Pinkpop 2024

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Maar wat is nu de kritiek precies? We zitten al jaren te zeuren dat er nieuwe headliners moeten komen, nu zijn er letterlijk 3 nieuwe headliners en dan is het weer niet goed. Ik snap niet waarom bepaalde mensen zich nog druk maken om Pinkpop, besef gewoon dat het jouw festival niet meer is.
Haha echt hoor. Ze zullen ooit de transitie moeten maken en je kunt gewoon niet eeuwig meer teren op Metallica, Pearl Jam etc. Zeker in een jaar als 2024, waar alle festivals moeite hebben met het aantrekken van headliners. Als je dan Ed Sheeran, Calvin Harris en een aantal bekende singer-songwriters kunt aantrekken, doe je het zeker voor de jeugd, heel sterk. Kijk, ik ben zelf ook vooral fan van rock en metal muziek, maar kan van alle muziek op zich wel genieten. Een Ed Sheeran vind ik gewoon legit tof, zeker zijn eerste album van 2023. Een Nothing But Thieves of Imagine Dragons die gewoon energie kunnen brengen, zijn ook gewoon leuk om naar te luisteren, niet alles hoeft super diepzinnig te zijn voor mij. Ah goed, ik ga me denk ik wel weer vermaken in 2024.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Ik heb weinig kritiek hoor, vind het een te verwachten Pinkpol line up anno 2023. Vind het alleen jammer dat er wordt gedaan alsof dit te maken heeft met visie. Tuurlijk, MOJO kan fijn haar tiktokkers kwijt op Pinkpop, en pop krijgt in hogere mate een aandeel (al zou ik ook eens terugkijken naar de zaterdag van 2015). Als alles volgens plan was gelopen was het waarschijnlijk Maneskin / Pearl Jam / Ed Sheeran.
Ik vind dit jaar wel vrij duidelijk hoor die visie. En we moeten niet vergeten dat Pinkpop nog steeds in een transitiefase zit. Dus ja een Pearl Jam had er mogelijk kunnen staan. Het is niet zo dat ze op een van de andere dag full pop zullen gaan.
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Ben toch vooral benieuwd hoe Calvin Harris wordt ingezet.
Is het echt een volledige headliner slot tot 00.00?
Of hebben ze weer wat verlenging en mag hij 00.00-1.30 draaien zoals Armin in 2019? En missen we de naam die op de plek van The Cure toen stond
Verwacht zelf gewoon een volledige headliner slot, die man heeft zoveel hits gemaakt met verschillende artiesten. Met een lichtshow kan dat echt wel wat worden.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.831
828
Ik denk dat bij de meeste (grote) festivals het aanbod bepalend is voor wat er op het programma staat en niet de vraag vanuit het festival zelf. Later wordt het allemaal verkocht als beleid door de media en het festival.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.176
2.425
Maar wat is nu de kritiek precies? We zitten al jaren te zeuren dat er nieuwe headliners moeten komen, nu zijn er letterlijk 3 nieuwe headliners en dan is het weer niet goed. Ik snap niet waarom bepaalde mensen zich nog druk maken om Pinkpop, besef gewoon dat het jouw festival niet meer is.
Omdat dit het Pinkpop forum is.
Elk jaar klagen hier mensen.
Het is in ieder geval nooit goed voor sommige mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Jartz

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Als je niet meer mag discussiëren of kritiek mag leveren op de line-ups van de festivals, dan kun je dit forum beter opheffen.
Kritiek mag altijd. Vraag me alleen af welke betere line-up mensen dan verwacht hadden, onder de huidige omstandigheden. Als grote namen uit 2022 zoals Metallica of PJ bijv. al niet gelukt zijn, een Foo Fighters niet lukt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Als je niet meer mag discussiëren of kritiek mag leveren op de line-ups van de festivals, dan kun je dit forum beter opheffen.
Dat mag zeker en is ook prima. Maar wees dan consistent naar andere acts en festivals en draag als alternatieven dan niet iets aan wat van hetzelfde laken een pak is.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
963
451
Klagen mag als de "oude" vijver helemaal leeg is.Je zal toch met de tijd mee moeten gaan en ja de ene vindt de line up nu niks en de ander wel.Benieuwd wat we gaan zeggen over de line ups na 2024.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.720
Maar wat is nu de kritiek precies? We zitten al jaren te zeuren dat er nieuwe headliners moeten komen, nu zijn er letterlijk 3 nieuwe headliners en dan is het weer niet goed. Ik snap niet waarom bepaalde mensen zich nog druk maken om Pinkpop, besef gewoon dat het jouw festival niet meer is.
Helemaal eens.
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Klagen mag als de "oude" vijver helemaal leeg is.Je zal toch met de tijd mee moeten gaan en ja de ene vindt de line up nu niks en de ander wel.Benieuwd wat we gaan zeggen over de line ups na 2024.
Dat zal het lastige zijn idd. Een grote groep trouwe fans hoopt natuurlijk jaarlijks op de Metallica's, Pearl Jam's en de gouwe ouwe namen. Maar goed dat soort bands kun je niet jaarlijks boeken en in de moderne muziek vind je nog weinig rock/metal acts die nog echt doorbreken in zulke genres, het is vooral meer pop-georiënteerde 'rock' die nu populair is.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
611
283
Kritiek mag altijd. Vraag me alleen af welke betere line-up mensen dan verwacht hadden, onder de huidige omstandigheden. Als grote namen uit 2022 zoals Metallica of PJ bijv. al niet gelukt zijn, een Foo Fighters niet lukt.
Maar waarom lukt Pinkpop dat niet en heeft Rock Werchter wel de Foo Fighters en Dua Lipa als headliners bijvoorbeeld?
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Maar het terrein (en dat is mijn ervaring) is er gewoon slechter van geworden. De doorstroom, de ontstane kleedjesmarkt, het bedrukte gevoel. Het zijn gevolgen van de komst van dat deck.
Die begrijp ik niet. Omdat het boven de bar zit, is er toch bijna geen terrein verloren gegaan?
Of bedoel je dat het noord podium is omgedraaid? Ik betwijfel namelijk of dat speciaal gedaan is voor het skydeck, maar juist om meer veldruimte te creëren. De huidige indeling vind ik in elk geval minder prettig dan de oude indeling. Maar wat bedoel je met kleedjesmarkt en bedrukt gevoel?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Maar waarom lukt Pinkpop dat niet en heeft Rock Werchter wel de Foo Fighters en Dua Lipa als headliners bijvoorbeeld?
Maar die hebben Ed Sheeran weer niet. Als of Dua Lipa veel groter of beter dan Ed Sheeran is, beide popmeuk. Foo Fighters been there, done that.

Laten we nu niet doen of Dua Lipa nu plotseling het beste, meest exclusieve, meest populaire act die er anno 2023 te boeken valt hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Maar waarom lukt Pinkpop dat niet en heeft Rock Werchter wel de Foo Fighters en Dua Lipa als headliners bijvoorbeeld?
Foos is idd jammer, lijkt me dat de UK shows gewoon roet in het eten gegooid hebben en Rock Werchter wel geluk had dat het festival pas later plaatsvindt. Dua Lipa en Ed Sheeran doen niks voor elkaar onder en zie zelf liever de tweede. Beide zeer populaire pop-acts.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.560
3.149
En voor alle azijnzeikerds:

Lees dit.


Daar is alles in beschreven.
Pinkpop heeft het zichzelf ook wel erg moeilijk gemaakt door steeds weer terug te vallen op de Green Days, Foo Fighters, Coldplays, Kings of Leons, Pearl Jams etc. etc. Ze hadden heel prima de verfrissende kant op kunnen gaan door acts als The War On Drugs, Volbeat, Avenged Sevenfold, Gojira, Parkway Drive, Ghost, Bring Me The Horizon, Slipknot, Electric Callboy, Sabaton, Tool etc. etc. als headliner te boeken. Zeker na het wegvallen van Fortarock is er geen enkel groot metal- en rockgeoriënteerd festival meer.

Maar de keuze die de organisatie maakt is om in plaats daarvan in te zetten op acts als Justin Bieber, P!nk, Robbie Williams, Imagine Dragons, Armin van Buuren, Bruno Mars, Martin Garrix etc. etc. Ja, dan is het logisch dat je op een gegeven moment ook uitkomt bij de Sam Smiths, Froukjes en Calvin Harrissen van tegenwoordig.

Het valt me steeds vaker op dat een groot deel van de forumgebruikers een patent lijkt te hebben op het woord verfrissing, namelijk dat gitaren daar niet bij horen. Je kunt heel prima verfrissen met nieuwe rock- en metalheadliners. En dit zou veel meer recht doen aan de identiteit van Pinkpop.

Maar nu Pinkpop zijn identiteit heeft gewijzigd, is er in Nederland geen enkel festival meer dat zich nog focust op de stevige rock- en metalheadliners. Behalve de kleinere festivals die met alle geluk van de wereld misschien eens op 1 dag een Parkway Drive kunnen betalen.

Tijd dus dat men in Nijmegen de handschoen weer oppakt en een soort Graspop van Nederland uit de grond gaat stampen! En laat Pinkpop dan maar inderdaad aan de popprinsen en popprinsessen en alle popartiesten die zich niet als man of vrouw identificeren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Pinkpop heeft het zichzelf ook wel erg moeilijk gemaakt door steeds weer terug te vallen op de Green Days, Foo Fighters, Coldplays, Kings of Leons, Pearl Jams etc. etc. Ze hadden heel prima de verfrissende kant op kunnen gaan door acts als The War On Drugs, Volbeat, Avenged Sevenfold, Gojira, Parkway Drive, Ghost, Bring Me The Horizon, Slipknot, Electric Callboy, Sabaton, Tool etc. etc. als headliner te boeken. Zeker na het wegvallen van Fortarock is er geen enkel groot metal- en rockgeoriënteerd festival meer.

Maar de keuze die de organisatie maakt is om in plaats daarvan in te zetten op acts als Justin Bieber, P!nk, Robbie Williams, Imagine Dragons, Armin van Buuren, Bruno Mars, Martin Garrix etc. etc. Ja, dan is het logisch dat je op een gegeven moment ook uitkomt bij de Sam Smiths, Froukjes en Calvin Harrissen van tegenwoordig.

Het valt me steeds vaker op dat een groot deel van de forumgebruikers een patent lijkt te hebben op het woord verfrissing, namelijk dat gitaren daar niet bij horen. Je kunt heel prima verfrissen met nieuwe rock- en metalheadliners. En dit zou veel meer recht doen aan de identiteit van Pinkpop.

Maar nu Pinkpop zijn identiteit heeft gewijzigd, is er in Nederland geen enkel festival meer dat zich nog focust op de stevige rock- en metalheadliners. Behalve de kleinere festivals die met alle geluk van de wereld misschien eens op 1 dag een Parkway Drive kunnen betalen.

Tijd dus dat men in Nijmegen de handschoen weer oppakt en een soort Graspop van Nederland uit de grond gaat stampen! En laat Pinkpop dan maar inderdaad aan de popprinsen en popprinsessen en alle popartiesten die zich niet als man of vrouw identificeren.
Het zou best tof zijn als ze 1 of 2 weken voor of na Pinkpop organiseren als Landgraaf Metalfest ofzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken