Pinkpop 2023

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.016
2.091
Met een KV Mechelen shirt zul je met open armen ontvangen worden in Landgraaf/Kerkrade. Met een Genk shirt een stuk minder. Antwerpen zou normaal gezien ook wel gewaardeerd worden door de Koempels van Roda.
Antwerpen als club benoemen. Daar gaan veel Antwerp sups groen van uitslaan. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

neus

Dagopener
16 mrt 2019
593
306
Zo'n beroerde opstelling zonder fatsoenlijke schermen en met slecht geluid draagt natuurlijk ook niet bij aan de sfeer achterin. Dus ergens snap ik wel dat er veel gekletst wordt achterin en aan de zijkanten als dit je uitzicht is. Bij gebrek aan sfeer zullen mensen helaas toch sneller gaan buurten. Dus extra schermen en beter geluid hadden wel zeker een verschil gemaakt denk ik.
Uiteindelijk betalen die mensen achterin net zoveel als de mensen meteen achter de golden cirkel. En ja de opmerking van, dan moet je maar op tijd voorraan gaan staan is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Kunnen niet met 70.000 man vooraan staan.

Ik heb dit toch ook wel steeds meer. Je betaald bij dit soort artiesten premium prijzen, maar de ervaring is voor een groot deel magertjes.
Er werd al gesproken over een groot headliner probleem en vergrijzing van Pinkpop headliners. Namen zoals Pearl Jam en RHCP hebben ook een houdbaarheidsdatum.

Ik heb toch wat headliners op een rijtje gezet die op Pinkpop passen. Wat opvalt is dat acts zoals RHCP , Pearl Jam , Metallica en Foo Fighters geen probleem hebben met het spelen op festivals. Bekende grote namen die groot zijn bij de jeugd hebben vaak wel dit probleem en willen niet ik festivals spelen. Een gevaarlijke ontwikkeling.

Hieronder een lijstje van mogelijke Pinkpop headliners (ervan uitgaande dat sommige acts nog groter worden en anderen straks over hun top momentum zijn) :

Harry Styles
Billie Eilish
Dua Lipa
Coldplay
Beyoncé
Taylor Swift
BTS
Lana del Rey
Lil Nas x
Sam Fender
Inhaler
IDLES
Niall Horan
Kendrick Lamar
Travis Scott
Rosalia
BTS
Blackpink
Ed Sheeran
Lizzo
Odesza
The Weeknd

Nogmaals er staan namen bij zoals Coldplay , Harry Styles, Beyoncé en Taylor Swift die nu veel en veel te groot zijn. Maar die straks over 10 jaar misschien wel eens een festival tour doen.

Er is dus zeker meer dan genoeg keuze en opkomend talen. De vraag is alleen gaan sommige acts ook eens af van het “stadion” denken en durven ze te touren wanneer hun momentum iets is gedaald. Iets wat acts zoals Metallica, Foo Fighters en nu toch ook Billie Eilish wel doen.
pffff dat zou toch wel slikken zijn, meeste van die namen. Totaal niet mijn ding.

Ik zie meer in nothing but thieves bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: JorttB en hersenscheetje

elo

Headliner
3 dec 2013
5.057
3.746
Ik zie meer in nothing but thieves bijvoorbeeld.

Dat zal er wellicht zelfs wel eens van komen, gewoon ze ziggoshow(s) die ze weer gaan doen, maar toch écht te mager, dertien in een dozijn bandje. Heb ze vorig jaar in de ziggo gecheckt en dat was echt matig.
 

legenden

Playlistbediener
1 jun 2023
47
31
ik had het idee dat de apparatuur, geluid en schermen niet door de Pinkpop organisatie geregeld waren

was of via management Bruce eigen materiaal of door Mojo
in vergelijking met Pinkpop hing er een truttig setje speakers en de schermen bij Pinkpop lijken mij van hoger kwaliteit (en zeker de hoeveelheid laatste jaren)

maar goed, dat is een aanname

die hoek op de foto is wel bizar druk zeg, dat is toch gewoon een kwestie van een horde mensen die via de ingang binnen komen en meteen blijven hangen?
het lijkt de tijd dat Bruce nog niet bezig was... aan onze kant stond bijna niemand bij de barren, hamburger tent en andere tentjes kon je vaak zo aansluiten. Behalve de frietkramen aan die zijde hadden allemaal een flinke rij belangstelling.
Voorlangs het Skydeck was het goed doorlopen tot voor Bruce starte.
Pinkpop heeft toch 2 geluidstorens extra ipv 3 hier? (naast de reguliere podium speakers)
ps, ik heb mijn weekend pinkpop helaas moeten veranderen ivm omstandigheden naar 1 dag hurricane festival (de zaterdag). hopelijk vanaf volgend jaar weer erbij! voor wie gaat, have fun alvast;)
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

legenden

Playlistbediener
1 jun 2023
47
31
Er werd al gesproken over een groot headliner probleem en vergrijzing van Pinkpop headliners. Namen zoals Pearl Jam en RHCP hebben ook een houdbaarheidsdatum.

Ik heb toch wat headliners op een rijtje gezet die op Pinkpop passen. Wat opvalt is dat acts zoals RHCP , Pearl Jam , Metallica en Foo Fighters geen probleem hebben met het spelen op festivals. Bekende grote namen die groot zijn bij de jeugd hebben vaak wel dit probleem en willen niet ik festivals spelen. Een gevaarlijke ontwikkeling.

Hieronder een lijstje van mogelijke Pinkpop headliners (ervan uitgaande dat sommige acts nog groter worden en anderen straks over hun top momentum zijn) :

Harry Styles
Billie Eilish
Dua Lipa
Coldplay
Beyoncé
Taylor Swift
BTS
Lana del Rey
Lil Nas x
Sam Fender
Inhaler
IDLES
Niall Horan
Kendrick Lamar
Travis Scott
Rosalia
BTS
Blackpink
Ed Sheeran
Lizzo
Odesza
The Weeknd

Nogmaals er staan namen bij zoals Coldplay , Harry Styles, Beyoncé en Taylor Swift die nu veel en veel te groot zijn. Maar die straks over 10 jaar misschien wel eens een festival tour doen.

Er is dus zeker meer dan genoeg keuze en opkomend talen. De vraag is alleen gaan sommige acts ook eens af van het “stadion” denken en durven ze te touren wanneer hun momentum iets is gedaald. Iets wat acts zoals Metallica, Foo Fighters en nu toch ook Billie Eilish wel doen.
Om daaraan toe te voegen:
- TwentyOnePilots
- Nothing But Thieves
- Muse
- Editors
 
  • Leuk
Waarderingen: JorttB

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.321
3.934
Er zijn wel meer gitaarbands die doorgroeien naar headliner. Onder de jeugd merk ik ook steeds meer interesse in stevigere muziek. Alleen maar goed voor de variatie.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.321
3.934
Vooral in de metalscene zijn er een aantal bands echt bizar populair geworden de afgelopen tijd. Sowieso opvallend dat veel metalmajors binnen no-time (zo goed als) uitverkocht raken. Dat mis ik op de gewone majors dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.565
6.243
Vooral in de metalscene zijn er een aantal bands echt bizar populair geworden de afgelopen tijd. Sowieso opvallend dat veel metalmajors binnen no-time (zo goed als) uitverkocht raken. Dat mis ik de gewone majors dit jaar.
Over metal gesproken. Ik ben nog steeds ook verbaast dat Nightwish vorig jaar in vol daglicht stond te spelen. Die had ik echt hoger ingeschat.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
407
308
Wat metal betreft past Within Temptation, Epica, Delain en of aantal kleine buitenlandse bands als Visions of Atlantis prima op Pinkpop, deze staan echt bijna alleen maar op festivals als Graspop de major metal festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.565
6.243
Wel bijzonder dat die shuttlebussen tussen het station en het festival maar tot 23:00u rijden trouwens.
 
  • Haha
Waarderingen: elo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken