Graspop Metal Meeting 2023

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
211
546
Mooi om de altijd schaarse black metal in de spotlight gezet te zien worden.
Ben je al bekend met Marduk en Watain @Dr. Hannibal ?
Mocht je het nog niet kennen: beide bands hebben een aantal (zeer) sterke platen die passen bij de stijl van Noctem. Helaas is de time table voor deze bands uiterst ongelukkig, dus zelfs ik als groot fan sla het waarschijnlijk over deze keer. Mocht je tips willen hebben dan help ik je graag op weg!
Met Marduk is het voor mij op 15/16 jarige leeftijd allemaal mee begonnen 😂 voorheen was ik top40 en jaren 80 rock vanuit me ouders.
Totdat ik opeens een Marduk cd kreeg van de toenmalige partner van me moeder en die zei:
Jong, zet deze eens op. Maar wel ook het volume op standje 100 erbij!

Dus ik volgde braaf en alles daarna was ZWART! Zwarte Zeare Metalen and I loved it! 🖤

Daarna paar jaren X-Mass Metal Fest in de 013 gepakt en man, man, man, wat heb ik daar voor bands voorbij zien komen! Bands welke nu allemaal een status hebben, hadden met kerst niks beters te doen dan Tilburg 😂
Enige band die ik door toedoen van pech en andere pech ALTIJD heb moeten missen: Marduk!
Ik zal je zeggen dat ik die op GMM'23 ab-so-luut niet ga missen !
Mijn lijf wil ondertussen, 24 jaar later, helaas geen moshpits meer, maar daardoor ga ik niet minder hard van ze genieten! 😎

Ik weet niet of iemand het al gevraagd heeft, maareh:
Hebben jullie er ook zo'n zin in om weer die wei op te mogen gaan?!
🖤🤘
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.864
7.834
@rubenJS hieronder even een overzicht van de geschiedenis van de Wall of Death-straf na wat zoekwerk op t forum:

Het begon met een stukje rondom een voorspelling Nightwish-Metallica op de donderdag van Jos en ook Jamel heeft rond die tijd iets voorspeld:

Dan moet Jos verplicht in het midden dansen tijdens de voorbereidingen van de wall of death.
Doe ik met plezier!
Goedemorgen, waarde forumvrienden! Vannacht gedroomd dat we morgen Ghost aangekondigd krijgen, donderdag Slipknot en maandag de 7e Metallica.

Als dit enigszins klopt, schuif ik uiteraard alle credits naar me toe. En klopt het niet, dan wijs ik gewoon op het feit dat het een droom was en dromen zijn vaak niet realistisch. Ik win altijd!

Fijne zondag allemaal. :)
Nee helaas zo werkt het niet, als het niet klopt mag je naast @Joslittel staan in het midden van de Wall of death :D
Ja, nu lachen jullie nog!
Maar wij regelen straks wel 2 muren aan dikke, ongewassen, zwetende kerels zonder shirts.. 😝

Stukje toelichting op bovenstaande, en een reminder van de halve liter ;)
Wall of Death was volgens mij omdat @Joslittel zei dat het de dag was, en het was uiteindelijk de dag niet :(

De halve liter-weddenschap was @Joslittel die de Metallica / Nightwish - combo zei op donderdag. Waarop ik zei "als dit zo is, betaal ik je een halve liter. Indien niet, krijg ik er één van jou?" en Jos was "gejost" om 't op z'n Vlaams te zeggen...

En daarna werd het een inside/running joke. Wat quotes door de maanden heen, die ik heb kunnen vinden:
Ik veroordeel jullie beiden op 1 Wall of Death voor het verspreiden van valse berichtgeving en valse hoop.
Je weet welke lijfstraffen er staan op dergelijke aannames. We'll see, or else:

Moshpit Wall Of Death GIF by Killswitch Engage
Krijgen we The Opposites vandaag? GEdurfde voorspelling. Welkom in de wall of death in juni!
we veroordelen je tot 3 moshpits en een wall of death.
U wordt veroordeeld tot in het midden staan tijdens een wall of death!
attention psa GIF
Je beseft wel dat je dan in het midden van de wall of death je schulden moet inlossen toch?
Oh nee, dat heb ik niet gezegd. Het komt nu toevallig goed uit, maar dat betekent niet dat je geen straf verdient. Gewoon de wall of death in, jij.
Begrijp ik het goed dat de niet top 25ers in de wall of death moeten?

Denk dat ik maar eens meer ga posten.
als je het fout hebt, mag je bij de rest van de veroordeelde festileakers in de wall of death!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
865
2.534
@rubenJS hieronder even een overzicht van de geschiedenis van de Wall of Death-straf na wat zoekwerk op t forum:

Het begon met een stukje rondom een voorspelling Nightwish-Metallica op de donderdag van Jos en ook Jamel heeft rond die tijd iets voorspeld:







Stukje toelichting op bovenstaande, en een reminder van de halve liter ;)


En daarna werd het een inside/running joke. Wat quotes door de maanden heen, die ik heb kunnen vinden:
Merci voor het nodige speurwerk. Dit vraagt overigens wel om een nieuwe top 25 binnen dit onderwerp. Vrees dat ik de top 25 nog niet in ben gerold…
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Voor mij vallen de clashen tot nu toe redelijk mee. GnR en Cradle of filth, Delain en Clutch (denk dat het Delain word) Parkway drive en Testament(skip Testament denk ik) en zondag ben ik overla te vinden. Van Bloodywood naar Deathstars naar Avatar naar Helmut lotti en eindigen op main voor Hollywood vampires en de 2 headliners
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.864
7.834
Voor mij vallen de clashen tot nu toe redelijk mee. GnR en Cradle of filth, Delain en Clutch (denk dat het Delain word) Parkway drive en Testament(skip Testament denk ik) en zondag ben ik overla te vinden. Van Bloodywood naar Deathstars naar Avatar naar Helmut lotti en eindigen op main voor Hollywood vampires en de 2 headliners

Delain heeft wel een flinke upgrade gekregen van Mainstage 14:20 naar 20:35 in de Marquee. Had ik eigenlijk niet verwacht.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.273
10.801
Delain heeft wel een flinke upgrade gekregen van Mainstage 14:20 naar 20:35 in de Marquee. Had ik eigenlijk niet verwacht.
Ja dat is misschien nog een van de meest opvallende zaken. Ik vind dat Delain een betere spot heeft gekregen dan Epica. Die krijgen 50 minuten in de zomerzon rond 16 uur. Ik denk dat bijna alle Epica liefhebbers dit zo hadden ingeruild voor een avondshow in de Marque. Als groot Epoca fan sluit ik nu zelfs niet helemaal uit dat ik alsnog bij Marduk ga kijken ipv Epica.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.461
6.202
Mooi om de altijd schaarse black metal in de spotlight gezet te zien worden.
Ben je al bekend met Marduk en Watain @Dr. Hannibal ?
Mocht je het nog niet kennen: beide bands hebben een aantal (zeer) sterke platen die passen bij de stijl van Noctem. Helaas is de time table voor deze bands uiterst ongelukkig, dus zelfs ik als groot fan sla het waarschijnlijk over deze keer. Mocht je tips willen hebben dan help ik je graag op weg!
Ik heb die bands zeker ook op mijn radar ja, maar beide waren ook een gevalletje “afwachten tot ik weet of ik er tijd voor heb, voor ik verder ga inluisteren”. En zoals je al zegt, pakt dat helaas ongunstig uit. Misschien zou mijn persoonlijke voorkeur in de Epica - Marduk clash nog wel uitgaan naar Marduk, maar een maat van mij is enorm Epica fan, dus ik ben ook wel benieuwd om die samen met hem te gaan zien. Als Watain begint ben ik druk bezig een goede plek vooraan bij Gojira te bemachtigen, die halverwege hun set van start gaan, dus die vallen sowieso af helaas. Dus het is aan Noctem om mij in mijn black metal behoeften te voorzien :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.273
10.801
Ik heb die bands zeker ook op mijn radar ja, maar beide waren ook een gevalletje “afwachten tot ik weet of ik er tijd voor heb, voor ik verder ga inluisteren”. En zoals je al zegt, pakt dat helaas ongunstig uit. Misschien zou mijn persoonlijke voorkeur in de Epica - Marduk clash nog wel uitgaan naar Marduk, maar een maat van mij is enorm Epica fan, dus ik ben ook wel benieuwd om die samen met hem te gaan zien. Als Watain begint ben ik druk bezig een goede plek vooraan bij Gojira te bemachtigen, die halverwege hun set van start gaan, dus die vallen sowieso af helaas. Dus het is aan Noctem om mij in mijn black metal behoeften te voorzien :)
He! Vergeet Cradle of Filth niet! Zit ook genoeg black metal in. Ben ik sowieso vooraam te vinden :)
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
865
2.534
Ik heb die bands zeker ook op mijn radar ja, maar beide waren ook een gevalletje “afwachten tot ik weet of ik er tijd voor heb, voor ik verder ga inluisteren”. En zoals je al zegt, pakt dat helaas ongunstig uit. Misschien zou mijn persoonlijke voorkeur in de Epica - Marduk clash nog wel uitgaan naar Marduk, maar een maat van mij is enorm Epica fan, dus ik ben ook wel benieuwd om die samen met hem te gaan zien. Als Watain begint ben ik druk bezig een goede plek vooraan bij Gojira te bemachtigen, die halverwege hun set van start gaan, dus die vallen sowieso af helaas. Dus het is aan Noctem om mij in mijn black metal behoeften te voorzien :)
1914 kan je, mits ze het land uit mogen, donderdagochtend al direct een goeie portie black metal leveren!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.461
6.202
over Black Metal gesproken, ik heb nog niemand zien klagen over dat Behemoth in het zonnetje op de mainstage staat
maar wellicht dat iedereen die al wel aan voelde komen
Volgens mij was die klacht zo’n beetje de allereerste reactie op de timetable drop hier! Heel jammer inderdaad, maar al verwacht helaas. Het is wat het is.
1914 kan je, mits ze het land uit mogen, donderdagochtend al direct een goeie portie black metal leveren!
Yes, dat zou heerlijk zijn. Geen zuivere black metal natuurlijk, voelt voor mij vaak meer als death, maar past wel in hetzelfde hoekje. Maar ik reken er eigenlijk al niet meer op dat ze kunnen komen. Hopen dat Graspop alvast een goede Nederlandse of Belgische black metal groep achter de hand heeft voor dat geval haha, zijn er genoeg van! Maar laten we hopen dat het meevalt en 1914 inderdaad het festival voor ons komt openen in stijl 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, RubenJS en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.308
7.679
Ik moet zeggen dat ik wel erg blij ben met de nieuwe verandering dat de jupiler stage langer door gaat en dat er daar zelfs tijdens de headliners nog iets te zien is. Al zorgt het natuurlijk voor extra clashes, maar vind wel dat ze daar heel goed mee om gaan. Zo hadden wij hier op het forum al verwacht dat The Ghost Inside de jupiler stage afsluiten maar die zullen ze op de mainstage hebben gezet omdat ze in zagen dat die niet tijdens parkway drive kunnen spelen bijvoorbeeld.

Ik kijk er nu dan ook al erg naar uit om een headline set van As I lay Dying te zien in het donker op dat podium, dat moet toch een fantastische sfeer zijn. Voor mij als metalcore liefhebber is het toch wel fantastisch om zo'n set te kunnen gaan zien als de headliner me niet aan staat. Dan kan ik vervolgens de tweede helft van GNR gaan bekijken.

Ik twijfel ook nog om naar Billy Talent te gaan, zal er wellicht van af hangen hoe vals Vince Niel zingt.

Enige wat ik dan weer jammer vind is Hollywood Undead die tijdens Gojira speelt, kan ik de organisatie niet kwalijk nemen natuurlijk qua genres.
Hollywood Undead was het eerste concert waar ik heen ging met de vriendengroep waar ik mee naar Graspop ga, is zo'n 10 jaar geleden inmiddels. Wilde dat graag herbeleven op Graspop met de groep. begin echter nu ook Gojira steeds meer te waarderen en de eerste headline show van Gojira op Graspop wil ik ook absoluut niet missen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.453
692
Timetable ben ik wel tevreden mee! Zaterdag is voor mij de makkelijkste dag om te kiezen wat ik doe. Dan is 't 90% van wat ik wil zien Mainstage.
Maar dan komt dit punt waar ik echt enorm van baal en flink moet gaan kiezen 😂
Screenshot_20230422_103535_com.android.chrome_edit_617091217544379.jpg
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

JK79

Dagopener
11 sep 2021
508
1.243
Moet er na het weekend nog induiken maar tot nu toe 2 pijnlijke clashes al gezien voor vrijdag en zaterdag.

Meshuggah-Machine Head.
Al komt die niet onverwacht. Zou anders met Gojira clashen. Dat wordt Meshuggah elders kijken de komende tijd.

Solstafir-Panterra
Groot fan van Solstafir maar Panterra is jeugdsentiment. Gok dat het starten bij Solatafir wordt en afhankelijk van hoe het is bepaal ik wanneer ik richting Panterra ga. Solstafir in vorm wil ik geen seconde van missen maar heb ze ook wel eens niet in vorm gezien en dan ga ik eerder richting de Main.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken