enerzijds jammer zijn, want herhaling + ze spelen al 2x in België dit jaar. Maar is wel een band die volk trekt natuurlijk.

Maar bon, we zullen er maar van uit gaan dat het Amon Amarth wordt zeker? :)

• Leuk
Waarderingen: Nietje, Lars. en mvl1980
Europe staat op de Graspop zaterdag in Noorwegen, dus die zijn uitgesloten denk ik aangezien ik op de andere dagen niet echt een geschikte plek zie voor ze

Eisbrecher wel maar Oomph niet?

Ik zal zelf op de zaterdag vooral bij de mainstages en de marquee te vinden zijn gok ik

Vind Oomph ook wel lekker hoor maar Eisbrecher heeft net dat extra beetje,....eeehhh oomph
en ik kies dat tijdstip denk ik voor Sylosis

Kijk en ik vind de Dead Daisies / Dragonforce / Teh Cattle / Hu en dan naar Korn (of Airbourne mits de tijd ok is )

Kijk krass1 en krass2 op de Mainstages trekken mij op dit moment niet zo (ga ik tzt nog op inluisteren)

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Bekijk bijlage 13351

Bij deze zijn zij ook compleet denk ik. Veel subs en afsluiters van zijpodia, die op dit festival headliner zijn. Europe zou nog wel een leuke sub zijn voor op zaterdag, vind ik.
Zie ook Frog Leap staan. Zouden vorig jaar komen maar moesten annuleren. Als ik me niet vergis stonden ze op de Jupiler geprogrammeerd, op zaterdag moet er nog een act bijkomen op Jupiler en op donderdag is Flogging Molly weggevallen waardoor er ook een slot vrijvalt. Met wat schuiven kan Frog Leap daar ook best op ingepast worden. Dus ik schrijf Frog Leap alvast met potlood op voor een herkansing dit jaar!

• Leuk
Waarderingen: Nutellica
Zie ook Frog Leap staan. Zouden vorig jaar komen maar moesten annuleren. Als ik me niet vergis stonden ze op de Jupiler geprogrammeerd, op zaterdag moet er nog een act bijkomen op Jupiler en op donderdag is Flogging Molly weggevallen waardoor er ook een slot vrijvalt. Met wat schuiven kan Frog Leap daar ook best op ingepast worden. Dus ik schrijf Frog Leap alvast met potlood op voor een herkansing dit jaar!
Ik zou je gum dan ook alvast bij de hand houden, want Frog Leap staat al op Alcatraz.

• Haha
Waarderingen: mvl1980
Ik denk dat Electric Callboy nog steeds een (backup)optie is als vrijdag-headliner. Ze zijn die dag nog vrij, spelen op donderdag op Hellfest en zaterdag / zondag op Hurricane / Southside.

Zou enerzijds jammer zijn, want herhaling + ze spelen al 2x in België dit jaar. Maar is wel een band die volk trekt natuurlijk.

Maar bon, we zullen er maar van uit gaan dat het Amon Amarth wordt zeker? :)
Zeker niet ondenkbaar. Op vrijdag kan je op zich nog een grotere naam voor de main stages gebruiken. Niet per se in de categorie Slipknot hoor, maar een Electric Callboy (geldt ook voor Prodigy) zou de vrijdag headliners meer in lijn brengen met de andere dagen al zeg ik het zelf. Amon Amarth zou ik geen enorme trekker vinden en een zwakke (north) headliner vinden. Zou ook twee slots hoger zijn dan 2023 toen ze onder Disturbed, Gojira en Machine Head stonden. De vrijdagavond is qua subs wat minder zwaar dan die avond in 2023, maar dan nog zie ik te weinig reden om ze nu tot HL te promoveren. Qua 'zwaarte' zou een EC beter passen. EC zou voor mij een nare clash met Opeth betekenen, Amon Amarth levert geen clash op.

Dat roeien hoeft voor mij trouwens ook niet hoor. Zoals Sam Carter van Architects al zei twee jaar geleden: "No, we're not on a fucking boat!". Nog een reden om naar de Marquee te gaan 😄.

Laatst bewerkt:
Ik hoorde dat As I Lay Dying nog een gitarist zocht 🤔🫠
En nog een bassist (die ook de clean vocals kan doen) en een drummer. Maar we moeten ergens beginnen!

Ahren van The Amity Affliction is ook uit de band gezet, bassist met clean vocals. Dus nu nog een drummer en we zijn er!

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Nander Covents
En nog een bassist (die ook de clean vocals kan doen) en een drummer. Maar we moeten ergens beginnen!

Ahren van The Amity Affliction is ook uit de band gezet, bassist met clean vocals. Dus nu nog een drummer en we zijn er!
Die van Guns 'n Roses is plots vrij. ander genre wel.

• Leuk
Waarderingen: mvl1980
Voor mij mag Refused nog op de affiche.
Of Cypress Hill.

't Hoeft niet altijd Hellmut Lotti te zijn als je eens een ander genre wil uitnodigen...

Was wel echt het beste optreden dat ik ooit heb meegemaakt, misschien ook wel van optredens in het algemeen en niet alleen Graspop...

Het blijft bijzonder dat iedereen plots via de GMM-app de melding kreeg om weg te blijven van de Metal Dome vanwege de drukte. :)

Users who are viewing this thread