Graspop Metal Meeting 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Na 2 piekdagen word voor mij de zaterdag een lamballendag met eigenlijk alleen rotting christ wat ik niet wil missen .Rest allemaal niet heel erg.

Alles uitgespit aanwezig bij..
-rotting christ
-kampfar
-suffocation
-vola
-brutus
-pest control

Wellicht aanwezig en/of nog beter inluisteren..
-ax7🤪
-uriah heep
-abbath
-batushka
-empirestatebastard
-iammorbid
-pestilence
Mooi dagje om lekker wat bij te slapen en te socializen🤟
#gmm24
#zaterdag
Toch nog best wat te doen, voor een lamballendag! En tussen de bedrijven door zien we elkaar wel weer in de schaduw onder de boompjes 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Dat zonnetje is natuurlijk niet te garanderen, maar de rest absoluut wel! (y)
Wacht maar tot je July Morning live hoort, kippenvel verzekerd (zeker de lange Hammond organ solo)! :cool:

Uriah Heep is eigenlijk een zwaar ondergewaardeerde band.
Iedereen noemt vaak Led Zeppelin, Deep Purple en Black Sabbath als de grondleggers van de heavy metal (en Black Sabbath zelfs de allereerste heavy metal band), maar Uriah Heep hoort eigenlijk net zo goed in dat rijtje thuis (de originele 'Big Four'? ;) ).

Van deze vier was Uriah Heep wel de meest 'afwijkende' en progressieve, en ze worden dan ook wel als grondleggers/voorlopers van de progressive metal genoemd (die later pas echt van de grond kwam met Dream Theater, Queensrÿche en Fates Warning).

Ah ja July Morning nu net afgeluisterd! Dat muzikale gedeelte is inderdaad heerlijke proggy met Emerson, Lake and Palmer vibes. Ik ga zonder enige twijfel een ruim plekje voor deze band inmeten in mijn looproute.

Deze is ook fijn trouwens. Wat recenter van 2012 en de setopener. Dit is de stampende hardrock met orgel waar ik erg lekker op ga.

 
Laatst bewerkt:

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Dankzij Loek123 heb ik enige tijd geleden via de wachtrij nog 2 kaarten voor de donderdag kunnen bemachtigen. Eentje was reeds gereserveerd voor een vriend, de ander dacht ik gemakkelijk een ander slachtoffer voor te vinden maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn laat maar weten via een pb, en anders zet ik hem op Ticketswap....
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en charlottekos

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
276
463
Ook even mijn voorlopig lijstje bovenhalen.

Donderdag
Zeker: Alien Weaponry, Asinhell, Tool
Eventueel: Shadow of Intent, Bleed From Within

Vrijdag
Zeker: Dying Fetus, Nile, Fear Factory, Pendulum, Vltimas
Eventueel: Eisbrecher, P.O.D., The Acacia Strain

Zaterdag
Zeker: I Am Morbid, Limp Bizkit, Suffocation
Eventueel: Defects

Zondag
Zeker: Slaughter To Prevail, Thy Art Is Murder, Sanguisugabogg, Machine Head
Eventueel: Crystal Lake, Crownshift
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
74
146
ok forumgenoten.
ik heb hulp nodig,

ik ben 52, Ik hou van gitaren, ben nog nooit op graspop geweest.
ik heb een donderdag ticket gekocht, want tool!:)

ik ken alice cooper en megadeth , maar verder......echt helemaal niets van die donderdag.
muziek mag best stevig zijn, maar ik hou niet van te heftig grunten en screamen.
wat zijn dan de bands die ik waarschijnlijk wel interessant vind??
I'm 50. I like guitars. I can bare some grunting and screaming but not death, doom or black metal.
Here's a playlist for Thursday without them:
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
Don't we all like guitars? It's not like we go to tomorrowland🤭🤭🤭

Just kiddin'. Nice playlist👍🤘
Don't feel offended. Tomorrowland is a giant dance-festival in Belgium. I think one of the biggest in the world? So no pun intended. Just making a little fun.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
62
109
Dat dacht ik ook al, het programma is zo breed en uitgebreid, als je denk dat er niks tussen zit ben je hoogstwaarschijnlijk gewoon nog niet met genoeg bands bekend ofzo.
Of het is zo breed dat er te weinig bij zit.
Op donderdag heb ik letterlijk 3 namen die ik wel "prima" vind.
De dag leunt erg op Tool, waardoor het is uitverkocht. Maar heb je daar niks mee, dan valt het wel tegen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
Of het is zo breed dat er te weinig bij zit.
Op donderdag heb ik letterlijk 3 namen die ik wel "prima" vind.
De dag leunt erg op Tool, waardoor het is uitverkocht. Maar heb je daar niks mee, dan valt het wel tegen :(
Maar is dat omdat je alles al wel gezien hebt? Of omdat je de namen allemaal niet kent. Bij mij ligt dan de uitdaging om juist op zo'n dag meer bands te leren kennen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Of het is zo breed dat er te weinig bij zit.
Op donderdag heb ik letterlijk 3 namen die ik wel "prima" vind.
De dag leunt erg op Tool, waardoor het is uitverkocht. Maar heb je daar niks mee, dan valt het wel tegen :(
Dat vind ik wel wat kort door de bocht, er staan allerlei bands voor hele diverse smaken op die donderdag. Dat het voor jou tegenvalt, tja, dat is iets persoonlijks natuurlijk, daar kan ik weinig over zeggen. Maar om nu te stellen dat de dag per definitie tegenvalt als je niks met Tool hebt? Dat hangt helemaal af van wat je verder zoal leuk vindt. De enige bands die qua sound een beetje op Tool lijken zijn volgens mij Night Verses (hun voorprogramma) en Textures, het is niet alsof ze die dag puur om Tool heen hebben gebouwd. Al is dat wel de band die de dag heeft doen uitverkopen natuurlijk, daar heb je zeker gelijk in.

Wat me wel opvalt, als ik in een voorlopige clashfinder kijk, is dat de donderdag nog best wat namen mist. Ik tel zo snel 8x "TBA", waarvan best een aantal op de mainstages of in de Marquee (al is dat wel gokken zonder podiumindeling). Maar wellicht dat er dus nog iets bij gaat komen wat meer je smaak is!
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
114
230
Donderdag komt inderdaad nog wel wat bij. Is veruit de meest diverse dag, dus dat zal voor de conservatieve GMM bezoeker wel even wennen zijn. Hopelijk zetten ze dit de komende jaren door, zoals Hellfest al jaren doet.
Precies! Ik heb ook het gevoel dat Graspop een beetje bij Hellfest de kunst af kijkt.
Kijken of het metal publiek het accepteert om vervolgens een paar jaar later het zelf ook te boeken, zoals bijvoorbeeld Tool.
Dit jaar staan op Hellfest ook The Prodigy en Foo Fighters, die mogen van mij best door komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.665
Over smaak valt te twisten, maar ik ga die donderdag prima doorkomen. Hier mijn voorlopige spoorboekje:

Bekijk bijlage 8101
Ja die donderdag is voor mij een erg dikke dag die alleen al start met 3 must sees met Night Verses, Neo en Alien Weaponry. Twee van mijn favo metalcore band Bury Tomorrow en Bleef from Within staan er. Heart moet ik sowieso meepakken evenals Crosses en AsinHell. Bij voorkeur ook nog Textures en Megadeath is altijd wel geinig. En o ja. Tool.
 

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
19
36
Hallo, ik ben nieuw *koffie slokje*. Ik lees hier al een tijdje mee en wilde mijn mening geven. Jullie lijken me geweldig en het is een plezier om te lezen. Ik besteed veel tijd aan het luisteren naar alle bands van de line-up die ik nog niet kende. Er zijn al een paar geweldige vondsten gedaan, zoals Future Palace of Make Them Suffer.

In het verleden ben ik meerdere keren naar festivals geweest en heb ik meer dan honderd concerten gezien. Nu ben ik vader van een 3-jarige, en in die drie jaar is mijn hele muziekliefde zo'n beetje gestagneerd en uit elkaar gevallen.

Totdat ik het Hellfest optreden van BMTH zag. Zo geweldig. Het heeft mijn liefde voor rock/metal weer aangewakkerd en daarom kan ik niet wachten om dit jaar te gaan, en ik zal proberen zoveel mogelijk te zien, van de bands van het eerste uur tot de tributebands van de late avond.

Ik hou van de meeste soorten rock, van nu-metal tot progrock tot thrash, en van ouwe rotten tot jonkies. De laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in death metal.

Wat betreft de laatste toevoegingen. Ik hoop dat Corey beter wordt, maar ik zou het niet erg vinden als hij GMM zou verlaten en vervangen zou worden door Kerry King. Ik heb Slipknot al gezien, maar Slayer nooit.

Het zou ook cool zijn om Beyond the Black, Soulfly, Cattle Decapitation en Silversun Pickups erbij te hebben.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

🤟
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Ik denk niet dat Tool afsluit. Ik vermoed dat Alice Cooper afsluit. Alle daggasten die voor Tool komen, en nog met openbaar vervoer naar huis moeten, zouden anders strandden.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Alice Cooper na Tool zou een enorme anti-climax zijn. Qua muziek hoort Tool gevoelsmatig sowieso echt zo laat mogelijk te staan. Op Werchter '19 sloten ze ook de dag af, na The Cure. En als we kijken naar afgelopen editie houdt Graspop niet heel veel rekening met het OV wat betreft de eindtijden. GnR tot 0:55, Slipknot tot 1:30, dat zijn toch de bands die op hun respectievelijke dagen ook de meeste dagtickets verkocht zullen hebben. Men zal met eigen vervoer moeten komen of een overnachting in de buurt regelen.
 
Laatst bewerkt:

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Ik denk niet dat Tool afsluit. Ik vermoed dat Alice Cooper afsluit. Alle daggasten die voor Tool komen, en nog met openbaar vervoer naar huis moeten, zouden anders strandden.
Ik verwacht juist van wel. Hun show komt het beste naar voor compleet in het donker.
Rock Werchter 2019 hadden ze ook 2 headliners toen Tool er was. The Cure en Tool.
The Cure begon om 21:30 en Tool om 00:30.
Dus verwacht hier ook wel dat ze laat beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Ik denk niet dat Tool afsluit. Ik vermoed dat Alice Cooper afsluit. Alle daggasten die voor Tool komen, en nog met openbaar vervoer naar huis moeten, zouden anders strandden.
Ik verwacht juist van wel. Hun show komt het beste naar voor compleet in het donker.
Rock Werchter 2019 hadden ze ook 2 headliners toen Tool er was. The Cure en Tool.
The Cure begon om 21:30 en Tool om 00:30.
Dus verwacht hier ook wel dat ze laat beginnen.
Beiden headliners spelen volledig in het donker dus dat zal het probleem niet zijn maar ik verwacht dat Tool inderdaad gewoon zal afsluiten
Overigens kan je na de eerste mainstage headliner ook al lang niet meer thuis komen met OV.
Als je de laatste trein wilt halen kan je volgens mij niet eens de sub afkijken op gmm. (megadeth in dit geval)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken