Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Oke dat is waar, maar dat voelt toch leeg aan. Het idee dat een van je favoriete bands maar een halve zaal uitverkoopt is toch jammer. Maar goed dat is meer een inschattingsprobleem van hun management misschien.

Ik was er trouwens ook met Alestorm in januari, toen stond het wel flink vol maar waren er weer andere problemen. Halfuur buiten gewacht in de rij omdat de security zo weinig capaciteit had, een bar van 10m breed met 2 punten waar je drankjes kon bestellen, een drankvoorraad die gewoon op was om 22:45.. Nee, het is duidelijk niet gebouwd op grote hordes metalheads, zoveel is duidelijk :p
Was er gisteren (en met Alestorm) ook bij! Ook geen fan van de zaal. Achteraf wegkomen is een drama, super dure kluisjes. En de zaal was inderdaad veel te groot voor Kamelot, hadden beter 013 kunnen boeken. Ook niet ideaal dat het aanbod eten niet stabiel is, we hadden gerekend er vegan kebab te eten. Die stonden er bij alestorm nog wel, maar nu ineens niet meer šŸ˜…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Was er gisteren (en met Alestorm) ook bij! Ook geen fan van de zaal. Achteraf wegkomen is een drama, super dure kluisjes. En de zaal was inderdaad veel te groot voor Kamelot, hadden beter 013 kunnen boeken. Ook niet ideaal dat het aanbod eten niet stabiel is, we hadden gerekend er vegan kebab te eten. Die stonden er bij alestorm nog wel, maar nu ineens niet meer šŸ˜…
Oef, precies hetzelfde. Stervens duur maar goed, je moet wat als je om half 5 vertrekt van huis. En je zou nochthans verwachten dat vegan kebab meer aftrek vindt bij een sympho/powermetalpubliek dan een Alestormpubliek
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Wat raar. Ik heb juist een erg positieve ervaring met de Mainstage.
Fijne zaal met goed geluid, qua grote vergelijkbaar met Afas Life, de showelementen komen echt tot hun recht.
Gastgerichtheid ontbreekt vaak bij afas, waar ik de Mainstage nog niet op heb betrapt.

Was er gisteren (en met Alestorm) ook bij! Ook geen fan van de zaal. Achteraf wegkomen is een drama, super dure kluisjes. En de zaal was inderdaad veel te groot voor Kamelot, hadden beter 013 kunnen boeken. Ook niet ideaal dat het aanbod eten niet stabiel is, we hadden gerekend er vegan kebab te eten. Die stonden er bij alestorm nog wel, maar nu ineens niet meer šŸ˜…

Als je last hebt van wegkomen met de auto achteraf, dan een tip voor de volgende keer:

Zet je auto op de gratis parkeerplaats aan het begin van de Kooikersweg, een ruime kilometer verderop. Navigatie op De Fuik 10 zetten en dan net voor je daar aan komt zie je wel een grote parkeerplaats.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Wat raar. Ik heb juist een erg positieve ervaring met de Mainstage.
Fijne zaal met goed geluid, qua grote vergelijkbaar met Afas Life, de showelementen komen echt tot hun recht.
Gastgerichtheid ontbreekt vaak bij afas, waar ik de Mainstage nog niet op heb betrapt.
Mainstage is een relatief nieuwe concerthal, denk dat ze qua logistiek nog e.e.a. moeten uitwerken en verbeteren. Zaal op zich vind ik heel goed, qua geluid en opzet. Ben zelf een Bosschenaar dus heel fijn om zo'n zaal in de buurt te hebben.

Afgelopen januari hebben ze Headbanger's Parade georganiseerd en in november gaan ze The Rock Circus organiseren. Beide indoor metal-festivals, de laatste is meerdaags. HP was erg leuk, logistiek viel er wel wat aan te merken. Als ze dit kunnen verbeteren, zou dit zomaar een terugkerend iets kunnen zijn, het concept indoor metal-festival.

Geen kleppers in de categorie Slipknot, maar Electric Callboy, Epica, Powerwolf is ook reden genoeg om te gaan. Had Electric Callboy ook wel op GMM verwacht, maar nu komen ze naar mijn eigen stad dus ga ze toch zien.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Mainstage is een relatief nieuwe concerthal, denk dat ze qua logistiek nog e.e.a. moeten uitwerken en verbeteren. Zaal op zich vind ik heel goed, qua geluid en opzet. Ben zelf een Bosschenaar dus heel fijn om zo'n zaal in de buurt te hebben.

Afgelopen januari hebben ze Headbanger's Parade georganiseerd en in november gaan ze The Rock Circus organiseren. Beide indoor metal-festivals, de laatste is meerdaags. HP was erg leuk, logistiek viel er wel wat aan te merken. Als ze dit kunnen verbeteren, zou dit zomaar een terugkerend iets kunnen zijn, het concept indoor metal-festival.

Geen kleppers in de categorie Slipknot, maar Electric Callboy, Epica, Powerwolf is ook reden genoeg om te gaan. Had Electric Callboy ook wel op GMM verwacht, maar nu komen ze naar mijn eigen stad dus ga ze toch zien.
Denk dat ik ook naar The Rock Circus ga! Wel benieuwd wat er verder nog bij komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Geen kleppers in de categorie Slipknot, maar Electric Callboy, Epica, Powerwolf is ook reden genoeg om te gaan. Had Electric Callboy ook wel op GMM verwacht, maar nu komen ze naar mijn eigen stad dus ga ze toch zien.
Die 3 namen zijn niet echt aan mij besteed.
Ik vind powerwolf wel oke...maar meer als middagprogramma.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Ik hoop vooral dat ze nog wat namen toevoegen bij Rock Circus die net starten met hun tour. Al die namen zie ik al deze zomer en soms met een los concert erbij zoals Epica en Avatar. Opzich een topset namen die precies in mijn straatje past maar alles net wat maanden ervoor al gezien. Dus heb ff wat nieuwe namen nodig om me over de streep te trekken
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Zou Doro dan misschien de ontbrekende headliner van Graspop zijn? Heb werkelijk geen idee hoe groot ze internationaal is, maar de mogelijkheden zijn uitgeput.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Zou Doro dan misschien de ontbrekende headliner van Graspop zijn? Heb werkelijk geen idee hoe groot ze internationaal is, maar de mogelijkheden zijn uitgeput.
is dat niet meer een band voor 's middags op de mainstage?

EDIT: In 2021 op Alcatraz (zo'n beetje hun zwakste jaar qua line up ivm covid) speelde Doro om 19:30 op de mainstage. Lijkt me op Graspop niet hoger te staan dan eind van de middag
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
BMTH kan nog steeds prima hoor. Of Porcupine Tree dus. Denk dat die meer mensen trekken dan Doro (wie?).
Porcupine Tree is nog wel een potentiƫle reden om te wachten ja. Kan goed zijn dat ze oorspronkelijk geboekt waren als Marquee-headliner van de zondag (beste podium voor ze en perfecte tegenhanger van glam op de main stages) maar dat ze door het wegvallen van jan en alleman als plan c worden toegevoegd aan de vrijdag als headliner Main Stage.

Voor Bring Me The Horizon zie ik geen enkel argument om zolang te wachten. Vooral ook met het uitbrengen van een poster.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.835
Zou Doro dan misschien de ontbrekende headliner van Graspop zijn? Heb werkelijk geen idee hoe groot ze internationaal is, maar de mogelijkheden zijn uitgeput.
Season 4 No GIF by The Office
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
Porcupine Tree is nog wel een potentiƫle reden om te wachten ja. Kan goed zijn dat ze oorspronkelijk geboekt waren als Marquee-headliner van de zondag (beste podium voor ze en perfecte tegenhanger van glam op de main stages) maar dat ze door het wegvallen van jan en alleman als plan c worden toegevoegd aan de vrijdag als headliner Main Stage.

Voor Bring Me The Horizon zie ik geen enkel argument om zolang te wachten. Vooral ook met het uitbrengen van een poster.
Porcupine tree is toch zeker geen GMM mainstage headliner materiaal. Lijkt me extreem onrealistisch. Zowat de helft van de MS namen van die dag maken dan meer kans om te worden doorgeschoven dan pt te laten headlinen.
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Zou Doro dan misschien de ontbrekende headliner van Graspop zijn? Heb werkelijk geen idee hoe groot ze internationaal is, maar de mogelijkheden zijn uitgeput.
Ik kan me herinneren dat ze in 2018 redelijk eind van de middag/begin van de avond stond dus dat zou me vreemd lijken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Porcupine tree is toch zeker geen GMM mainstage headliner materiaal. Lijkt me extreem onrealistisch. Zowat de helft van de MS namen van die dag maken dan meer kans om te worden doorgeschoven dan pt te laten headlinen.
Geen van die MS namen verkoopt meer kaarten voor hun concerten dan Porcupine Tree. Ook al ben ik het wel met je eens dat het voor een Metalfestival niet de meest realistische headliner is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Geen van die MS namen verkoopt meer kaarten voor hun concerten dan Porcupine Tree. Ook al ben ik het wel met je eens dat het voor een Metalfestival niet de meest realistische headliner is.
Zijn die in Belgiƫ ook zo groot dan? vind het moeilijk in te schatten aan gezien ze daar 13 jaar niet hebben gespeeld
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
440
232
Geen van die MS namen verkoopt meer kaarten voor hun concerten dan Porcupine Tree. Ook al ben ik het wel met je eens dat het voor een Metalfestival niet de meest realistische headliner is.
Dat van die ticketverkoop betwijfel ik wel vrij hard op wereldschaal, en lijkt me zeker niet zo voor Belgiƫ te zijn.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Zijn die in Belgiƫ ook zo groot dan? vind het moeilijk in te schatten aan gezien ze daar 13 jaar niet hebben gespeeld
Weet ik eerlijk gezegd niet. Het enige referentiepunt wat we hebben is hun show in de Ziggo Dome. En ik denk niet dat die andere bands op vrijdag in een zaal als de Ziggo Dome worden geprogrammeerd. Zelfs Gojira doet met Afas dit jaar hun grootste show ooit in een zaal in Nederland, als ik me niet vergis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken