Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Liam stond vorig jaar op 2 na laatste op een mini festival als Hear Hear en deed er meer dan 2 jaar over om dat Vorst bijna uit te verkopen. Heeft ook gewoon geen enkele solohit in België.
Ja en Lizzo op het toonaangevende uiterst relevante North Sea Jazz, en niet uitverkochte zalen.
Ohja, en kut muziek, nochtans vaak geprobeerd, maar dat is natuurlijk een persoonlijke opvatting.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Zou mooi zijn als Lizzo wel gewoon op die vrijdag staat en er nog een grotere headliner op de donderdag bijkomt.

Lizzo is imo sowieso niet echt headlinermateriaal voor een festival als Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en festirock

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Hear Hear verkocht gewoon voor geen ruk want wie verzint nu net extra festivals na corona.
er zijn er al 1000den hier in ons vlaams regiotje...
zie ook Encore & Classic ...

daar zou ik niet teveel conclusies uittrekken.
en Lizzo verkoopt sportpaleis ook niet uit op dit moment toch (ok kortere termijn maar toch)

Liam gaat het gewoon goed doen hoor op die spot :)
En Rock Werchter verkocht het beste sinds een jaar of 10. Het lag ook gewoon aan de line up van hear hear hoor dat het niet verkocht. Dusja op 1 jaar tijd van op 2 na laatste op een festivak met 10k bezoekers naar co-head op een festival van 88k vind ik verregaand. Zeker zonder enige significante verandering.

En misschien gaat ie het goed doen op die spot daar. Maar er zihn tig bands die het daar goed zouden doen, misschien zelfs die coverband die de lokale kermis platspeelt.

En voor de duidelijkheid: ik zou Lizzo ook een kleine co-head vinden voor Werchter hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Vind North Sea Jazz nu wel een festival dat vaak scherp uit de hoek komt hoor, naast de standaard dino's als Tom Jones en Van Morrisson dan.
Tuurlijk, ze hebben ook wel heel veel namen natuurlijk.
Maar vind het wel wat zeggen dat, want ze tourt in juni/juli, ze ervoor kiezen om haar niet op Pinkpop, BKS of DTRH te zetten maar dat ze, met alle respect, op NSJ belandt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Tuurlijk, ze hebben ook wel heel veel namen natuurlijk.
Maar vind het wel wat zeggen dat, want ze tourt in juni/juli, ze ervoor kiezen om haar niet op Pinkpop, BKS of DTRH te zetten maar dat ze, met alle respect, op NSJ belandt.
Verbaast me wel van meer namen op die lineup. Had Little Simz, Loyle Carner, Stormzy en Sampha the Great, om een paar te noemen, ook eerder op BKS of DTRH verwacht. Ik volg NSJ normaal niet zo dus weet niet of dit altijd zo is maar ze lijken dit jaar sowieso wel wat meer ''recente'' acts te boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Tuurlijk, ze hebben ook wel heel veel namen natuurlijk.
Maar vind het wel wat zeggen dat, want ze tourt in juni/juli, ze ervoor kiezen om haar niet op Pinkpop, BKS of DTRH te zetten maar dat ze, met alle respect, op NSJ belandt.
Ja, die past daar ook gewoon best goed. Pinkpop/BKS vallen sowieso af want die vallen te vroeg.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Verbaast me wel van meer namen op die lineup. Had Little Simz, Loyle Carner, Stormzy en Sampha the Great, om een paar te noemen, ook eerder op BKS of DTRH verwacht. Ik volg NSJ normaal niet zo dus weet niet of dit altijd zo is maar ze lijken dit jaar sowieso wel wat meer ''recente'' acts te boeken.
Gebeurt altijd wel, alleen dit jaar net even iets meer. Je moet toch ook een volgende generatie naar NSJ trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
En Rock Werchter verkocht het beste sinds een jaar of 10. Het lag ook gewoon aan de line up van hear hear hoor dat het niet verkocht. Dusja op 1 jaar tijd van op 2 na laatste op een festivak met 10k bezoekers naar co-head op een festival van 88k vind ik verregaand. Zeker zonder enige significante verandering.

En misschien gaat ie het goed doen op die spot daar. Maar er zihn tig bands die het daar goed zouden doen, misschien zelfs die coverband die de lokale kermis platspeelt.

En voor de duidelijkheid: ik zou Lizzo ook een kleine co-head vinden voor Werchter hoor.
begrijp met niet verkeerd Lizzo mag er ook staan.
maar naar mijn persoonlijk gevoel dan net onder Liam :)
maar zou Lizzo zeker meepakken als ze er staat.

zeer blij met deze boeking van LG en spot! :)
maar ik ben biased as fuck over de gallaghers.
Wie weet nu Noel aan het scheiden is dat er terug een reunie zit aan te komen :cool:

hear hear was gewoon een regelrecht fiasco, zelfs ik heb dat geskipt...
te duur, en moest keuzes maken!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Maar ook Stormzy heeft dus nog geen Belgische datum. En staat vooralsnog net op Dour of Les Ardentes.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
begrijp met niet verkeerd Lizzo mag er ook staan.
maar naar mijn persoonlijk gevoel dan net onder Liam :)
maar zou Lizzo zeker meepakken als ze er staat.
Dan spreek je inderdaad puur uit eigen gevoel. Want als ze beiden op dezelfde dag zouden staan, zou Lizzo altijd boven Liam staan
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Dan spreek je inderdaad puur uit eigen gevoel. Want als ze beiden op dezelfde dag zouden staan, zou Lizzo altijd boven Liam staan
Je spreekt ook uit gevoel. Het ligt gewoon heel dichtbij elkaar, dus dan is het maar net wanneer en waar het het beste uitkomt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
292
329
Ja vrees ik ook. Valt mij op dat bij festivals erg weinig rekening wordt gehouden met mensen die niet super mobiel zijn (maar te mobiel voor een rolstoel).
Op RW juist wel. Je hebt bv aparte ingang, zodat je niet lang hoeft te wachten en mag een vouwstoel mee naar binnen nemen. Je kunt een aanvraag doen (zie website) met medische info en dan wordt die beoordeeld door Inter. Echt altijd supergoed geregeld, zowel met als zonder rolstoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Ik verwacht vandaag of één grote HL, maar geen idee wie dat dan zal zijn.
Ofwel een 5-tal fijne namen waaronder Lizzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken