Lowlands 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
En laten we niet doen alsof NBT een slechte act is. Gewoon te klein om te headlinen.
Dat mogen mensen prima vinden, ik zelf vind het best geinig maar het zou geen headliner moeten zijn, wat je zelf ook zegt. En wat Marc zegt, ik zie daar ook nog wel iets tussen komen. Geen idee wat, maar toch.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Afgelopen jaren zijn The Opposites, Editors, de Staat/Prodigy, Major Lazor, the Chemical Brothers, Disclosure, LCD Soundsystem oa headliner geweest. Waarom zou NBT dan niet kunnen?!?!?!
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: Davidd, redle en @Marc

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.181
Op The Opposites en de Staat na zijn (of waren) alle namen die je noemt wat grotere namen dan NBT imo.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Lcd, CB en Major Lazor verkopen geen Ziggo Dome uit toch? Misschien zijn die namen internationaal groter. Maar in Nederland is NBT groter denk ik.

Ik denk dat je verbaasd bent hoe veel publiek NBT gaat trekken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.085
Ben benieuwd naar de nieuwe worp namen en hoe lang ze daar mee gaan wachten. Ik verwacht en hoop dat S10 ook komt of zou ze het alleen bij Rolling Loud laten? Of wachten ze tot de Afas is uitverkocht.
 

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
250
365
Ben benieuwd naar de nieuwe worp namen en hoe lang ze daar mee gaan wachten. Ik verwacht en hoop dat S10 ook komt of zou ze het alleen bij Rolling Loud laten? Of wachten ze tot de Afas is uitverkocht.

Eerder in dit topic zei iemand dat er meestal een maand tussen Lowlands worpen zit, maar dit jaar was de eerste worp veel kleiner dan de vorige jaren. Ben benieuwd of iemand al ergens iets gelezen heeft of gehoord heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
2022 68
2020 55
2019 53
2018 26
2017 17
En dit jaar 39 namen… ik denk gewoon volgende maand ergens. Wat vaker een iets kleinere drop is ook leuker!
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en @Marc

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
is er ergens gecomuniceerd dat nothing but thieves headliner is?
volgens mij is NBT sub en underworld headliner.
als je t zo bekijkt dan is t best acceptabel
laatste band van de dag is toch altijd de headliner.
de uitzondering is toevallig dit jaar de combi Florence/charlotte waarbij er een headliner en daarna (zoals vaak op werchter) nog een dance afsluiter is,
 

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
249
314
Ik heb nog wel wat namen die ik zou willen zien. 2manyDJ's zou top zijn. Joji wellicht?

Aan de hip-hop kant: Joey Badass, J.I.D, Denzel Curry. Zouden alle drie top zijn.

Qua Nederlandse namen.. Sef en Sticks hebben beide net nieuwe albums. Spinvis is wat mij betreft ook weer welkom, zou t heerlijk vinden om daar zaterdag vroeg in de middag een potje te staan janken.
Joey badass staat op dtrh 🐇
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
690
628
Ben benieuwd naar de nieuwe worp namen en hoe lang ze daar mee gaan wachten. Ik verwacht en hoop dat S10 ook komt of zou ze het alleen bij Rolling Loud laten? Of wachten ze tot de Afas is uitverkocht.

S10 gaat wel komen denk ik zo. Qua Nederlandse acts verwacht ik daarnaast ook wel iets van Jungle by Night (miss een keer Alpha?!), Son Mieux, Personal Trainer, Sef, Job en Fred band, Sor, Merol, Josephine Odhil, Elephant
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en @Marc

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.564
2.044
S10 gaat wel komen denk ik zo. Qua Nederlandse acts verwacht ik daarnaast ook wel iets van Jungle by Night (miss een keer Alpha?!), Son Mieux, Personal Trainer, Sef, Job en Fred band, Sor, Merol, Josephine Odhil, Elephant
Personal trainer kan bijna niet missen zou je zeggen. Vorig jaar dtrh gedaan, nu de India plat spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Lowlandicus

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Even opgezocht hoe het de laatste jaren zat met een tweede drop namen. Waarin je al niet kunt kijken naar 2020 en 21

In 2022 op 30 maart werd er bekend gemaakt 1 sub sub headliner 2 Alpha namen 1 bravo subheadliner en 2 flinke bravo namen

In 2019 begonnen ze elke dag met 1 naam op de kickoff was op 18 maart. De eerste namen waren toen James Blake en de dag erna de Vaccines

In 2018 werden er op 8 maart 1 headliner, 1 subheadliner, 2 Alpha namen 1 bravo headliner bekend gemaakt

In 2017 werd er op 8 februari nadat de eerste namen al op 15 december bekend waren gemaakt. 1 Alpha naam en 1 bravo sub bekendgemaakt, maar dit jaar werden met Flume en Nicolas jaar pas laat een Alpha Sub en een Bravo headliner bekend gemaakt
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en @Marc

festivalsspeler

Playlistbediener
2 feb 2023
6
7
S10 gaat wel komen denk ik zo. Qua Nederlandse acts verwacht ik daarnaast ook wel iets van Jungle by Night (miss een keer Alpha?!), Son Mieux, Personal Trainer, Sef, Job en Fred band, Sor, Merol, Josephine Odhil, Elephant
Ik verwacht zelf dat S10 naar Pinkpop gaat. Die trekken toch wel regelmatig de songfestival act in het jaar erop naar hun festival. Zou uiteraard kunnen dat ze een combi doet. Vorig jaar was ze tijdens de sing-a-long al aanwezig geloof ik.

Verder heb ik het idee dat NONCHELANGE nog wel zal worden toegevoegd en denk ik dat een aantal namen die jij noemt ook nog wel zullen aansluiten.
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
Wat staat er bij jullie verder nog op de verlanglijst voor een tweede worp? Als ik zo naar Sziget kijk, mogen Jamie XX, Mall Grab, Parra for Cuva en Two Feet (onwaarschijnlijk met Paradiso op 16 augustus) wel doorkomen. Verder zou je mij erg gelukkig maken met Sleep Token, Anderson Paak, Jon Hopkins en Bonobo
 

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
250
365
Wat staat er bij jullie verder nog op de verlanglijst voor een tweede worp? Als ik zo naar Sziget kijk, mogen Jamie XX, Mall Grab, Parra for Cuva en Two Feet (onwaarschijnlijk met Paradiso op 16 augustus) wel doorkomen. Verder zou je mij erg gelukkig maken met Sleep Token, Anderson Paak, Jon Hopkins en Bonobo

Sowieso alle namen die je opgeeft. Ik hoop persoonlijk ook erg op The Blaze, hebben al lang geen festival meer in Nederland gedaan en touren momenteel. Daarnaast nog steeds teleurgesteld dat Tinariwen en Erika de Casier door BKS zijn geboekt.

Iemand waar ik persoonlijk absoluut niet op hoop, maar die ik wel langzaam begin te verwachten, is Skrillex. Zal hier vast tot hoongelach leiden, maar hij brengt een nieuw album uit, is minder populair dan vroeger (dus goedkoper), en komt na een lange pauze terug. Met samenwerkingen als Fred Again.., Four Tet, en Flowdan krijgt hij hier in Nederland waarschijnlijk wat bredere bekendheid en is daardoor erg boekbaar voor Lowlands. Staat denk ik de 20-30 generatie best wel aan. Ook is hij al op Primavera, en hij heeft een groot gat in tourdata voor Augustus momenteel, en tourt alleen met een DJ set ipv een hele live act.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: smearsel en roluf

Gebruikers die dit onderwerp bekijken