Rock Werchter 2024

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.018
2.091
Over de prijs van de drankbonnen blijft het ook muisstil en geen mogelijkheid om te kopen…was vroeger toch meteen mogelijk met de pre-sale…
In een artikel vandaag op HLN stond dat die prijs onveranderd blijft.

Het zou er nog aan mankeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

stijndej

Playlistbediener
30 nov 2023
10
3
Wat denken jullie van The Offspring als eventuele co-headliner? Zag dat ze in 30 juni nog in Frankrijk zijn...

Verder zou ik graag wat belgen aan het werk zien: brutus, arsenal, admiral freebee,...

GROETEN!!!
Ik hoop er op!
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.652
901
Alleen ben ik wel wat pessimistischer over de laag daar net onder eerlijk gezegd. Tenzij er nog grote verrassingen komen, voel ik de bui al hangen dat ik me de hele tijd ga lopen frustreren me de lineup. Ben heel blij met de lineup van DTRH (die ook nog niet compleet is) en ik hou de deur nog op een kiertje voor als RW toch weet te verrassen. Met toch LCD Soundsystem of The Smile of Pulp. Of nog beter: een scherpe nieuwere grote naam zoals Rosalia dit jaar.
Op dat gebied lijkt het kalf nog niet geheel verdronken, lijkt me.
Persoonlijk vind ik Avril Lavigne en Roisin ook leuke toevoegingen, maar ik vrees dat in die onderlaag er meer concurrentie heerst.

Met namen als Pulp, The National, Smashing Pumpkins, Massive Attack, PJ Harvey, ... zou ik ook zeer tevreden zijn.
Maar daar loeren oa Gent Jazz en Live /s Live om de hoek, die deze namen wegkapen.
Zelfs de Lokerse zat dit jaar met Blur in het vaarwater van Werchter.

Ik ga er ook van uit dat de positie van Gent Jazz intussen verstevigd is, doordat Greenhouse nu de touwtjes in handen heeft en na hun zeer sterk, bijna volledig uitverkocht, doorstartjaar.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Vorig jaar speelden die om 12:45. Wat is er intussen gebeurd misschien? Is de klok op magische wijze twintig jaar teruggedraaid?
Die stonden eerst op zondag gepland maar zijn uiteindelijk heel last minute naar vrijdag geswitcht toen "wegens logistieke problemen". Ze kregen dan de spot van RHEA die origineel als opener gepland stonden. Plus hebben intussen Vorst vrij snel uitverkocht én doen hun laatste tour. Dus logisch dat die deze keer dus een hoge spot krijgen.

Een barn op donderdag met achtereenvolgens: Hozier - Pj Harvey - The Streets. Daar teken ik direct voor.
Hozier gaat op de Main staan als hij komt. Lijkt mij te populair voor The Barn. Stond vorige keer ook ergens in de late namiddag in het zonnetje, al doet zijn muziek dat niet alle eer aan natuurlijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.196
5.532
Op dat gebied lijkt het kalf nog niet geheel verdronken, lijkt me.
Persoonlijk vind ik Avril Lavigne en Roisin ook leuke toevoegingen, maar ik vrees dat in die onderlaag er meer concurrentie heerst.

Met namen als Pulp, The National, Smashing Pumpkins, Massive Attack, PJ Harvey, ... zou ik ook zeer tevreden zijn.
Maar daar loeren oa Gent Jazz en Live /s Live om de hoek, die deze namen wegkapen.
Zelfs de Lokerse zat dit jaar met Blur in het vaarwater van Werchter.

Ik ga er ook van uit dat de positie van Gent Jazz intussen verstevigd is, doordat Greenhouse nu de touwtjes in handen heeft en na hun zeer sterk, bijna volledig uitverkocht, doorstartjaar.
Vorig jaar een goed overaanbod. Waardoor het absoluut geen kwaad kon dat grote acts zoals een Blur of Kendrick, die per se willen headlinen, naar andere festivals konden.
Een Pulp is nog een trede lager als Kendrick, Massive attack weet je nooit hoe of wat. Pj Harvey is zeker nog niet uitgesloten, benieuwd waar die gaat eindigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.774
Met namen als Pulp, The National, Smashing Pumpkins, Massive Attack, PJ Harvey, ... zou ik ook zeer tevreden zijn.
Kijk, dat zijn ook allemaal namen waar ik enorm van hou en die ik graag wil zien, waar ik vaak om roep, maar... ook dat zijn allemaal oude namen. Ik vraag me af of er ook dingen van het caliber Rosalia of Fred Again te verwachten zijn. Ik mis dat nu een beetje. Niet alleen op de lineup, ook in het geruchtencircuit in het algemeen.

Met bakken respect voor een PJ Harvey, Pulp of zelfs The Smile.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.652
901
Ik vraag me af of er ook dingen van het caliber Rosalia of Fred Again te verwachten zijn
En concreet kijk je dan eerder naar een Lana Del Rey of een Olivia Rodrigo dan?
Of welke (jonge) namen zijn er nog? (alhoewel Lana eigenlijk ook niet meer jong is)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
En concreet kijk je dan eerder naar een Lana Del Rey of een Olivia Rodrigo dan?
Of welke (jonge) namen zijn er nog? (alhoewel Lana eigenlijk ook niet meer jong is)
Olivia is sowieso ook uitgesloten door haar stadiontournee kort voor het festivalseizoen.

Het klopt wel dat de jonge pop-acts momenteel nog afwezig zijn, maar ik denk dat er wel een kans is op bijvoorbeeld een Troye Sivan, Sam Smith...
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.774
En concreet kijk je dan eerder naar een Lana Del Rey of een Olivia Rodrigo dan?
Of welke (jonge) namen zijn er nog? (alhoewel Lana eigenlijk ook niet meer jong is)
Lana in plaats van Lenny had al een verschil gemaakt ja. Of gewoon een paar AAA- Barn namen. Kiwanuka is natuurlijk tof, maar nu zetten ze die daar zodanig snel terug, op dezelfde plek en dag dan nog...

Een Lorde op deze lineup ofzo. Zoiets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Festivaltime en fiesta

pigital

Dagopener
15 okt 2018
718
649
Lana in plaats van Lenny had al een verschil gemaakt ja. Of gewoon een paar AAA- Barn namen. Kiwanuka is natuurlijk tof, maar nu zetten ze die daar zodanig snel terug, op dezelfde plek en dag dan nog...

Een Lorde op deze lineup ofzo. Zoiets.
Stomme vraag misschien, maar we hebben nu toch 2/4 jonge pop(rock)-headliners? Verwacht je dan niet te veel vernieuwing aa n de bovenkant?
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
489
198
Morgenvroeg om 08:00 nog een lading namen? Om de verkoop op gang te zwengelen of zal dit niet zo snel gebeuren?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.578
6.252
Stomme vraag misschien, maar we hebben nu toch 2/4 jonge pop(rock)-headliners? Verwacht je dan niet te veel vernieuwing aa n de bovenkant?
Alleen Maneskin toch? De Foos, Dua Lipa en Kravitz zijn niet echt jonge/nieuwe headliners.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
414
546
Lana in plaats van Lenny had al een verschil gemaakt ja. Of gewoon een paar AAA- Barn namen. Kiwanuka is natuurlijk tof, maar nu zetten ze die daar zodanig snel terug, op dezelfde plek en dag dan nog...

Een Lorde op deze lineup ofzo. Zoiets.
Kali Uchis, SZA, Wet Leg
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.269
10.796
Dua Lipa haar debuut is van 2017. Kun je dus bezwaarlijk een oude rot in het vak noemen én heeft er nog maar één keer eerder gestaan. Zou ik dus wél als jonge en nieuwe headliner benoemen.
Haha inderdaad. Als we Dua Lipa met een carrière van 6 jaar al geen jonge headliner meer gaan vinden dan zal het ook nooit goed meer zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken