Rock Werchter 2024

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Wat ik me eigenlijk blijf afvragen hé.
Zou Foo Fighters op Rock Werchter staan? Eerste dag van Rock Werchter = 04/07. Ik herinner nog als de dag van gisteren hoe de volledige festivalzomer van 2015 om werd gegooid omdat Foo Fighters op Werchter zou en moest staan, maar dat Dave Grohl op 04/07 thuis wou zijn voor het vieren van de Amerikaanse onafhankelijkheidsdag. Die zelfde Dave Grohl echter nota bene zou uiteindelijk beslissen om in Zweden enkele weken voor dat bewuste Rock Werchter, om zich zelf van een podium op pak weg 3 meter hoogte zichzelf naar beneden te werpen en zijn been te breken. Hij nam "break a leg" die dag namelijk nogal letterlijk laten we zeggen.

Diezelfde Grohl nochtans die in 2010 op 4 juli met Them Crooked Vultures op Werchter stond én diezelfde avond mee het podium op kwam tijdens Pearl Jam en zo de ultieme 90-ies grunge droom deed uitkomen? 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Dit statement kan twee kanten uitgaan. Ik hoop dat je niet bedoelt voorlaatste?!
Nee denk 4des, zowat helft dag om 17u voor een volle weide met pintje in de hand.
Die bands moeten er ook zijn. Dingen zoals Sum 41, Dropkicks, The Kooks, LB… ideale festivalbands. En is dat voor iemand een probleem, heb je meestal wel iets kwalitatief in de tenten tegelijk.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
707
645
Wat ik me eigenlijk blijf afvragen hé.
Zou Foo Fighters op Rock Werchter staan? Eerste dag van Rock Werchter = 04/07. Ik herinner nog als de dag van gisteren hoe de volledige festivalzomer van 2015 om werd gegooid omdat Foo Fighters op Werchter zou en moest staan, maar dat Dave Grohl op 04/07 thuis wou zijn voor het vieren van de Amerikaanse onafhankelijkheidsdag. Die zelfde Dave Grohl echter nota bene zou uiteindelijk beslissen om in Zweden enkele weken voor dat bewuste Rock Werchter, om zich zelf van een podium op pak weg 3 meter hoogte zichzelf naar beneden te werpen en zijn been te breken. Hij nam "break a leg" die dag namelijk nogal letterlijk laten we zeggen.
Ik heb eerder het gevoel dat ze toen oorspronkelijk (en ook dit jaar) te laat vallen. De kleppers onder de Europese festivals vallen in Juni en nu lijkt Werchter zo een beetje afgezonderd in Juli.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Nee denk 4des, zowat helft dag om 17u voor een volle weide met pintje in de hand.
Die bands moeten er ook zijn. Dingen zoals Sum 41, Dropkicks, The Kooks, LB… ideale festivalbands. En is dat voor iemand een probleem, heb je meestal wel iets kwalitatief in de tenten tegelijk.

Oh festivalbands geen enkel probleem mee. Vaak genoeg met Kaiser Chiefs meegekweeld intussen, zou enkel jammer geweest zijn moest een hoge spot (co/sub) naar LB gegaan zijn. Dan liever Avril op die plaats. 😇
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.193
1.250
Diezelfde Grohl nochtans die in 2010 op 4 juli met Them Crooked Vultures op Werchter stond én diezelfde avond mee het podium op kwam tijdens Pearl Jam en zo de ultieme 90-ies grunge droom deed uitkomen? 😉
Ja de die
Oh oké, dan blijft het afwachten of hij dit jaar op de 4de opnieuw in de States wil zijn. Of op de 4de (of 5de, 6de of 7de) op Werchter zal zijn
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.193
1.250
Ik heb eerder het gevoel dat ze toen oorspronkelijk (en ook dit jaar) te laat vallen. De kleppers onder de Europese festivals vallen in Juni en nu lijkt Werchter zo een beetje afgezonderd in Juli.
Metallica was dan (als begin dit jaar ofzo of zelfs begin 2022 want volgens mij is de boeking al begin 2022 gemaakt) nog beschikbaar hé :D
Met de nadruk op WAS
Want nu spelen ze in Warschau dat weekend
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Dropkick Murphys stond als sub op graspop laatste keer, ook geen verkeerde spot. Zo'n kleine band is het niet.
Op Werchter zullen ze niet zo hoog staan uiteraard, maar opener mainstage is wel wat overdreven
In 2017 stonden ze 2de van 14:45 tot 15:45. Ideaal. Opener mainstage bedoelde ik ook Pinkpop mee (Ik vind 2de/3de plek main Werchter vergelijkbaar met opener main PP ivm de begintijden en het aantal acts die erop spelen). Ik vind zelf dat ze met de muziek die ze maken ook niet veel hoger zouden moeten krijgen. Qua populairiteit echter wel en blijkbaar is dat ook nog gegroeid de laatste jaren. Geen idee waarom, maar goed. Lekker ergens in de middag op de main, goed en leuk voor de band, de fans en het festival. Win, win, win.

Over Limp Bizkit zwijg ik al helemaal XD
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Al iemand die een pronostiekje wil wagen naar de prijs van een combi? We gaan sowieso boven de 300 Euro uitkomen vrees ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken