Zoals je al benoemd het publiek is anders! Daardoor zul je mij niet zo snel meer op lowlands zien, lowlands is "beleven" sicke afterpartees, pilletje hier en daar, bij wie beland ik vanavond in de tent. Dit zul je op pinkpop niet zo snel zien (althans een stuk minder).Ik snap nooit zo goed waarop dit niet vergeleken mag worden met elkaar. Uiteindelijk zijn het de twee grootste Nederlandse weekendfestivals (Op zwarte cross na?). Ken ik best wel wat mensen die naar beide festivals zijn geweest en/of gaan.
De doelgroep is misschien wel een beetje uit elkaar aan het groeien hoor, maar dat komt denk ik vooral omdat een Lowlands meer aanspreekt voor de jongere generatie en Pinkpop daar toch op achterloopt. Daarnaast merk ik ook dat de muzieksnobs uit mijn vriendengroep sinds een aantal jaar niet meer te vinden zijn op een Pinkpop, maar zich van Pinkpop hebben verplaatst richting een BKS, LL of DTRH.
Hier moeten ze inderdaad echt zo snel mogelijk vanaf. Hoop vooral dat dit soort dingen ook niet doorgezet gaan worden op andere Nederlandse festivals. Nu zijn groepscampingplekken en glamping al redelijk normaal geworden, maar die overige zaken zoals VIP area's, toegang tot het voorvak, toegang tot relaxt plekjes, echt zo ongelooflijk kansloos.
En wat is nou leuker voor de gemiddelde 18 jarige?
En dan heb ik het nog niet over de optredens, In een overvolle alpha kan je nog zo vals spelen en er een zootje van maken het publiek blijft losgaan of is het het beste op optreden van de afgelopen 20 jaar!
Bij Pinkpop moet je wel wat doen om je publiek een beetje mee te krijgen!
Daarin tegen begrijp ik de keuze van de muzieksnops heel goed om naar Bks en Dtrh te gaan.
Al vind ik dit jaar buiten de headliners om, dat er ook best een redelijk tot goed kwalitatief programma in landgraaf is te bewonderen!