Lowlands 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Eens. NBT heeft echt niets wat deze spot rechtvaardigt. Geen echt eigen geluid, geen onderscheidende nummers, geen wowfactor. Helemaal niets.
Ik vind ze niet eens zo slecht, maar ik vind het geen headliner. Die Sorry uitvoering op de laatste Lowlands vond ik wel mooi eerlijk gezegd.

 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Ik vind ze niet eens zo slecht, maar ik vind het geen headliner. Die Sorry uitvoering op de laatste Lowlands vond ik wel mooi eerlijk gezegd.

Precies dit. Na die eerste albums dacht ik nog: dit is over een paar jaar de headliner. Had het alleen niet op deze manier voor me gezien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nouja goed, Lowlands heeft natuurlijk wel het dubbele aantal tenten podia zo'n beetje. Is lastig om dat helemaal met elkaar te vergelijken.
Veel meer aankleding. En cabaret, dans of heel Noord Nederlands Orkest moeten ook een boterham verdienen. Het verbloemt niet alles, maar denk wel dat Lowlands het meest heeft te bieden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Veel meer aankleding. En cabaret, dans of heel Noord Nederlands Orkest moeten ook een boterham verdienen. Het verbloemt niet alles, maar denk wel dat Lowlands het meest heeft te bieden.
Naja als je voor 300 euro naar SZiget kan gaan en je dit dan voor een week hebt en dus meer grote namen kan zien dan is de keuze voor sommige jongeren misschien snel gemaakt.

Oké ….. vervoer heen en terug moet je wel nog even betalen. Maar basic camping zit ook al bij de prijs.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Naja als je voor 300 euro naar SZiget kan gaan en je dit dan voor een week hebt en dus meer grote namen kan zien dan is de keuze voor sommige jongeren misschien snel gemaakt.

Oké ….. vervoer heen en terug moet je wel nog even betalen. Maar basic camping zit ook al bij de prijs.
Als je het in Pakistan organiseert zal het vast ook goedkoper kunnen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Precies dit. Na die eerste albums dacht ik nog: dit is over een paar jaar de headliner. Had het alleen niet op deze manier voor me gezien.
Die laatste plaat is nochtans gewoon goed. Het is vooral dat die band live enorm zoutloos is, geen risico, alles netjes gespeeld. Er is geen USP aan deze band (de zanger is wel on point). Zie er echt geen headliner in, mede na ze vorig jaar in de ziggo te hebben gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Of in België ☺️
Maar dat is dus een totaal andere opzet kwa festival en infrastructuur. Ik wil dat er enkel mee aangeven dat de mensen die werken voor festivals gewoon op z’n minst redelijk betaald krijgen. €300,00 is veel geld, maar we verdienen gemiddeld gezien ook aardig wat geld met z’n allen.

In Hongarije zijn die gemiddelde salarissen een stuk lager kan ik je vertellen. Dus het het is een beetje makkelijk om dan een Sziget goedkoper dan LL te noemen.

Dat is allemaal ook betrekkelijk. Nogmaals zegt niet over dat we echt wel kritiek mogen hebben op de absurde stijgingen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Maar dat is dus een totaal andere opzet kwa festival en infrastructuur. Ik wil dat er enkel mee aangeven dat de mensen die werken voor festivals gewoon op z’n minst redelijk betaald krijgen. €300,00 is veel geld, maar we verdienen gemiddeld gezien ook aardig wat geld met z’n allen.

In Hongarije zijn die gemiddelde salarissen een stuk lager kan ik je vertellen. Dus het het is een beetje makkelijk om dan een Sziget goedkoper dan LL te noemen.

Dat is allemaal ook betrekkelijk. Nogmaals zegt niet over dat we echt wel kritiek mogen hebben op de absurde stijgingen.
Een student die alles heeft moeten lenen…nu een master doet….op kamers zit…dure boodschappen heeft…. Tja…Dan is 500 euro toch wel veel om te missen ( vooral omdat je naast die 300 euro ook minimaal 200 kwijt bent voor eten /drinken).

SZiget is onbetaalbaar geworden voor bezoekers in het eigen land omdat daar 300 euro de helft is van het gemiddelde salaris in Hongarije dus in verhouding is het daar veel duurder nog.

Lowlands was altijd gericht op jongeren en met deze prijzen wordt dat steeds lastiger om deze groep erbij te blijven betrekken.

MAAR… ik snap de stijging , ik snap de dure kosten ….ik geef de organisatie niet de schuld, MOJO ook niet , Ticketmaster ook niet….het is gewoon rot dat alles zo samen komt en de hard studerende jongeren er eigenlijk een beetje overal in de maatschappij de dupe van worden.

Zelf ben ik klaar met studeren maar ken genoeg mensen die nog bezig zijn. De argumenten dan moet je een betere bijbaan zoeken zijn dan niet relevant want met een huur van zeker 500 euro per maand, boodschappen , collegegeld , etc etc lopen de kosten zo hoog op.
 
  • Leuk
Waarderingen: yumi, StevieU2 en eva84

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Kijk even naar een land zoals Zweden en Denemarken daar zijn festivals ook prijzig maar daar is studeren wel betaalbaar… (als je zelf Zweeds bent) ….
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
VR: NBT - Underworld
ZA: FatM - CdW
ZO: Billie Eilish
Andere optie die ik nog wel voor me zie trouwens, is dat er nog een grotere naam op vrijdag bij komt, en dat NBT op zondag voor Billie staat. Hun datum is als enige nog niet bevestigd dus zij kunnen nog schuiven naar de sub positie, die ze beter past. Is het blokje grootste namen op de site gewoon de laatste twee Alpha namen van elke dag.

Vraag is natuurlijk wie je er dan bij zou krijgen. The Strokes wordt veel gewenst maar weinig kans denk ik. Blur zit in Japan. Weet niet of Chemical Brothers - Underworld zou werken? What else? The Killers?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Een student die alles heeft moeten lenen…nu een master doet….op kamers zit…dure boodschappen heeft…. Tja…Dan is 500 euro toch wel veel om te missen ( vooral omdat je naast die 300 euro ook minimaal 200 kwijt bent voor eten /drinken).

SZiget is onbetaalbaar geworden voor bezoekers in het eigen land omdat daar 300 euro de helft is van het gemiddelde salaris in Hongarije dus in verhouding is het daar veel duurder nog.

Lowlands was altijd gericht op jongeren en met deze prijzen wordt dat steeds lastiger om deze groep erbij te blijven betrekken.

MAAR… ik snap de stijging , ik snap de dure kosten ….ik geef de organisatie niet de schuld, MOJO ook niet , Ticketmaster ook niet….het is gewoon rot dat alles zo samen komt en de hard studerende jongeren er eigenlijk een beetje overal in de maatschappij de dupe van worden.

Zelf ben ik klaar met studeren maar ken genoeg mensen die nog bezig zijn. De argumenten dan moet je een betere bijbaan zoeken zijn dan niet relevant want met een huur van zeker 500 euro per maand, boodschappen , collegegeld , etc etc lopen de kosten zo hoog op.
Precies, het zijn voor een groot deel ook maatschappelijke issues. Maar denk niet dat het hier is om het daar over te hebben. Maar heb wel het idee dat de prijs inderdaad bij veel mensen tegen het zere been schopt, wat begrijpelijk is.

Benieuwd of we dat effect gaan merken zaterdag, maar ergens denk ik ook weer dat het in no time is uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dat nieuw kaart systeem is wel vervelend trouwens. Ik ben de gene die bij ons de kaarten koopt, voor 6 personen. Dat wil dus ook zeggen dat in de befaamde Lowlands rij we die 6 man bij elkaar moeten houden omdat ik 6 kaarten moet scannen? Normaal gesproken word in de rij de groep wel een beetje opgesplits ivm de verschillende stromen in de wachtrijen. Gaat dat niet gewoon tot meer wachttijden zorgen?

En ik ben helemaal voorstander van het nieuwe beker systeem, maar ik vrees ook wel dat dit langere wachttijden gaat opleveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: bardt en eva84

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Andere optie die ik nog wel voor me zie trouwens, is dat er nog een grotere naam op vrijdag bij komt, en dat NBT op zondag voor Billie staat. Hun datum is als enige nog niet bevestigd dus zij kunnen nog schuiven naar de sub positie, die ze beter past. Is het blokje grootste namen op de site gewoon de laatste twee Alpha namen van elke dag.

Vraag is natuurlijk wie je er dan bij zou krijgen. The Strokes wordt veel gewenst maar weinig kans denk ik. Blur zit in Japan. Weet niet of Chemical Brothers - Underworld zou werken? What else? The Killers?
Waarom gaan jullie ervan uit dat er nog een grote headliner bij komt eigenlijk?
Op vrijdag en zaterdag maakt LL gebruik van de mogelijkheid om later te programmeren, en worden daarom Underworld en De Witte als dance-afsluiters toegevoegd. Billie zal een stevige eigen show meenemen; daar past geen andere grote headliner meer bij.

Ik denk dat de vraag eerder zal zijn wie LL als grote Bravonamen nog in de pijplijn heeft zitten.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
En ik ben helemaal voorstander van het nieuwe beker systeem, maar ik vrees ook wel dat dit langere wachttijden gaat opleveren.
Als dit hetzelfde systeem is als op Best Kept Secret afgelopen jaar (bij entree een muntje krijgen, deze inwisselen voor een beker. Bij elke nieuwe bestelling lever je je oude beker, al dan niet kapot, weer in). Top systeem. Hele weekend geen beker zien liggen op het terrein. Iets dat bij LL tot op heden niet denkbaar was. Het zordt m.i. ook niet voor langere wachttijden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en pietmoeskops

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Als dit hetzelfde systeem is als op Best Kept Secret afgelopen jaar (bij entree een muntje krijgen, deze inwisselen voor een beker. Bij elke nieuwe bestelling lever je je oude beker, al dan niet kapot, weer in). Top systeem. Hele weekend geen beker zien liggen op het terrein. Iets dat bij LL tot op heden niet denkbaar was.
Maar op BKS moet je vaak best lang wachten vanwege dat systeem. Daar zie ik een beetje tegen op, niet tegen geen bekers meer op de grond dat vind ik uiteraard helemaal prima. Al zal dat op de campings lastiger worden.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Dat nieuw kaart systeem is wel vervelend trouwens. Ik ben de gene die bij ons de kaarten koopt, voor 6 personen. Dat wil dus ook zeggen dat in de befaamde Lowlands rij we die 6 man bij elkaar moeten houden omdat ik 6 kaarten moet scannen? Normaal gesproken word in de rij de groep wel een beetje opgesplits ivm de verschillende stromen in de wachtrijen. Gaat dat niet gewoon tot meer wachttijden zorgen?

En ik ben helemaal voorstander van het nieuwe beker systeem, maar ik vrees ook wel dat dit langere wachttijden gaat opleveren.
Je kunt de kaarten die je koopt doorsturen via Ticketmaster; dan heeft iedereen zijn eigen kaart op zijn eigen telefoon. Werkt prima.
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Dat nieuw kaart systeem is wel vervelend trouwens. Ik ben de gene die bij ons de kaarten koopt, voor 6 personen. Dat wil dus ook zeggen dat in de befaamde Lowlands rij we die 6 man bij elkaar moeten houden omdat ik 6 kaarten moet scannen? Normaal gesproken word in de rij de groep wel een beetje opgesplits ivm de verschillende stromen in de wachtrijen. Gaat dat niet gewoon tot meer wachttijden zorgen?

En ik ben helemaal voorstander van het nieuwe beker systeem, maar ik vrees ook wel dat dit langere wachttijden gaat opleveren.
is het niet op basis van e-mail adres oid/etc? Dat je ‘m kunt delen met degene voor wie die is? Lijkt mij zwaar onhandig als dat wat je zegt ook waarheid blijkt te zijn

Edit: @Raskolnikov was me voor haha
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
525
383
Ik zie weleens dat events dicht worden gezet voor doorverkoop door Ticketmaster. Weet iemand of al bekend is of de Lowlands tickets wel via het doorverkoopsysteem verkocht kunnen worden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken