Pukkelpop 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
In elk geval over de Lana discussie. Onderschat voor Rock en Seine het element Parijs niet. Dat ze daar kunnen logeren is een dikke winner.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Gewoon vrij zeker van dat Lana niet op PKP komt. Geen idee waarom.

Ook al heel lange tijd geleden dat ze met zo’n gekke headliner kwamen aanzetten. Vroeger konden ze daar wel uithalen. Herinner me RHCP die exclusief voor het Europese vasteland een show kwam spelen in 95 en 99(?), Eminem die maar 5 shows deed, Jane’s Addiction en Guns n Roses in 2002, Radiohead in 96…

Maar goed, dat was het PKP pre 2011…
Bwah, definieer uithalen? Akkoord, de line-up is minder gestoffeerd de laatste jaren - al is dat ook relatief, en misschien gerelateerd aan het feit dat ik al 18 jaar ga, en gewoon niet meer tot de feitelijke doelgroep behoor :) - maar 2022 was toch ook een mooie affiche. Slipknot was niet mijn ding, maar wel een coole booking, en als je daarnaast dan nog de combo Tame Impala - CDW en Arctic Monkeys neerzet, dan vind ik dat ook wel uithalen. ;-)

Soit, iedereen zal wel ergens teleurgesteld zijn, omdat er zo veel voorhanden is dit jaar. Op Massive Attack, LCD Soundsystem, PJ Harvey, Jungle, ... reken ik niet meer, maar dan nog zorgt een combo QOTSA - Fred Again al voor heel wat enthousiasme.
 
  • Leuk
Waarderingen: aardvark

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
In elk geval over de Lana discussie. Onderschat voor Rock en Seine het element Parijs niet. Dat ze daar kunnen logeren is een dikke winner.
Antwerpen met 5 sterren hotel Botanic moet al niet onder doen. En terbij, veel van die grote artiesten werken met een uitvalsbasis. Lana kan perfect vanuit Parijs eens naar Hasselt komen. En haar eisen, het is niet alsof Rock en Seine zo het speciale festival is hoor, naast het hoofdpodium ziet ge gewoon de camions/auto's rijden van een drukke,quasi 'snelweg'.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Antwerpen met 5 sterren hotel Botanic moet al niet onder doen. En terbij, veel van die grote artiesten werken met een uitvalsbasis. Lana kan perfect vanuit Parijs eens naar Hasselt komen. En haar eisen, het is niet alsof Rock en Seine zo het speciale festival is hoor, naast het hoofdpodium ziet ge gewoon de camions/auto's rijden van een drukke,quasi 'snelweg'.
Ik ga jou argumenten niet weerleggen, maar die moet je niet aan mij zeggen 😉.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
In elk geval over de Lana discussie. Onderschat voor Rock en Seine het element Parijs niet. Dat ze daar kunnen logeren is een dikke winner.
Het is nu niet dat Leeds het culturele centrum van Europa is he... ;)

Lana Del Rey op Pukkelpop zou nog wel goed kunnen werken omdat, als het je ding niet is, er genoeg anders te beleven is.
Als op Werchter de headliner speelt, dan sta je ofwel op dat enorme veld, ofwel ga je naar huis. Er zijn geen andere opties. En hoe'n grote ster ze ook is, ze blijft toch te niche om zo'n ganse Werchterwei geboeid te houden.
Boutique zou ook wel kunnen werken, als ze voor eigen publiek kan spelen.

Maar ik durf er vooral niet op te hopen... Het zal wel weer noppes worden.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
Antwerpen met 5 sterren hotel Botanic moet al niet onder doen. En terbij, veel van die grote artiesten werken met een uitvalsbasis. Lana kan perfect vanuit Parijs eens naar Hasselt komen. En haar eisen, het is niet alsof Rock en Seine zo het speciale festival is hoor, naast het hoofdpodium ziet ge gewoon de camions/auto's rijden van een drukke,quasi 'snelweg'.
Jij woont duidelijk in Antwerpen :)?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ja ik wil maar zeggen, als Rock en Seine ze kan halen, dan kan Pukkelpop dat ook. Maar ze moeten willen...
Rock En Seine heeft nog al gestunt natuurlijk. Buiten Lana nu ook eens recentelijk met RATM. Rock En Seine speelt een klein niveautje hoger dan PkP.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ja ik wil maar zeggen, als Rock en Seine ze kan halen, dan kan Pukkelpop dat ook. Maar ze moeten willen...
Ik probeer ze een beetje te doorgronden. Is helemaal geen eenvoudige artieste om te boeken.
En ik vang wel een aantal zaken op ook.
Ik zie het dus gewoon losjes gebeuren dat ze haar neus ophaalt voor Pkp. Want dat doet ze voor wel meer grote festivals.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
Btw, Rock en Seine wordt gepromoot door AEG productions.

Die hebben Lana recent nog geboekt in de US en vorig jaar op BST…
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Het is nu niet dat Leeds het culturele centrum van Europa is he... ;)

Lana Del Rey op Pukkelpop zou nog wel goed kunnen werken omdat, als het je ding niet is, er genoeg anders te beleven is.
Als op Werchter de headliner speelt, dan sta je ofwel op dat enorme veld, ofwel ga je naar huis. Er zijn geen andere opties. En hoe'n grote ster ze ook is, ze blijft toch te niche om zo'n ganse Werchterwei geboeid te houden.
Op Werchter staat er vrijwel altijd wel wat tegenover juist
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Rock En Seine heeft nog al gestunt natuurlijk. Buiten Lana nu ook eens recentelijk met RATM. Rock En Seine speelt een klein niveautje hoger dan PkP.
Neem het van mij aan, het festival zelf is echt niet zo speciaal hoor. Ik ga niet zeggen dat het een slecht festival is, zeer goed geamuseerd dit jaar. Maar bv er is geen enkele stage met een tent. Randanimatie is ook maar weinig aanwezig en het ligt letterlijk naast een drukke steenweg (wel geen last van). Qua namen spelen ze misschien niveau hoger, maar qua festival zelf niet hoor. Verre van zelfs.
 
  • Leuk
Waarderingen: TheGloaming

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Haha, omdat je Antwerpen met Parijs aan het vergelijken was. Daarom :).
Ik ga Parijs niet met Antwerpen vergelijken, maar voor veel van die bekende artiesten/acteurs is Antwerpen wel een begrip hoor. Zeker een stad die bij velen daar een belletje doet rinkelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Maar goed, geen Lana en zo'n Massive Attack, LCD Soundsystem en Pulp zijn ook maar natte dromen hiervoor, dus ik hou het op iets in die trant:

VRIJ:
QOTSA - Skrillex
Peggy Gou - The Smile - Soulwax - The Postal Service X Death Cab For Cutie

ZAT:
Stormzy - Charlotte de Witte - The Offspring

Jorja Smith - RAYE - Fontaines DC - Purple Disco Machine - Denzel Curry

ZON:
Fred Again.. - Sam Smith
Inhaler - Overmono - Nas - Nervo - Floating Points - Big Thief - Alvvays
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Gebruikers die dit onderwerp bekijken