Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
Ik heb ondertussen 11 stemmen binnengekregen en verwerkt! Hopelijk komt hier nog wat bij. Momenteel begint er zich alleszins al een voorlopige top 3 af te tekenen.
Het zou fijn zijn als zeker alle deelnemers zelf stemmen, maar uiteraard zijn externe stemmen ook altijd welkom.
Ik weet dat het nogal druk is voor veel mensen met heel wat festivals dit weekend, maar helaas kan ik de deadline niet veel verlengen. Ten laatste maandagmiddag verwerk ik alle resultaten want dinsdag vertrek ik naar de UK.
Breng dus nog zeker je stem uit voor dat moment!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.408
Ik heb ondertussen 11 stemmen binnengekregen en verwerkt! Hopelijk komt hier nog wat bij. Momenteel begint er zich alleszins al een voorlopige top 3 af te tekenen.
Het zou fijn zijn als zeker alle deelnemers zelf stemmen, maar uiteraard zijn externe stemmen ook altijd welkom.
Ik weet dat het nogal druk is voor veel mensen met heel wat festivals dit weekend, maar helaas kan ik de deadline niet veel verlengen. Ten laatste maandagmiddag verwerk ik alle resultaten want dinsdag vertrek ik naar de UK.
Breng dus nog zeker je stem uit voor dat moment!

Heb het dan denk ik gemist, hoeveel tickets kunnen er aangeschaft worden?

Edit: zie t al, 4 tickets waarvan 1 bonuspunt kan krijgen. Met verzoek rekening te houden voor succesvolle invullingen van de challenge
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.467
1.614
Mijn excuses, ik heb er volledig overheen gekeken. Ik stuur zo mijn stemmen naar je op.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
De stembussen zijn gesloten! Ik heb in totaal 20 stemmen verwerkt, bedankt iedereen!
Doorheen de dag zal ik hier de uitslag bekendmaken. Ik kan nu al verklappen dat er een duidelijke top 5 is, maar uiteraard verdienen alle andere festivals ook even de spotlight.

20. @WesleyNoH - Happy Festival met Kendrick Lamar (0 punten)
Helaas moet er altijd iemand de laatste zijn en dat is deze keer WesleyNoH. Hij kon jammer genoeg niemand overtuigen tot een dagticket ondanks een mooi uitgewerkte hiphop lineup en dito poster.

18. @Martijn - Ready for the Weekend met Calvin Harris & @Brian - Electric Wings met Martin Garrix (1 punt)
Een ex aequo tussen Brian met een heel sprookjesachtige uitwerking en Martijn met een iets modernere aanpak. Helaas lijkt het forum hier toch niet zo warm te draaien voor hun dance headliners als ze misschien hadden gehoopt.

17. @royke - Royfest met Lady Gaga (2 punten)
Royke presenteerde een fijn popfestival gebouwd rond een icoon. Met o.a. Ellie Goulding en OneRepublic was zijn doelpubliek wellicht verhinderd bij het stemmen doordat ze dit weekend op Pinkpop rondliepen. Royke kon alleszins één iemand bekoren want die persoon kende ook hun bonuspunt toe aan zijn festival.

13. @Oasiss met Goldband, @warriorandweirdo met Lorde, @Yannick met Cher & @Sjaak Wit met Tool (3 punten)
We maken een grote sprong in de stand aangezien er maar liefst 4 festivals elk 3 punten hebben gescoord!
Oasiss toverde een Nederlandse lineup uit zijn hoed rond controversiële headliner Goldband, inclusief legend slot voor Suzan & Freek.
Warriorandweirdo speelde in zijn comfortzone en bracht een mooi indie festival in hartje Parijs.
Yannick bouwde een heel gevarieerd en divers festival rond queer icoon Cher.
Sjaak Wit kreeg een persoonlijke uitdaging voor de kiezen met forumfavoriet Tool als headliner.

10. @EdsjeFCB met Tame Impala, @ThijsDB met Drake & @Paddy met Gojira (4 punten)
Paddy voelde zich als een vis in het water en verzorgde een thuismatch voor zijn headliner in het prachtige Nîmes.
EdsjeFCB bouwde een heel consistent, psychedelisch en alternatief programma op rond Tame Impala. DTRH mag dit van mij persoonlijk direct zo overnemen.
Nog een andere kleurrijke poster kwam van mezelf, met een breed geboekte hiphoplineup rond headliner Drake. Bedankt stemmers!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
6. @teunajax met Childish Gambino, @theblackmadness met Nine Inch Nails, @Koekdoos met Oscar and the Wolf & @Timmetje met Blackpink (5 punten)
Jullie zien het goed, weer een gigantische gelijkstand met 4 festivals!
Naar teunajax zijn festival is het iedere keer weer uitkijken met steevast een enorm uitgewerkt concept. Vorige keren werd hij daar altijd voor beloond, deze keer is het goed voor een gedeelde plek 6.
Theblackmadness verzorgde een stevig affiche vol namen waarmee hij al de hele draft zat te hinten naar zijn headliner Nine Inch Nails.
Koekdoos kreeg een headliner voorgeschoteld die helemaal buiten zijn comfortzone ligt. Zijn inspanning en Benelux lineup werden alvast beloond met een primeur, onze vaste rode lantaarn vinden we voor het eerst in de eerste helft van de ranglijst!
Timmetje ten slotte kreeg ook een uitdagende headliner met k-pop act Blackpink. Hij bouwde daarrond een mooie vrouwelijke popaffiche.

5. @RubenJS - Emmen Open Air met Nick & Simon (8 punten)
De wildcard bleek uiteindelijk geen slechte zet want RubenJS verzilvert hier een duidelijke top 5 notering!
Een festival met Nick & Simon, Frans Bauer goes Rammstein en Vengaboys, wie had gedacht dat we dit ooit gingen zien in een van de drafts hier?
Het forum kon het blijkbaar wel smaken met dit mooi resultaat tot gevolg. Hulde!

1686481684671.png

4. @Dr. Hannibal - World On Fire Festival met Dolly Parton (9 punten)
Nog zo'n uitdagende headliner met een verdienstelijk resultaat!
Dr. Hannibal wist een pak forumleden te overtuigen met een volledig vrouwelijk festival rond deze iconische zangeres.
Op dit festival kan je dus zeker terecht voor heel wat vrouwen met pit en bovendien is er een scherp genoeg randje om de muziekliefhebber te plezieren.

World on fire festival.png

De top 3 zal later vanavond aangekondigd worden,
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Ik denk dat het juist wel positief heeft uitgepakt. Ik had eigenlijk in eerste instantie echt moeilijk obscure headliner verwacht haha.
Ja, dacht eerst dat de obscuriteit wel haalbaar was, maar toen ik nog beter naar de regels ging kijken, bleek dat totaal niet zo te zijn, dus ik heb het toen maar over een andere (verschrikkelijke) boeg gegooid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
749
1.263
17. @royke - Royfest met Lady Gaga (2 punten)
Royke presenteerde een fijn popfestival gebouwd rond een icoon. Met o.a. Ellie Goulding en OneRepublic was zijn doelpubliek wellicht verhinderd bij het stemmen doordat ze dit weekend op Pinkpop rondliepen. Royke kon alleszins één iemand bekoren want die persoon kende ook hun bonuspunt toe aan zijn festival.
Wie je ook bent, bedankt voor je stem en bonuspunt! Lot's of love from the organisation and Lady Gaga! ❤️
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
6. @teunajax met Childish Gambino, @theblackmadness met Nine Inch Nails, @Koekdoos met Oscar and the Wolf & @Timmetje met Blackpink (5 punten)
Jullie zien het goed, weer een gigantische gelijkstand met 4 festivals!
Naar teunajax zijn festival is het iedere keer weer uitkijken met steevast een enorm uitgewerkt concept. Vorige keren werd hij daar altijd voor beloond, deze keer is het goed voor een gedeelde plek 6.
Theblackmadness verzorgde een stevig affiche vol namen waarmee hij al de hele draft zat te hinten naar zijn headliner Nine Inch Nails.
Koekdoos kreeg een headliner voorgeschoteld die helemaal buiten zijn comfortzone ligt. Zijn inspanning en Benelux lineup werden alvast beloond met een primeur, onze vaste rode lantaarn vinden we voor het eerst in de eerste helft van de ranglijst!
Timmetje ten slotte kreeg ook een uitdagende headliner met k-pop act Blackpink. Hij bouwde daarrond een mooie vrouwelijke popaffiche.

5. @RubenJS - Emmen Open Air met Nick & Simon (8 punten)
De wildcard bleek uiteindelijk geen slechte zet want RubenJS verzilvert hier een duidelijke top 5 notering!
Een festival met Nick & Simon, Frans Bauer goes Rammstein en Vengaboys, wie had gedacht dat we dit ooit gingen zien in een van de drafts hier?
Het forum kon het blijkbaar wel smaken met dit mooi resultaat tot gevolg. Hulde!

Bekijk bijlage 5620

4. @Dr. Hannibal - World On Fire Festival met Dolly Parton (9 punten)
Nog zo'n uitdagende headliner met een verdienstelijk resultaat!
Dr. Hannibal wist een pak forumleden te overtuigen met een volledig vrouwelijk festival rond deze iconische zangeres.
Op dit festival kan je dus zeker terecht voor heel wat vrouwen met pit en bovendien is er een scherp genoeg randje om de muziekliefhebber te plezieren.

Bekijk bijlage 5621

De top 3 zal later vanavond aangekondigd worden,
Haha wow okay, dat is een veel beter resultaat dan ik aan zag komen! Leuke verrassing zeg. Erg tevreden dat het samenstellen van deze line up, wat toch best als een uitdaging voelde, zo haar vruchten heeft afgeworpen. Bedankt aan alle kaartkopers!

Ik had voor brian gestemd wegens de mooie uitwerking die in lijn lag met zijn naam, de namen zelf waren eig niet mijn ding, maar ik vond het wel een stem waard
Ik had hetzelfde gevoel juist bij Martijn haha, echt ook even overwogen om die reden. Paar hele fijne namen in die undercard ook. Maar er was sterke concurrentie…
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

nitotheno

Support act
29 jan 2018
911
760
Vond sowieso het stemmen zeer lastig deze keer. Wilde het namelijk niet vanuit m'n eigen smaak doen, maar echt vanuit hoe ik de dag vond staan, hoe de acts stonden tegenover de headliner enz. Zo heb ik bijv. een punt gegeven aan @Oasiss. Daarin zag ik echt een dag zoals het zou staan als Goldband headliner was, maar ik vind Goldband zelf (en een aantal anderen op die dag) echt verschrikkelijk haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken