Pinkpop 2023

RimkoW

Campingartiest
30 mei 2023
84
92
Ik heb er zin in! ben de laatste keer in 2019 geweest dus ik heb de veranderingen op het terrein niet ervaren.
Wat zijn volgens jullie de grootste Pluspunten en minpunten hiervan?

Mij lijkt het wel fijn dat je in principe van het hoofdveld de twee hoofdpodia altijd goed kan volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Ik heb er zin in! ben de laatste keer in 2019 geweest dus ik heb de veranderingen op het terrein niet ervaren.
Wat zijn volgens jullie de grootste Pluspunten en minpunten hiervan?

Mij lijkt het wel fijn dat je in principe van het hoofdveld de twee hoofdpodia altijd goed kan volgen.
Pluspunt is dat de massa iets minder mobiliseert. Je kunt je sneller verplaatsen over het terrein, en je komt minder snel in een wandelfile op weg naar een optreden. Minpunt is dat het drukker is op het hoofdveld. Zeker als je verder naar voren wil staan, maar ook als je relaxed van achterin wilt kijken, er zijn gewoon continu meer mensen om je heen. Persoonlijk was ik fan van het oude Noord podium vanwege de capaciteit. Er konden genoeg mensen bij (behoudens uitzonderingen als Stromae, Kensington en Aviici) en toch stond je nooit heel ver weg. Ik vond het om het Noord podium heen struinen ook altijd wel fijn. Nu loopt die boog eromheen op een gegeven moment dood bij de Silent Disco. Ik ervaarde dat wat beklemmender dan de jaren daarvoor. Verder is stage 4 nu een buiten podium, en dat vind ik een dik pluspunt. Dat is gewoon een fijn pleintje geworden...

Ik ben zelf ook benieuwd hoe ik het dit jaar ervaar, nu ik beter weet wat te verwachten, met iets minder drukte, en wellicht niet de extreme hitte...
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en RimkoW

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Pluspunt is dat de massa iets minder mobiliseert. Je kunt je sneller verplaatsen over het terrein, en je komt minder snel in een wandelfile op weg naar een optreden. Minpunt is dat het drukker is op het hoofdveld. Zeker als je verder naar voren wil staan, maar ook als je relaxed van achterin wilt kijken, er zijn gewoon continu meer mensen om je heen. Persoonlijk was ik fan van het oude Noord podium vanwege de capaciteit. Er konden genoeg mensen bij (behoudens uitzonderingen als Stromae, Kensington en Aviici) en toch stond je nooit heel ver weg. Ik vond het om het Noord podium heen struinen ook altijd wel fijn. Nu loopt die boog eromheen op een gegeven moment dood bij de Silent Disco. Ik ervaarde dat wat beklemmender dan de jaren daarvoor. Verder is stage 4 nu een buiten podium, en dat vind ik een dik pluspunt. Dat is gewoon een fijn pleintje geworden...

Ik ben zelf ook benieuwd hoe ik het dit jaar ervaar, nu ik beter weet wat te verwachten, met iets minder drukte, en wellicht niet de extreme hitte...
De enige aanvulling die ik heb is dat ik baalde dat het noord podium nu een voorvak heeft, wat er niet was toen het nog omgedraaid stond. Echter was deze op Volbeat na nooit echt vol. Mooie optredens van Turnstile en Royal Blood vanuit gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: RimkoW

RimkoW

Campingartiest
30 mei 2023
84
92
De enige aanvulling die ik heb is dat ik baalde dat het noord podium nu een voorvak heeft, wat er niet was toen het nog omgedraaid stond. Echter was deze op Volbeat na nooit echt vol. Mooie optredens van Turnstile en Royal Blood vanuit gezien.
Fingers crossed voor een voorvak plek bij Editors dan. Maar die zijn immens populair op Pinkpop.... ik ben groot fan.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Ik ga dit jaar voor het eerst weer naar pinkpop sinds hele lange tijd. Welke camping wordt over het algemeen aangeraden? A ligt het dichtst bij het terrein, maar ik hoor dat B het betere nachtprogramma heeft? En de campings openen al om 18:00 uur op donderdag. Is het aan te raden er donderdag al te zijn indien je een plekje wilt hebben op A of B? of kan dit vrijdagochtend vroeg ook nog?
Hoi! Vrijdagochtend vroeg kun je meestal op camping B nog wel terecht als je 1 tent mee hebt, maar garanties durf ik niet te geven. Om met een groep leuk bij elkaar te staan lijkt denk ik dat je donderdag zou moeten gaan.

Camping A is donderdag al wel snel vol. Mocht je daar op willen dan moet je dit op donderdag proberen.

Van de feesttent op camping B was ik vorig jaar weer niet echt onder de indruk.
PP doet er weinig meer aan dan een veredeld kroeg gevoel, dit draagt er naar mijn mening ook aan bij dat PP niet uitverkoopt na zoveel maanden en LL met kaarten van 300 euro toch binnen een uur ofzo is uitverkocht met een minder indrukwekkende lineup.

Edit: niet gelezen dat er al was gereageerd
 
Laatst bewerkt:

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Ik constateer nu dat er geen pendelbussen meer rijden tussen Station Landgraaf en het festivalterrein. Balen... best een stuk lopen als je slecht ter been bent.
Heb net nog ergens voorbij zien komen tot 23:00u. Maar goed wij lopen sws altijd, de bus zit sws altijd al vol😂.
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Fingers crossed voor een voorvak plek bij Editors dan. Maar die zijn immens populair op Pinkpop.... ik ben groot fan.
Ik ga voor het voorvak bij TWOD daarvoor. Lijkt me machtig om dat van zo dichtbij mee te maken! Editors vorig jaar op Dauwpop nog mogen zien
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ik heb er zin in! ben de laatste keer in 2019 geweest dus ik heb de veranderingen op het terrein niet ervaren.
Wat zijn volgens jullie de grootste Pluspunten en minpunten hiervan?

Mij lijkt het wel fijn dat je in principe van het hoofdveld de twee hoofdpodia altijd goed kan volgen.

Zelf vind ik de opstelling Noord - Zuid tegenover elkaar dikke prima. Dit zorgde afgelopen jaar voor een paar leuke momenten, zoals de confetti wat op Zuid aan het einde van een optreden werd afgeschoten, kwam over dwarrelen precies op het moment dat Nothing But Thieves de drums inzette op Noord. "Priceless" leuke momentjes, die je van tevoren niet kunt plannen..
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dat lukt je wel!
als je op tijd bent...

Fingers crossed voor een voorvak plek bij Editors dan. Maar die zijn immens populair op Pinkpop.... ik ben groot fan.
Editors is wel afsluiter bij Noord...

afgelopen editie, bij Volbeat al direct na afloop van Dermot Kennedy het voorvak ingelopen en al kwartier / 20 minuten voordat Volbeat begon gingen de poortjes al dicht.
Mijn tip zou dan zijn, zorgen dat je tegen afloop Lumineers al aansluit bij de poortjes om binnen te willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Hoop dat de Hollywood Vampires komen. De enige band die ik in het voorval wil zien. Uiteraard rechts bij Joe Perry, de meiden links bij Johnny Depp 😉
Dan ga ik ook bij de meiden staan Johnny mag me zelfs een kusje geven, dat zijn van die uitzonderingen voor op je cv. 😉 😎
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Hoop dat de Hollywood Vampires komen. De enige band die ik in het voorval wil zien. Uiteraard rechts bij Joe Perry, de meiden links bij Johnny Depp 😉
als het goed is doen ze morgen het eerste EU convert in Roemenie.
en uit de laatste post op sociale media, gaat de show 10 juni in Turkije ook door
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Aangezien pinkpop dit jaar het recycle systeem heeft, hoe zit dit met alle blikjes die iedereen mee neemt naar de camping? Zou er daar een inwisselpunt zijn om je blikjes met statiegeld terug te brengen, ze verkopen ook blikjes hier zal dan toch ook statiegeld op zitten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken