Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Cabin In The Woods is erg trots om een nieuw concept te kunnen voorstellen aan ons publiek: Solar Power Festival!

CITW-fans van het eerste uur wisten al langere tijd wie onze ontbrekende headliner was, maar nu kunnen we eindelijk met de officiële bevestiging komen. Onze headliner voor Solar Power Festival, op zaterdag 22 juli, is natuurlijk niemand minder dan Nieuw-Zeelands grootste popicoon Lorde!

Maar er is meer! Lorde is niet alleen headliner van ons festival, maar ook curator. De keuze van de line-up lag integraal bij haar, en ze heeft haar rol meer dan uitstekend ingevuld. Wij hebben namelijk een aanbod van de beste indienamen: David Byrne, Phoebe Bridgers, Aldous Harding, Yeasayer en Weyes Blood, en de beste popnamen: Aurora, Tove Lo, MUNA voor jullie. Verwacht je op het festival ook aan samenwerkingen tussen de artiesten. Lorde zelf heeft ons al, in vertrouwen, gezegd dat elke artiest op de line-up een song komt meedoen bij haar eigen headlineshow.

CITW is natuurlijk niet enkel een festival vol met de beste muziek, maar ook een festival ‘in beweging’. We zijn dan ook erg blij om een nieuwe locatie aan te doen met ons festival: Parijs!

Met bijnamen als ‘De Lichtstad’ en ‘De stad van de liefde’ is Parijs het ideale decor voor Solar Power Festival. Het festival kent twee podia. Het eerste podium: ‘The Love Club’ bevindt zich in de schaduw van de Eiffeltoren. Hier zal onder andere Lorde het beste van zichzelf geven.

eiffeltorenparijs_citytripparijs.jpeg


Het tweede podium: ‘The Louvre’ is nog unieker, want dat bevindt zich letterlijk in het museum. Goesting om de Mona Lisa of de Venus van Milo te gaan bekijken, terwijl pakweg David Byrne op enkele meters van jou het beste van zichzelf is aan het geven? Feel free.

Louvre_Museum_Wikimedia_Commons.jpg


Nog een laatste leuke weetje. Voor ons festival dopen we Parijs voor één keer om in ‘A World Alone’. Plaatsen waar het normaal krioelt van de toeristen, zullen nu voor één keer een plek zijn alleen voor bezoekers van Solar Power Festival.

Redenen om dit ‘once in a lifetime’ festival te missen zijn er dus gewoonweg niet.

Rest ons enkel nog het delen van de poster:

Bekijk bijlage 5435

En de timetable: https://clashfinder.com/s/onedayinthewoods/

See you @ CITW Presents.. Solar Power Festival!
Je had me mooi even gefopt met David Byrne (en Phoebe)
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ook het 🍀Paddy Powerfestival🍀 gaat internationaal! Het festival vindt namelijk plaats in het thuisland van mijn headliner.

IMG_2775.jpeg

We zetten ons podium op in het Franse Nîmes. Hier is tussen 50 en 100 na Chr. een arena gebouwd voor gladiatorgevechten. Rammstein en Metallica gingen ons al voor. Het hoofdpodium staat in de Arena. Het 2e podium buiten op het plein.

img_2773-jpeg.5436


Voor wie het nog niet geraden heeft, onze headliner is Gojira!

Gojira werd in 1996 door de Franse broertjes Duplantier opgericht en weet al ruim vijfentwintig jaar vele liefhebbers van het hardere gitaarwerk aan zich te binden. Is het death metal, is het progressieve metal? Allebei wel! Een fijne eigen stijl waarmee de band al jaren veel succes heeft.

image1.png


Tijdschema:
IMG_2729.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_2773.jpeg
    IMG_2773.jpeg
    669,4 KB · Weergaven: 268
Laatst bewerkt:

RubenJS

Support act
18 feb 2023
858
2.517
Ook het 🍀Paddy Powerfestival🍀 gaat internationaal! Het festival vindt namelijk plaats in het thuisland van mijn headliner.

Bekijk bijlage 5443

We zetten ons podium op in het Franse Nîmes. Hier is tussen 50 en 100 na Chr. een arena gebouwd voor gladiatorgevechten. Rammstein en Metallica gingen ons al voor. Het hoofdpodium staat in de Arena. Het 2e podium buiten op het plein.

img_2773-jpeg.5436


Voor wie het nog niet geraden heeft, onze headliner is Gojira!

Gojira werd in 1996 door de Franse broertjes Duplantier opgericht en weet al ruim vierentwintig jaar vele liefhebbers van het hardere gitaarwerk aan zich te binden. Is het death metal, is het progressieve metal? Allebei wel! Een fijne eigen stijl waarmee de band al jaren veel succes heeft.

Bekijk bijlage 5444


Tijdschema:
Bekijk bijlage 5445
@Koekdoos BiB en Devin, icm de ultieme headliner!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Zij die goed keken bij de aankondigingen, hebben allicht al door wie onze mysterieuze headliner is.
Bekijk bijlage 5425Bekijk bijlage 5426

Bekijk bijlage 5427Bekijk bijlage 5428


Bekijk bijlage 5429Bekijk bijlage 5430


Bekijk bijlage 5431Bekijk bijlage 5432

Elke aankondiging zat er een hint naar onze fantastische headliner in. We zijn dan ook blij om deze eindelijk aan te mogen kondigen. Nine Inch Nails zal de Main Stage komen afsluiten! Met fantastische nummers als Closer, Hurt, Head Like A Hole en zo veel meer is het ook meer dan normaal, dat we de opportuniteit om ze te boeken niet konden laten liggen en een prachtige dag rond hen te bouwen. Afwisselend zal in de tent en op de Main een optreden gespeeld worden, zodat iedereen de opportuniteit heeft om alle artiesten te zien.
Om 15u begint het fenomeen Lingua Ignota in de tent om het beste van zichzelf te geven en u mee te nemen in haar eigen wereld. De Main zal geopend worden door niemand minder dan de mannen van Sleep Token. Hun nieuwe album Take Me Back To Eden mengt vele verschillende invloeden perfect samen en slaagt er op deze manier in om ondertussen al grote zalen uit te verkopen. Daarna zullen de Belgen van Wolvennest de tent komen meeslepen met hun lome gitaren en mooie zang en uiteraard ritueel inwijden. De main zal daarna gesloopt worden door de iconen van The Mars Volta, die hun progressieve rock voor de wei mogen brengen. De tent zal daarna helemaal gesloopt worden dankzij de mannen van Lorna Shore. Heftige breakdowns, het geluid van een varken dat geslacht wordt uit de keel van een man, om daarna de heftige trilogy Pain Remains te spelen en iedereen aan het wenen te brengen. Wanneer uw tranen nog niet eens gedroogd zijn, zal Opeth op de Main tonen, waarom ze als een van de grootste progressieve metalbands worden beschouwd. Daarna zal de tent de graag geziene death/doom van Paradise Lost ontvangen. Ze staan telkens paraat om een zeer sterk optreden te voorzien. De Main zal Nine Inch Nails komen slopen, zodat wij het zelf niet meer moeten doen. Tot slot zal A Perfect Circle als dessert nog een fantastisch optreden geven in de tent om iedereen die het nog wil nog even in hun wereld mee te slepen.


Bekijk bijlage 5433

Timetable
Damn, wat lekker dit. NIN was een van de headliners die ik in de poule gegooid heb, en ik moet zeggen, petje af wat je ermee gedaan hebt! Met die achtergronden ook haha, heerlijk, nooit opgevallen.

Moet zelf ook nog even iets van een poster en presentatie in elkaar flansen. Weinig tijd dus zal allemaal niet zo gelikt worden haha. Maar het gaat om de muziek, toch? ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Wij van Timpop (ik en de marketing stagiair) waren zowel enthousiast als huiverig toen we onze headliner kregen. Enthousiast omdat we uit onze comfortzone moesten treden en nieuw terrein moesten betreden, huiverig of dit wel zou lukken. Dat laatste was juist. We zijn niet helemaal tevreden.
Het is niet helemaal gelukt.

In eerste instantie wilden we een dag om het genre van onze headliner heen boeken. We verdiepten ons in het genre en de bands.
Maar door de regels vonden we het lastig om hier de juiste bands en artiesten voor te kunnen boeken - Bands en artiesten in dit genre stonden niet op festivals in de Benelux en als ze er stonden waren ze al met al te klein om er een volledige dag rondom deze band omheen te programmeren.

Plan twee werd daardoor ook lastig. Op zoek naar bands met kleuren in de titel. Orange Skyline, Greentea Peng, In Living Color, maar ook daar liepen we tegen een muur. Green Day is te groot en past niet, Cream vonden we ook niet helemaal passen en niemand koopt anno 2023 een kaart voor een festival met The Black Eyed Peas.

Dan maar plan C. We zijn trots op de prachtige dag die we hebben weten te programmeren, maar we zijn toch veilig blijven boeken:
Mini Timpop 2023 is namelijk een all female popdag geworden.

Mini-Timpop.jpg



Clashfinder:
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
858
2.517

EMMEN OPEN AIR 2023 - GRATIS ENTREE​

1686481684671.png


Vol trots stellen wij aan u de line-up voor, de reeds aangekondigde kleppers worden aangevuld door de absolute headliners:
NICK & SIMON

Tevens kunnen wij mededelen dat de time-table gereed is!
1686481943060.png
De deuren gaan open om 15.00, genoeg tijd om nog snel een Schultenbräu te halen voor het begint!
Dus komt dat zien, dankzij onze gulle sponsoren is de entree gratis*!
* 0,5 liter Schultenbräu à 7,65 euro
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552

EMMEN OPEN AIR 2023 - GRATIS ENTREE​

Bekijk bijlage 5460


Vol trots stellen wij aan u de line-up voor, de reeds aangekondigde kleppers worden aangevuld door de absolute headliners:
NICK & SIMON

Tevens kunnen wij mededelen dat de time-table gereed is!
Bekijk bijlage 5461
De deuren gaan open om 15.00, genoeg tijd om nog snel een Schultenbräu te halen voor het begint!
Dus komt dat zien, dankzij onze gulle sponsoren is de entree gratis*!
* 0,5 liter Schultenbräu à 7,65 euro
Je hebt hier echt het maximale uitgehaald!
 
  • Geweldig
Waarderingen: RubenJS

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.612
2.098
We zijn zeer verheugd om met zijn allen onze eerste editie van NOVIOMAGUS festival aan te kondigen. Noviomagus is de naam die de Romeinen gaven aan de stad die we tegenwoordig als Nijmegen kennen. Deze naam betekent letterlijk vertaald 'nieuwe markt' en dit is ook waar wij als festival voor willen staan. We hebben dit jaar dan ook artiesten uitgenodigd die niet bang zijn om op creatief vlak buiten de lijntjes te kleuren en artiesten die zichzelf opnieuw durven uit te vinden. Zoals de naam al een beetje verklapt, zijn er op ons festival vele invloeden uit de Romeinse tijd te herkennen. Hoe dat uitziet willen we nog niet al te veel verklappen, maar zie hier alvast een sneak peek van onze mainstage. Hopelijk zien we jullie snel in de Groene heuvels, te Beuningen!

afbeelding_2023-06-11_143525804.png

HEADLINER

Ik was erg blij toen @ThijsDB mij een berichtje stuurde waar deze headliner in stond. Sinds afgelopen jaar luister ik meer en meer naar (progressieve) metal en TOOL kan daarbij niet ontbreken. Hoewel ik nog niet helemaal thuis ben in dit genre ben ik op zoek gegaan naar naar een mooie verdeling van energieke bands, maar vooral ook sferische acts wilde ik op mijn affiche hebben die niet al te genre-gebonden zijn.
1686487152097.png

Dit heeft geleid tot het volgende, vooral met veel plezier samengestelde, affiche:
Timetable.JPG

En de poster natuurlijk, geheel in de festileaks huiskamerstijl.

Noviomagus.JPG

Tot slot iedereen bedankt voor het meedoen. Er zijn genoeg acts geweest die ik nog niet kende(ook van concurrerende festivals, grr), die al gauw op mijn eigen playlist zijn komen te staan. En mooi om te zien dat mensen die een minder fijne headliner gekregen hebben, toch creatieve line ups uit de hoed toveren.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Met trots presenteren wij vandaag de headliner, en daarmee de volledige line up van het Amour Festival!

IMG_20230611_155752.jpg

Jazeker, de naam waar heel het festival om draait: My Chemical Romance.

Het uit New Jersey afkomstige My Chemical Romance ging in 2013 uit elkaar, maar kondigde eind 2019 hun reünie aan, tot grote vreugde van hun fans. Na een mega tour in 2022, doen de emopunkers dit jaar een aantal losse shows. Een van deze shows is op het Amour Festival, wat op 24 juni 2023 zal plaatsvinden.

Het festival zal plaatsvinden op een zeer bijzondere locatie, wel in het Festspielhaus in Bregenz, Oostenrijk. Dit theater wat letterlijk  op de Bodensee ligt, leent zich normaal gesproken voor het jaarlijkse Bregenz Festival. Ieder jaar creeert de organisatie van dit festival een prachtig podium wat op het water ligt. Hieronder een aantal voorbeelden van de afgelopen edities:

Bregenz-Festival-3.jpg17227499756_ff188a829a_o-1.jpg

Dit jaar slaan de organisaties van het Bregenz Festival en Amour Festival de handen ineen, en kan het Amour Festival gebruik maken van dit theater. Dit jaar ziet het theater, en tevens het hoofdpodium "the Love Stage", er als volgt uit:

0493_4k-final-selection_madame-butterly_2022-07-15_photo-ralph-larmann_dsc02810 (1).jpg

Op deze stage zie je al je favoriete emopunk helden voorbij komen.

Daarnaast is er nog een tweede stage, genaamd "the Passion Stage".

1280px-Bregenz_-_Festival_Hall_(18348407556).jpg

Deze zaal ligt in het gebouw wat naast het buiten theater staat. Op dit podium zullen de wat ruigere en ruwere acts van het festival staan.

Morgen droppen we de timetable, zo kunnen jullie uitzoeken waar en wanneer jullie favoriete bands spelen!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.790
7.638
Niet veel tijd gehad dit weekend, dus maar even simpel paint erbij en de namen op een rijtje.
Headliner is Oscar and the Wolf. Had vooraf eigenlijk al wel bepaald dat ik hoe dan ook niet de wildcard wilde gaan doen, want het is juist ook het leuke van de draft om iets willekeurigs te hebben.
Gekozen voor alleen maar Nederlandse en Belgische namen, met zo veel mogelijk gericht op een vergelijkbaar genre als Oscar and the Wolf, of in ieder geval wat ik denk dat vergelijkbaar genre is. En om ook een beetje feest erbij te hebben, ook De Staat en Joost erbij.

Baspop Festidraft X.png

clashfinder: https://clashfinder.com/s/baspopx
Geen idee in hoeverre het realistisch is.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.036
Welkom op HipHop Hooray 2023!

Één dag, twee podia, 9 namen met het beste van de hedendaagse hiphop.
Net zoals veel van de concurrentie hebben we ervoor gekozen om dit jaar naar het buitenland te trekken, meer specifiek naar de UK.
HipHop Hooray vindt dit jaar plaats in het iconische Victoria Park in het kader van All Points East (misschien herken je het kleurenpalet wel in de poster), maar dan wel een losse dag in juni ipv augustus. Enige flexibiliteit in datum was namelijk nodig als je headliner een van de populairste artiesten ooit is.
Met trots kondigen we namelijk aan dat hitkanon Drake ons eendaags festival komt afsluiten!
Drake wordt op het hoofdpodium 'Hip Hip' omringd door een variëteit aan namen, van A$ap Rocky tot Belgische trots Lous and the Yakuza. Op het tweede podium 'Hoera' trekken we de iets alternatievere en jazzy kant op met onder andere de legendarische Ms. Lauryn Hill en het zwoele NxWorries.
Ik hoop jullie volgende week allemaal te mogen verwelkomen in Londen!

FKlpIOmA1T.webp


Timetable:
Hip Hip:

Drake 23:15 - 00:45
A$ap Rocky 21:00 - 22:15
Little Simz 19:00 - 20:00
Lil Yachty 17:00 - 18:00
Lous and the Yakuza 15:15 - 16:00

Hoera:
Ms. Lauryn Hill 22:15 - 23:30
NxWorries 20:00 - 21:00
Thundercat 18:00 - 19:00
Brockhampton 16:00 - 17:00
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.480
1.638
Ready for the Weekend!

Free-Modern-Polaroid-Photo-Year-Collage-Birthday-Poster.png


Tijdens de draft had ik al een paar tipjes van de sluier opgelicht, maar de headliner van mijn festival is Calvin Harris. In de jaren nul nog een disco-nerd met twee platen die mij goed wisten te smaken. Met zijn overgang naar EDM werd hij een naam van wereldfaam en is hij een graag geziene gast op zowel de Primavera's als Tomorrowland's van deze wereld. In Nederland heeft hij sinds 2013 al niet meer gespeeld, dus we zijn des te trotser op deze boeking. Wij verwachten een karrenvracht aan hits, waarvan je er stiekem meer kent dan je vooraf had verwacht. Op het hoofdpodium, een grote openlucht stage, wordt hij vergezeld door man van het moment Fred Again.., popheldinnen Charli XCX en Jessie Ware en warmt Ewan McVicar het publiek op. Ons tweede podium is een tent waar meer de scherpe randjes worden opgezocht met een live set van Bicep, Rüfüs du Sol, Chvrches en PinkPantheress.

Blokkenschema
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.036
Ik denk dat er nog redelijk wat mensen moeten presenteren, dus helemaal oke!
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Uiteindelijk denk ik dat bij iedereen duidelijk is geworden wie onze mystery headliner is.
9 fantastische acts, om en om spelend op de open main stage en een dichte tent. We beginnen psychedelisch met Unknown Mortal Orchestra op de main gevolgd door POND in de tent. Daarna is het aan MGMT die uiteraard hun hits komen spelen + Flash Delirium speciaal voor @mattman . Temples is wat ons betreft het logische vervolg op POND in de tent. Caroline Polachek is weer helemaal hersteld om nu écht iederéén in te palmen. The Smile gaat je daarna betoveren in de tent. Jungle is het aperitiefje voor de afsluiter op main waarna The National de tent met hun nieuwe album onder de arm voor zich gaat winnen. We sluiten niet uit dat Phoebe, Sufjan (misschien wat voor BKS volgend jaar?) en Taylor een duit in het zakje komen doen. En dannnnnn is het eindelijk tijd voor TAME IMPALA om te laten zien dat zij inmiddels een headliner zijn voor de grootste majors!


Copy of Purple Black Tropical Party Club Poster.jpg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken