Rock Werchter 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
Ik zie het nog gewoon gebeuren dat Sam erbij komt op de RW zaterdag of zondag. Wat onlogisch zou zijn omwille van de sterke headliners, maar het planningsgewijs nu toevallig zo uitkomt. Net zoals vorig jaar op zondag ook al die sterke namen stonden.
Dat zou ik geweldig vinden. Puur omdat die plek niet ten koste gaat van een andere goede naam op donderdag vrijdag. Ikzelf heb compleeeeeet niets met zijn muziek. Want we lijken er niet aan te ontkomen dit jaar (helaas)

Je krijgt dan een beetje net als op Pinkpop dat Ed Sheeran en Sam Smith op 1 dag staan. Niet nodig voor de verkoop, zeker niet op een echte weekenddag. maar ik zou er blij van worden dat wanneer hij er toch staat, hij de zaterdag of zondag doet ;)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Zeker, wil geen afbreuk doen op hoe goed deze band is hoor. Perfecte en een van de mooiste nieuwe Graspopheadliners, maar vrienden van me, vaste Werchtergangers en rockfans die ook van Balthazar en Muse houden, hielden het maar een kwartier vol bij Parkway Drive, dat ging helemaal over hun hoofden heen. Ook echt maar de eerste rijen die hier echt in opgaan.

Perfecte Barnhead wel.

Nee, onze groep was compleet mee met Parkway Drive! Dat was me toch een uitstekend optreden zeg. En dat vuur in de namiddag al :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Nee, onze groep was compleet mee met Parkway Drive! Dat was me toch een uitstekend optreden zeg. En dat vuur in de namiddag al :)
Ja, maar nogmaals: heb het niet of het een goed optreden was of niet. Dat vuur hoeft van mij dan weer niet zo, vind dat altijd wat overbodig.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Nu, om Parkway Drive op Rock Werchter als voorlaatste te zetten ... En dan nog op de 'moeilijke' donderdag, dat is wel gewaagd.

Maar misschien ook niet gewaagder dan Stormzy.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Nu, om Parkway Drive op Rock Werchter als voorlaatste te zetten ... En dan nog op de 'moeilijke' donderdag, dat is wel gewaagd.

Maar misschien ook niet gewaagder dan Stormzy.
Stormzy was inderdaad ook wel erg gewaagd, al hadden ze met Stromae wel een grotere vis dan Lenny nu. Heel benieuwd welke headliner we nog mogen verwelkomen op donderdag (en vrijdag).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Nu, om Parkway Drive op Rock Werchter als voorlaatste te zetten ... En dan nog op de 'moeilijke' donderdag, dat is wel gewaagd.

Maar misschien ook niet gewaagder dan Stormzy.
Lenny Kravitz - Parkway Drive - Greta Van Fleet - Dropkick Murphy's - Jane's Addiction - The Hives - Brutus

Zou toch geen mis rijtje main stage zijn die dag. In de breedte sterk, ook al mis je een grote headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Lenny Kravitz - Parkway Drive - Greta Van Fleet - Dropkick Murphy's - Jane's Addiction - The Hives - Brutus

Zou toch geen mis rijtje main stage zijn die dag. In de breedte sterk, ook al mis je een grote headliner.
Na Jane's Addiction de tenten dan maar weer in zeker... Wordt hier niet heel gelukkig van. :-(
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.124
946
Na Jane's Addiction de tenten dan maar weer in zeker... Wordt hier niet heel gelukkig van. :-(
brutus is echt wel een mooie boeking

indien dat de main zou zijn, dan ben ik voor het eest in jaren eens aan de main te vinden voor meer dan 1 band
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
brutus is echt wel een mooie boeking
Ja Brutus zou ik zeker checken en Jane's wil ik wel eens zien om het gezien te hebben, maar voor de rest lijkt die dag -en eigenlijk heel het weekend- me weer de tenten inkruipen.

Hoop op een mooie co-head op donderdag.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
537
594
Lenny Kravitz - Parkway Drive - Greta Van Fleet - Dropkick Murphy's - Jane's Addiction - The Hives - Brutus

Zou toch geen mis rijtje main stage zijn die dag. In de breedte sterk, ook al mis je een grote headliner.
Hier zou ik zo een dagkaart voor kopen… Als ik al geen weekendticket had:)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Ja Brutus zou ik zeker checken en Jane's wil ik wel eens zien om het gezien te hebben, maar voor de rest lijkt die dag -en eigenlijk heel het weekend- me weer de tenten inkruipen.

Hoop op een mooie co-head op donderdag.
Je had al een kaart voor DTRH toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Je had al een kaart voor DTRH toch?
Ja voor de zekerheid aangezien DTRH altijd meteen uitverkoopt, mocht RW tegenvallen voor mij. Beetje op safe spelen.

Hoop nog altijd van harte dat ze LCD weten te strikken en ook die main stage serieus opkrikken. Veel gaat afhangen van de co-heads op donderdag en vrijdag. En of ze op zondag nog iets leuks weten neer te zetten voor de Foos.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Ja voor de zekerheid aangezien DTRH altijd meteen uitverkoopt, mocht RW tegenvallen voor mij. Beetje op safe spelen.

Hoop nog altijd van harte dat ze LCD weten te strikken en ook die main stage serieus opkrikken.
Die line-up sluit, door een mindere focus op gitaren, toch veel en veel beter aan bij jouw muzieksmaak? LCD staat daar nota bene als headliner al, gaan daar sowieso langer spelen voor meer (dedicated) publiek?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ben altijd meer fan geweest van de line ups met minder veel grote namen, maar die in de breedte beter uitkomen.
2012 main stage zaterdag was zo'n voorbeeldje. Voor die tijd waren dat gewoon allemaal jonge hippe acts die ook niet echt groot groot waren. Editors werd gepromoveerd tot headliner, the xx tot sub. Je had ook nog mumford & sons, kasabian en chase & status die dag. Dat was voor die dag redelijk geweldig. Het is pas met die show dat Editors echt uitgroeide tot een headliner hier die dagen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Die line-up sluit, door een mindere focus op gitaren, toch veel en veel beter aan bij jouw muzieksmaak? LCD staat daar nota bene als headliner al, gaan daar sowieso langer spelen voor meer (dedicated) publiek?
Ja, kans dat het DTRH wordt, is groter hoor.

Maar goed, vond RW dit jaar een pak meer aansluiten op mijn smaak dan DTRH bijvoorbeeld. In 2019 heb ik zowel RW als DTRH gedaan (met weinig overlap tussen de namen waarvoor ik kwam), hoop dat ze ooit weer uit elkaars weekend blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Ben altijd meer fan geweest van de line ups met minder veel grote namen, maar die in de breedte beter uitkomen.
2012 main stage zaterdag was zo'n voorbeeldje. Voor die tijd waren dat gewoon allemaal jonge hippe acts die ook niet echt groot groot waren. Editors werd gepromoveerd tot headliner, the xx tot sub. Je had ook nog mumford & sons, kasabian en chase & status die dag. Dat was voor die dag redelijk geweldig. Het is pas met die show dat Editors echt uitgroeide tot een headliner hier die dagen.
Ja, grote fan van. Alleen is het dit jaar Maneskin, Yungblud en Avril Lavigne die die eer krijgen, en dat sluit een pak minder aan op mijn muzieksmaak.

Misschien meer geluk in 2025.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
We zijn er nog lang niet. Er zijn nog een paar quasi zekerheden die de line up goed gaan doen (The Streets, Loyle Carner, PWD).
Dingen als Tom Odell, Keane en Nathaniël Rateliff gaan de massa plezieren.
En dan is het nog aan hun om te verrassen met een paar pareltjes, hopelijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Lenny Kravitz - Parkway Drive - Greta Van Fleet - Dropkick Murphy's - Jane's Addiction - The Hives - Brutus

Zou toch geen mis rijtje main stage zijn die dag. In de breedte sterk, ook al mis je een grote headliner.
Zeker akkoord hoor. Stuk voor stuk namen die de grotere zalen uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en festirock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken