Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ah dat laatste heb ik niets van meegekregen. Heb gelukkig niet zo'n moeite met die dingen los koppelen, want anders zou ik waarschijnkijk niet naar As I lay Dying kunnen gaan.
ja ik normaal ook wel, ik ga zelfs gewoon naar as I lay dying maar the amity affliction ligt wat dichter bij huis, ik ken iemand die ooit nog eens crew is geweest op een show van hen en achteraf zei van: "met die band wil ik nooit meer samenwerken"
 

thesummoning

Playlistbediener
18 jun 2019
43
107
Pech dat met Exodus en 1914 twee van de vier (mogelijke) afzeggers op mijn lijstje stonden. Zouden we mogen hopen op Our survival depends on us als vervanger? Vond het bijzonder spijtig dat die noch vorig jaar noch dit jaar heropgevist zijn van de affiche van de afgelaste corona-editie
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Even een paar vragen voor de mensen die voorgaande jaren een huisje hadden op metal park.

bij de omschrijving staat dat er in de 'Exclusive' bungalows een Senseo apperaat staat, en in de 'Select' bungalows een koffiezetapperaat. Wij hebben een select huisje maar om wat voor soort apperaat gaat het dan? geen senseo neem ik aan maar wat dan wel?
en een andere vraag, krijgen we nog een mail met meer informatie de komende weken?
en is er verder nog iets dat ontbrak in het huisje en jullie aan raden om mee te nemen?
ik vermoed dat het koffiezetapparaat zo eentje is waar je een filter moet insteken en de koffie moet laten doorlopen. De Old school manier :D Ook wel de lekkerste kofifie vind ik :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
ik vermoed dat het koffiezetapparaat zo eentje is waar je een filter moet insteken en de koffie moet laten doorlopen. De Old school manier :D Ook wel de lekkerste kofifie vind ik :D
1685006075666.jpeg even een Koffiefilterhouder kopen kost maar een paar eurie altijd handig, kun je zo water uit de waterkoker boven in kieperen. ( echt ouderwets) ;)
 
  • Geweldig
Waarderingen: gerbthederp

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Omdat iedereen al zijn lijstjes heeft laten zien zal ik ook maar een inkijkje geven in wat ik iig ga zien. ( of hoop te gaan zien)
Do:
1914 ( een mens mag hopen toch?🤘)
Orbit Culture ( clasht keihard met WVH dus de keuze is lastig)
Marduk
Septic Flesh
Arch Enemy
Alter Bridge
Ghost alleen de start en dan door naar My Dying Bride🤘
Cradle of Filth ( jammer van de clash met As I lay Dying)

Vrij:
Saltatio Mortis ( waarom die niet in de zon op de MS staan is mij een raadsel)
Landmvrks
Heidevolk
Finntroll
The Amity Affliction ( damn wat is die nieuwe plaat weer lekker)
Municipal Waste
Ice Nine Kills
Delain
Watain ( weer zo’n verschrikkelijke clash :( )
Gojira ( iig het grootste gedeelte want dan sta ik nog bij Watain)
Machine Head ( volgende clash met Meshuggah, hier ben ik nog niet 100% over uit want Meshuggah stond op mijn must see voor MH bekend werd gemaakt)

Za:
Vended
Noctem
Schizophrenia ( eerste half uur oid)
I Prevail
Draconian
In Flames ( ik vind hun laatste plaat echt het beste wat ze in de afgelopen 15/20 jaar hebben uitgebracht🤘)
Dark Angel
Exodus ( nu dus niet meer , dus geef Sodom!!!🤪🤘)
Panterra ( en als het tegenvalt Korpiklaani want die vallen nooit tegen🤘😁)
Parkway Drive ( met bloedend hart niet naar de clashende Testament show😔)
Slipknot ( ws ruim voor het einde de tent in , ik heb ze nu een keer of 10 gezien denk ik en ik weet nu al dat ik mijn slaap nodig ga hebben😂)

Zo:

Polaris
Insomnium
Lorna Shore ( welke dwaas laat die nu clashen met Chelsea Grin…..)
Helmut Lotti goes Metal ( dat wordt episch denk ik😁🤘)
The Halo effect
Hollywood Vampires
Eluveitie
Motley Crue
Kreator
Def Leppard ( we zijn er dan toch 😂)

Tussen door uiteraard wat forum meetings mee proberen te pakken. Gezien de huidige medische situatie zit drinken er niet meer in maar gelukkig vermaak ik me ook uitstekend zonder alcohol met gewoon een colaatje of water🤘.
Korpiklaani die nooit tegenvalt? Hoelang heb je ze al nietmeer gezien? Ik denk de laatste goede setlist die ik gezien heb van ze dateert van 2012 ofzo.
Ze hebben zeker de nrs en het potentieel om op die positie te staan maar ze brengen het niet in mijn ogen.
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
ik vermoed dat het koffiezetapparaat zo eentje is waar je een filter moet insteken en de koffie moet laten doorlopen. De Old school manier :D Ook wel de lekkerste kofifie vind ik :D
Idd, heerlijk!
Op het werk hebben wij een senseo staan, maar tijdens ochtenddiensten zette ik altijd de automaat aan, dan ging ik het winkelcentrum openen en als je dan terugkwam, rook je de koffiegeur al in de gang richting kantoor 🤤🤤🤤 daar gelijk wat stevige muziek aanzetten en rustig aan de dag beginnen haha
 
  • Geweldig
  • Winning
Waarderingen: Piebe71 en gerbthederp

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
misschien tijdens het eten ofzo, heb ze al genoeg gezien in mijn leven dat ik er niet persee telkens opnieuw naartoe moet. amity affliction is een lastige band om in te komen voor mij omdat het zo'n assholes zijn in het persoonlijk leven dat ik moeite heb om dat los te koppelen van de muziek.
Nu ben ik wel erg benieuwd waarom het assholes zijn, zat laatst op de Instagram pagina van de zanger van Amity en dat was namelijk ook mijn eerste gevoel bij hem
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Idd, heerlijk!
Op het werk hebben wij een senseo staan, maar tijdens ochtenddiensten zette ik altijd de automaat aan, dan ging ik het winkelcentrum openen en als je dan terugkwam, rook je de koffiegeur al in de gang richting kantoor 🤤🤤🤤 daar gelijk wat stevige muziek aanzetten en rustig aan de dag beginnen haha
Als ik op Graspop de dag moet starten met een koffie zal het wel een Ierse variant zijn :D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ik vermoed dat het koffiezetapparaat zo eentje is waar je een filter moet insteken en de koffie moet laten doorlopen. De Old school manier :D Ook wel de lekkerste kofifie vind ik :D
even een Koffiefilterhouder kopen kost maar een paar eurie altijd handig, kun je zo water uit de waterkoker boven in kieperen. ( echt ouderwets) ;)
yes ik vind filterkoffie ook helemaal prima, ben niet zo moeilijk met koffie. vroeg het me gewoon af
Als ik op Graspop de dag moet starten met een koffie zal het wel een Ierse variant zijn :D
ze verkopen op het terrein bij de koffietentjes ook ijskoffie trouwens, vond dat echt heel chill in die hitte vorig jaar.
Korpiklaani die nooit tegenvalt? Hoelang heb je ze al nietmeer gezien? Ik denk de laatste goede setlist die ik gezien heb van ze dateert van 2012 ofzo.
Ze hebben zeker de nrs en het potentieel om op die positie te staan maar ze brengen het niet in mijn ogen.
ik vind korplikaani ook altijd wel een leuk feestje, ongeacht de setlist. Typisch zo'n band die ik heerlijk vind op een festival voor wat afwisseling, maar wat ik niet zo snel thuis zou op zetten.
 
  • Geweldig
Waarderingen: gerbthederp

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
ik vind korplikaani ook altijd wel een leuk feestje, ongeacht de setlist. Typisch zo'n band die ik heerlijk vind op een festival voor wat afwisseling, maar wat ik niet zo snel thuis zou op zetten.
Ik heb ze op Alcatraz een paar jaar geleden gezien als opener van de dag. Is gewoon een leuk tussendoortje om op te feesten inderdaad. Effe de polka dansen en weer door :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

thesummoning

Playlistbediener
18 jun 2019
43
107
Mijn planning is als volgt, maar daar zal zoals altijd hier en daar wel een paar uur toogplakken tussen komen en als gevolg daarvan ook hier en daar eens een recuperatie- en rustperiode. Voor het eerst in meer dan 20 jaar had ik ook getwijfeld om te komen naar Graspop omdat de affiche me minder aansprak, maar eenmaal besloten om toch te gaan toch meer dan genoeg goede bands gevonden na het inluisteren. Met dank ook aan de enthousisaste presentaties hier van de bands :D

Donderdag
1914
Orbit Culture
Butcher Babies
ev. nog een stukje van Tom Morello vanop afstand
Marduk
Septicflesh
Arch Enemy
At The Gates
My Dying Bride (Ghost missen is één van mijn vier grote clashes van het weekend, maar keuze gemakkelijk gemaakt want My Dying Bride één van mijn absolute favoriete groepen)
Cradle of Filth

Vrijdag
Black Mirrors (al klonk Blind Channel ook niet slecht, maar BM lijkt me wel tof om de dag opt gemak te beginnen, mooie stem en ik verwacht wel sfeer)
Saltatio Mortis
Legion of Doom (misschien eerst nog een stukje van Crowbar meepikken)
Heidevolk (met nadien eventueel nog stukje van Planet of Zeus ook)
Finntroll (jammer dat ze samenstaan met Hatebreed, daarvan dan nog einde meevolgen)
Behemoth
Amon Amarth
Watain
Gojira (zal afhangen van hoe goed Watain is of ik stukje mis)
Machinehead
covergroep Metallica was de vrijdag zeker he? Dan staan die ook al op het lijstje

Zaterdag
Als ik vroeg genoeg op ben stukje van Mimi Barks gaan zien, vorig jaar was Dana Dentata ook wel even vermakelijk voor even.
maar dus alleszins op tijd door voor
Noctem
Heriot
Schizophrenia (waarom Noctem-Heriot-Schizophrenia niet gewoon achter elkaar programmeren in dezelfde tent???)
Dan misschien
Antimatter en Cyclone, maar grootste kans is dat dit even toogplakken wordt
Draconian (als ik op tijd van de toog weggeraak)
Legion of the Damned (tenzij ik nog altijd aan de toog sta)
Dan komt er een serieus gat, zeker door het wegvallen van
Exodus. Dus hopelijk stevige vervangers en anders misschien even rusten om klaar te staan voor wat er 's avonds nog komt. Heel misschien Dark Angel.
Korpiklaani (dit is echt een belachelijke clash met zowel Solstafir als Pantera. Phil Anselmo twee keer gezien afgelopen jaren dus vandaar de keuze voor Korpiklaani, als ik er op tijd geraak eventueel begin van Solstafir meepikken)
Life of Agony
Als ik nog niet helemaal kapot ben van aan de toog Slipknot meevolgen

Zondag
Hippotraktor
Dieth (maar nog niet helemaal overtuigd, zou ook eet- of rustmoment kunnen worden)
Insomnium
Dirkschneider (ook hier afhankelijk van hoe goed Insomnium is of ik stukje mis, pijnlijke clash ook)
Lorna Shore (ook dit is een heel pijnlijke clash met Avatar die ik ook goed vind, maar al paar keer heb gezien)
Hellmut Lotti goes Metal
Misschien stukje Katatonia, maar afhankelijk van wat het lichaam zegt zal het wel ofwel toog ofwel rusten worden
Heel misschien
Voivod, kans is klein
The Halo Effect als ik tegen dan wakker ben/niet meer aan de toog sta
Eluveitie
Kreator
 
Laatst bewerkt:

thesummoning

Playlistbediener
18 jun 2019
43
107
Als ik mijn lijstje zo even bekijk: de Folkmetal is bijzonder goed vertegenwoordigd dit jaar, kan ik alleen maar blij om zijn.
Maar wel weinig Black Metal dit jaar, wat wel heel spijtig is, dus dat mag er zeker nog bijkomen voor mij ook als vervanger van één van de afvallers. Ancient RItes bijvoorbeeld zou wel de max zijn.
 
Laatst bewerkt:

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
76
157
Is iemand er eigenlijk al achter inmiddels wat die GMM Skullies zijn op plattegrond? Ik kom er maar niet uit en ben te nieuwsgierig haha...

Verder mis ik nog wel de aankondigingen van de randprogramma's, cover bands, Rooie Jager, DJ Carl etc...
 
  • Leuk
Waarderingen: noralyinhalloweentown

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Is iemand er eigenlijk al achter inmiddels wat die GMM Skullies zijn op plattegrond? Ik kom er maar niet uit en ben te nieuwsgierig haha...

Verder mis ik nog wel de aankondigingen van de randprogramma's, cover bands, Rooie Jager, DJ Carl etc...
Al die dingen moeten nog bekend gemaakt worden inderdaad. Vermoeden is dat de Skullies nieuwe digitale tokens zijn, maar daar is nog geen zekerheid over voor zover ik weet.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
- line up classic rock cafe, metaldome nachtprogramma
- plattegrond festivalterrein
- verkoop parkeertickets
- gaan ze ook met digitale bonnen werken net als Werchter?
- 3 cancellations en hun vervangers, tijdschema zal wel weer worden aangepast.
is inmiddels alweer donderdag, ben benieuwd of we deze week nog iets te horen krijgen. ze hebben toch nog aardig wat aan te kondigen zou je denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Simoni

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Wacht eens! Denk dat ik wat heb! Het zijn denk ik deze dingen gelinkt aan de Bonsai app
Wellicht ja. Maar welke rol die Bonsai app nu precies gaat spelen is me ook nog niet helemaal duidelijk. En waarom dat icoontje op de Inferno plattegrond dan een wifi symbooltje boven die skull zou hebben, als het gewoon om een 3D geprint decoratie item gaat, snap ik ook niet helemaal. Maar ik wacht rustig af op meer info. Wellicht heb je gelijk en is dat alles wat het is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken