Rock Werchter 2024

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Vorig jaar speelden die om 12:45. Wat is er intussen gebeurd misschien? Is de klok op magische wijze twintig jaar teruggedraaid?

Is al vaker aangekaart. Die spot was goodwill vanuit de band omdat ze andere verplichtingen hadden op Mainsquare in Arras waar ze sub voor 21 Pilots waren. Ze hebben een onkarakteristiek vroeg uur aanvaard omdat ze wilden spelen, maar in een normaal scenario stonden ze late namiddag of vooravond. Ik denk nu sowieso de Black Keys - Lil Nas X spot rond 19u.
 
Laatst bewerkt:

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
320
245
Vorig jaar speelden die om 12:45. Wat is er intussen gebeurd misschien? Is de klok op magische wijze twintig jaar teruggedraaid?
Intussen is gebeurd:
- Sum 41 houdt er mee op na deze tournee
- Ze trokken toch vrij veel volk op zo'n vroeg uur
- Ik geloof dat ze later die dag ook nog in Frankrijk moesten optreden, waardoor de vroege spot op Rock Werchter (stonden oorspronkelijk op een andere dag gepland voor RW, meen ik)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Everyknight

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
28
24
Over de prijs van de drankbonnen blijft het ook muisstil en geen mogelijkheid om te kopen…was vroeger toch meteen mogelijk met de pre-sale…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Op het forum ook al jaren klagen dat er te veel herhaling bovenaan is, dat er nieuwe namen moeten komen, dat nieuwe generatie klaar staat maar geen kans krijgt...
- Dan hebben ze 2 namen die jong zijn en er nog nooit als headliner stonden (waarvan 1 stadion act in het popgenre).
- Een act die er al bijna 10 jaar niet meer stond
- De grootste rock-act die tourt volgend jaar, en eigenlijk ook nog niet zo heel vaak op Werchter stond (3e keer ofzo zeker?)

Inderdaad, daarom dat deze affiche, nu al, zo fantastisch is.
Of zijn er nu echt forumleden die weeral acts als Muse of Arctic Monkeys wilden zien?

Kan begrijpen als je hoopt op Pearl Jam of McCartney, dat Kravitz ergens een teleurstelling is.
Maar Kravitz is live buitengewoon goed. Eindelijk eens een naam met muzikanten die nog durven inmproviseren en niet binnen de afgelikte lijntjes kleuren.

En Dua Lipa, Måneskin en uiteraard Foo Fighters zijn gewoonweg top (ja, ik vind Måneskin echt een leuke naam). Vier frisse headliners, waarvoor ik zonder twijfel ook een afzonderlijk zaalconcert-ticket zou kopen.
Dit jaar (2023) was dit voor mijn smaak, wat de vier main headliners betreft, met moeite slechts één.

Ja, ik ben echt ontzettend enthousiast! 😍
Enkel de overlappingen zullen de pret nog kunnen bederven!
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
C_jpg8mXsAAbaDd.jpg
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Pfoe, Lenny Kravitz is onverwachts en geen vette vis. ALs hij echt afsluiter is, vind ik het toch wel zwak geboekt. Qua naam en spot dan.

In 2019 gezien op Pinkpop (voor The Cure en Armin van Buuren) en was toen onder de indruk van zijn show. Dat hij wat te laat was en daarom geen Let Love Rule kon spelen werkte toen mee aan de sterkte van de show werd mij verzekerd. Dus ik hoop voor jullie dat hij een stuk te laat begint :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Als de headliners zo dunbezaaid liggen, dan worden The Killers en Kings of Leon echt wel mogelijkheden om nog toegevoegd te worden.

Greta Van Fleet en The Offspring kunnen nog onder de headliners belanden inderdaad.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Met nieuwe headliners zit ik meer te hopen op acts die al wat jaren meegaan en het hebben verdiend en nog steeds 'relevant' zijn (zoiets Tame Impala is hier veel genoemd).

Maar goed heb niet zo'n zin in die discussie. De mensen voor wie dit precies in hun straatje is; alvast veel plezier! 🤟
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Hopelijk morgen nog een pakketje om 16 uur (verwacht ik wel). Hopelijk met iets à la PJ Harvey, Slowdive, Jungle, LCD Soundsystem, Massive Attack, Pulp, Phoenix, Amyl and the Sniffers ...

Een barn op donderdag met achtereenvolgens: Hozier - Pj Harvey - The Streets. Daar teken ik direct voor.
 
  • Geweldig
Waarderingen: swissepfan

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
En Dua Lipa, Måneskin en uiteraard Foo Fighters zijn gewoonweg top (ja, ik vind Måneskin echt een leuke naam). Vier frisse headliners, waarvoor ik zonder twijfel ook een afzonderlijk zaalconcert-ticket zou kopen.
Dit jaar (2023) was dit voor mijn smaak, wat de vier main headliners betreft, met moeite slechts één.
Ik volg je wel in het feit dat het leuker is met headliners zoals deze, dan met de Pearl Jams en Musen van deze wereld. Als ik zou gaan, is zo'n Kravitz ook nog wel iets wat ik zou overwegen (in tegenstelling to nog eens de Peppers of de Monkeys).

Alleen ben ik wel wat pessimistischer over de laag daar net onder eerlijk gezegd. Tenzij er nog grote verrassingen komen, voel ik de bui al hangen dat ik me de hele tijd ga lopen frustreren me de lineup. Ben heel blij met de lineup van DTRH (die ook nog niet compleet is) en ik hou de deur nog op een kiertje voor als RW toch weet te verrassen. Met toch LCD Soundsystem of The Smile of Pulp. Of nog beter: een scherpe nieuwere grote naam zoals Rosalia dit jaar.

En anders wordt het 2025 he. RW blijft een beetje mijn festival, voel me er op een of andere manier mee verbonden. Las gisteren dat Radiohead weer een comeback aan het bekokstoven is, na nog een Smile jaar in 2024.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

mhm

Playlistbediener
30 nov 2023
24
15
Wat denken jullie van The Offspring als eventuele co-headliner? Zag dat ze in 30 juni nog in Frankrijk zijn...

Verder zou ik graag wat belgen aan het werk zien: brutus, arsenal, admiral freebee,...

GROETEN!!!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Knightofmuser en fredje

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Mja. De Lenny was wat langdradig vorige keer dat hij in Werchter speelde. Hopelijk deze keer anders.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Wat denken jullie van The Offspring als eventuele co-headliner? Zag dat ze in 30 juni nog in Frankrijk zijn...

Verder zou ik graag wat belgen aan het werk zien: brutus, arsenal, admiral freebee,...

GROETEN!!!
The Offspring gaat naar Pkp denk ik, daar de limp bizkit spot nemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken