Ik ben naar … geweest en het was …

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Via cz kun je n 20% kortingsvoucher voor aangemeten pluggerz bij Specsavers aanvragen.
Heb voor volgende week 'n afspraak staan, ben benieuwd want met m'n kleine gehoorgang zitten de normale alpine partyplug/pluggerz niet fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Via cz kun je n 20% kortingsvoucher voor aangemeten pluggerz bij Specsavers aanvragen.
Heb voor volgende week 'n afspraak staan, ben benieuwd want met m'n kleine gehoorgang zitten de normale alpine partyplug/pluggerz niet fijn.
Ik heb ook een kleine gehoorgang, maar door ze op maat te laten maken zitten ze echt perfect.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Depeche Mode beide avonden

Van alle shows die ik op de komende 4 festivals en van alle zaalshows die ik nog heb staan keek ik veruit het meest uit naar Depeche Mode. Al jaren op mijn bucketlist en was bang dat het na het overlijden van Fletch niet meer zou gebeuren. Blij dat ik beide avonden ben gegaan.

Voorprogramma Cold Cave erg goed! Past ook perfect bij de muziek ban Depeche Mode. Ga deze band zeker in de gaten houden.

De bas tijdens 'My Cosmos Is Mine' was echt enorm luid. Wel meteen de mood gezet voor de muziek van de rest van de avond qua sfeer. Bij 'Walking In My Shoes' ging het voor het eerst echt los, echt een briljant nummer. En wat is Dave Gahan ongelofelijk goed bij stem en lekker los tijdens het optreden.

Banger na banger komt voorbij. Achtereenvolgens het beukende 'In Your Room', de eerste sing a long 'Everything Counts' gevolgd door tranentrekker 'Precious'. Daarna een stuk van Martin Gore solo waarvan ik ook niet had verwacht dat die live zó goed klinkt. Vooral A Question of Lust de eerste avond was een parel.

Kippenvel bij 'Ghosts Again', 'World in my Eyes', 'Stripped'. Kunnen dansen bij 'A Pain That I'm Used To' en 'John The Revelator'.

En dan, 'Enjoy The Silence', naar mijn mening een van de allermooiste nummers ooit gemaakt. Waanzinnig om dit live (2 keer) te hebben meegemaakt. Fijn dat Gahan beide avonden 1 refrein zelf voor z'n rekening nam, de rest deed het publiek voor hem. Wat een anthem.

Fijn om zowel 'Waiting for the Night' als 'Condemnation' te hebben gehoord. Die laatste van héél erg dichtbij. Om vervolgens nog 'Just Can't Get Enough', 'Never Let Me Down' en 'Personal Jesus' te krijgen. Deze band is echt goed in álles. Klein en intiem, groot en meeslepend, vrolijk en opgewekt, somber en oprecht.

Verwachtingen helemaal waargemaakt. Wat een enorm vette live act. Tot nu toe het te kloppen concert voor dit jaar. Hoop dat ze volgend jaar een rondje festivals doen, 'kan geen genoeg krijgen' van deze band. Dikke 5 sterren.
Heerlijk om te lezen Ruben. De twee keren dat ik z zag ook zwaar onder de indruk. Blij dat ze het waanzinnige Walking In My Shoes altijd lekker vroeg in de set zetten.

Maar nu wil ik ze graag eens in openlucht zien.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Maar nu wil ik ze graag eens in openlucht zien.
Op het RW forum kwam al een indicatie van jimmywe dat we ze volgend jaar ergens wel terug kunnen verwachten. Ik gok voor België op een los concert op de weide van Werchter of Oostende....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Op het RW forum kwam al een indicatie van jimmywe dat we ze volgend jaar ergens wel terug kunnen verwachten. Ik gok voor België op een los concert op de weide van Werchter of Oostende....
Oostende? Dan mogen ze die weide wel een heel stuk kleiner maken.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Ja maar dat is allemaal België niet! Nee lees: ik wil dat ze op RW staan.
Dat wil ik ook volgend jaar. Toch tip ik je op hun show op 4 juni in Düsseldorf in het Merkur stadion. Via TM zijn nog staanplaatsen in de resale te krijgen. DM in Duitsland moet toch next level zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik was gisteren bij... Herman van Veen. En dat was niet voor het eerst. Ik probeer elke keer weer te gaan als hij op tour gaat. Ook gisteren vond ik het weer indrukwekkend goed. Maar toen ik in de pauze om mij heen keek, viel me erg op dat ik als dertiger er jong was in vergelijking met het gros van de rest van het publiek. Toen bedacht ik me om een kleine review te schrijven op dit forum, in de hoop wat meer muziekliefhebbers te enthousiasmeren. Want ik denk dat er veel mensen zijn die niet op de hoogte zijn van hoe goed een avond met Van Veen is.

Toegegeven: zijn stem is niet voor iedereen. En dat is een understatement. Maar als je die stem kunt tolereren (of zelfs mooi vind, zoals ik), dan neemt de show je mee langs zoveel interessante takken van muziek. Hij speelt met drie conservatorium-geschoolde muzikanten. Kees Dijkstra (basgitaar en contrabas), Jannemien Cnossen (viool en zang) en Edith Leerkes (gitaar en zang). En alle drie krijgen ze volop de ruimte om hun talenten te etaleren, met solostukken, technisch supervaardige passages en divers instrumentaal samenspel, waarbij Herman van Veen zelf zijn viool pakt of achter de piano kruipt.

Het geheel brengt je van Franse chansons, naar jazz, via folkachtige liedjes, klassieke muziek, Spaanse flamengo, traditionele Italiaanse muziek, Afrikaanse muziek en uiteraard de gekende meezingers van Van Veen zelf. Het geheel wordt humoristisch aan elkaar geknoopt met anekdotes van Van Veen zelf, waardoor een lach en een traan elkaar gedurende de avond afwisselen.

Het is niet zo dat ik van begin tot eind alles even geweldig vind. Van mij hoeft een cover van kinderliedje de Zevensprong bijvoorbeeld echt niet. Maar als ik even later naar een prachtige solo van de fenomenale Edith Leerkes kan luisteren, dan worden de mindere momenten ruimschoots gecompenseerd en concludeer ik aan het einde van de show dat ik van begin tot eind geboeid ben. Zijn huidige tour loopt nog tot februari volgend jaar en brengt hem langs theaters door heel Nederland, waaronder een hele rits concerten in het iconische Carré in Amsterdam. Echt, als hij bij je in de buurt speelt: ga er een keer naartoe. Dit is onironisch het beste van het beste wat Nederlandse muziek te bieden heeft.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik was gisteren bij... Herman van Veen. En dat was niet voor het eerst. Ik probeer elke keer weer te gaan als hij op tour gaat. Ook gisteren vond ik het weer indrukwekkend goed. Maar toen ik in de pauze om mij heen keek, viel me erg op dat ik als dertiger er jong was in vergelijking met het gros van de rest van het publiek. Toen bedacht ik me om een kleine review te schrijven op dit forum, in de hoop wat meer muziekliefhebbers te enthousiasmeren. Want ik denk dat er veel mensen zijn die niet op de hoogte zijn van hoe goed een avond met Van Veen is.

Toegegeven: zijn stem is niet voor iedereen. En dat is een understatement. Maar als je die stem kunt tolereren (of zelfs mooi vind, zoals ik), dan neemt de show je mee langs zoveel interessante takken van muziek. Hij speelt met drie conservatorium-geschoolde muzikanten. Kees Dijkstra (basgitaar en contrabas), Jannemien Cnossen (viool en zang) en Edith Leerkes (gitaar en zang). En alle drie krijgen ze volop de ruimte om hun talenten te etaleren, met solostukken, technisch supervaardige passages en divers instrumentaal samenspel, waarbij Herman van Veen zelf zijn viool pakt of achter de piano kruipt.

Het geheel brengt je van Franse chansons, naar jazz, via folkachtige liedjes, klassieke muziek, Spaanse flamengo, traditionele Italiaanse muziek, Afrikaanse muziek en uiteraard de gekende meezingers van Van Veen zelf. Het geheel wordt humoristisch aan elkaar geknoopt met anekdotes van Van Veen zelf, waardoor een lach en een traan elkaar gedurende de avond afwisselen.

Het is niet zo dat ik van begin tot eind alles even geweldig vind. Van mij hoeft een cover van kinderliedje de Zevensprong bijvoorbeeld echt niet. Maar als ik even later naar een prachtige solo van de fenomenale Edith Leerkes kan luisteren, dan worden de mindere momenten ruimschoots gecompenseerd en concludeer ik aan het einde van de show dat ik van begin tot eind geboeid ben. Zijn huidige tour loopt nog tot februari volgend jaar en brengt hem langs theaters door heel Nederland, waaronder een hele rits concerten in het iconische Carré in Amsterdam. Echt, als hij bij je in de buurt speelt: ga er een keer naartoe. Dit is onironisch het beste van het beste wat Nederlandse muziek te bieden heeft.

Goed om te horen. Ik was al meerdere keren van plan te gaan, maar telkens iets tussen gekomen. Gelukkig is het in november zover!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jamel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Eerste keer of ben je al eerder bij een show van hem geweest?
Eerste keer. Een cadeautje aan mijn moeder. Die vindt hem echt heel leuk en zodoende ken ik zijn muziek ook. Anne, Hilversum 3 etc is in mijn jeugd een goed aantal keren langs gekomen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Eerste keer. Een cadeautje aan mijn moeder. Die vindt hem echt heel leuk en zodoende ken ik zijn muziek ook. Anne, Hilversum 3 etc is in mijn jeugd een goed aantal keren langs gekomen
Grappig! Bij mij is het ook ooit begonnen als moeder-zoon uitje. Een van mijn eerste herinneringen als kind zijn de liedjes van Herman van Veen, die mijn moeder toen heel veel draaide. En de eerste keer beviel ons beiden zo goed dat we sindsdien nog regelmatig zijn gegaan. Gisteren was ook weer een moederdagcadeautje. Zij gaat voor de bekende meezingers, ik voor de muzikaliteit. Ideale combinatie.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en Brian

NachoNienke

Playlistbediener
10 mei 2023
29
18
Via cz kun je n 20% kortingsvoucher voor aangemeten pluggerz bij Specsavers aanvragen.
Heb voor volgende week 'n afspraak staan, ben benieuwd want met m'n kleine gehoorgang zitten de normale alpine partyplug/pluggerz niet fijn.
Ook een te kleine gehoorgang. Paar jaar geleden op maat laten maken, nog steeds erg veel plezier van die Pluggerz!


Om ook even in het topic te blijven..
Afgelopen donderdag naar Amber Run geweest in Tivoli. Was echt weer genieten om een concert in zo'n kleine zaal als Pandora te bezoeken. Helaas viel het geluid daar af en toe wat tegen. Maar de setlist was top! Was vergeten hoe leuk ik sommige liedjes vond.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.613
Ook een te kleine gehoorgang. Paar jaar geleden op maat laten maken, nog steeds erg veel plezier van die Pluggerz!


Om ook even in het topic te blijven..
Afgelopen donderdag naar Amber Run geweest in Tivoli. Was echt weer genieten om een concert in zo'n kleine zaal als Pandora te bezoeken. Helaas viel het geluid daar af en toe wat tegen. Maar de setlist was top! Was vergeten hoe leuk ik sommige liedjes vond.
Pandora is toch niet zo'n hele kleine zaal of ben ik nou gek?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken