Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Nuja, van die laatste namen verwacht ik ook niet meer het gekste eigenlijk. Gaan voor de helft ook namen voor The Slope zijn. Veel package deal dingen en Belgen. Alle echt hogere slots zijn nu wel bezet, op misschien eentje na.
Dit is inderdaad de realiteit denk ik ja.
 

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
462
523
Een keane of een fontaines dc stonden vorig jaar op slots die nog open zijn. Dit soort namen (qua vergelijkbare grote) kunnen er nog wel bijzitten toch
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Dat heeft niks te maken met mainstage positie toch?
Ik ken RW goed genoeg, en als er bij die laatste 30 namen er nog 10 zitten met wat naam en faam zal het veel zijn. Ermee.
Bij die 60 had je toch meer de zekerheid dat er zulke dingen zouden bij zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
laatste namen 2022: was vooral Belgisch + The Kid Laroi inderdaad

laatste namen 2019 had oa. nog Robyn, Amyl & The Sniffers, Bear's Den, The Twilight Sad, Denzel Curry, Lizzo, Richard Ashcroft, Strand Of Oaks, Marcus King

Laatste namen 2018 was oa. Noel Gallagher, The Breeders, Air Traffic, Sam Fender, Jorja Smith, Post Malone, Parov Stelar,...

Denk dat je je iets te veel vastpint op verleden jaar. Ik zie zeker nog wat namen van de grootte Porcupine Tree, Incubus, Rise Against, dEUS,... erbij komen. The National, Bon Iver of Lizzo is misschien iets te hoog gegrepen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Kan je er meer dan 10 geven dan ;-). Trouwens dingen als Lizzo etc zijn pas tegen dat het festival zover was meer relevant geworden.
We zullen wel zien binnen een paar weken, heb ik ongelijk, erg graag! Maar ik verwacht liever weinig.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Kan je er meer dan 10 geven dan ;-). Trouwens dingen als Lizzo etc zijn pas tegen dat het festival zover was meer relevant geworden.
We zullen wel zien binnen een paar weken, heb ik ongelijk, erg graag! Maar ik verwacht liever weinig.
Meer dan 10 gevestigde waarden in een laatste pakketje van +/- 20 namen verwacht ik ook niet nee. Als het zo'n gevestigde waarden zouden zijn, dan maken ze die sneller bekend voor de ticketverkoop te boosten natuurlijk. De term "met wat naam en faam" is natuurlijk open voor interpretatie.

Los daarvan: of een act nu relevant is geworden of niet (gevalletje Lizzo). Het is en blijft dezelfde act... Die muziek gaat op 4 maanden tijd niet ineens veel beter geworden zijn. Het feit dat het een betere naam zou zijn puur omdat die act populair is geworden op bv. TikTok (ik zeg maar iets) de maanden in aanloop naar Werchter vind ik wat raar.

Hoop dat niemand zo zijn muzieksmaak laat beïnvloeden, want dan loop je veel mooie optredens mis :ROFLMAO:
Albert hammond Jr als "klein opvulsel" speelde voor mij dé show van het weekend in 2018 bijvoorbeeld.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
653
803
Oh nee, was idd al even duidelijk dat RW hem niet ging worden. Mijn egoïstisch deel hoopte echter dat ze dan deze zomer België volledig ging overslaan, omdat ik dus niet naar Pukkelpop kan, maar dat is zo blijkt ook niet het geval. Wel leuk voor zij die wel (kunnen) gaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Als er nu eens een optie was om naar Pukkelpop te gaan hé... Oh wacht, die is er.
Hoe flauw is die opmerking zeg. Ik baal ook dat deze niet op RW, maar op PkP staat hoor.

Maar goed, Billie zal de komende tweetal jaar ongetwijfeld wel eens op RW verschijnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken