WK 2022 Qatar

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
achja die match was gewoon een strijd tussen twee ploegen die wilden winnen en zich daardoor op bepaalde momenten te veel lieten leiden door emoties
Van Gaal die voor de match uitdaagt --> Messi die tijdens en na match terug uitdaagt
Paredes die bal naar bank lelt --> reactie van dijk die niet door beugel kan
spelers van Nederland die elke penaltytrapper omsingelen --> juichen voor de neus

Daarnaast zeggen dat het doorgestoken kaart is, is belachelijk, want die 10 minuten extra tijd waren ook echt nergens op gebaseerd, want spel had nauwelijks stil gelegen. Als ze Messi persee kampioen wilden, hadden ze even goed slechts 3 minuten fzo kunnen geven
Wat heeft van Gaal in godsnaam gezegd wat zogenaamd “uitdagend” is? En een bal op volle snelheid schieten op mensen vind je hetzelfde als een duwtje? Dan ben je niet objectief hoor. De Argentijnen zijn vreselijk dit WK, vandaag ook weer. En dat staat los van dat ze terechte kampioen gaan worden hoor.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.561
4.481
Wat heeft van Gaal in godsnaam gezegd wat zogenaamd “uitdagend” is? En een bal op volle snelheid schieten op mensen vind je hetzelfde als een duwtje? Dan ben je niet objectief hoor. De Argentijnen zijn vreselijk dit WK, vandaag ook weer. En dat staat los van dat ze terechte kampioen gaan worden hoor.
Iemand op volle snelheid omver beuken een duwtje noemen, zou ik ook niet bepaald objectief noemen. Ik heb nergens gezegd dat de dingen in verhouding staan, maar wel actie-reactie zijn. Dit losstaande van of ik die reacties terecht vond of niet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.939
Oh nu weet de scheids wel zn gele kaarten voor schwalbes te vinden… terecht, daar niet van, maar hier was toch ook echt contact dus volgens de logica van sommigen hier moest hij gewoon weer een penalty geven…
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.561
4.481
Oh nu weet de scheids wel zn gele kaarten voor schwalbes te vinden… terecht, daar niet van, maar hier was toch ook echt contact dus volgens de logica van sommigen hier moest hij gewoon weer een penalty geven…

Ref blaast, geen clear error, want idd een duw --> geen penalty
Had de ref niet geblazen was het omgekeerd geweest allicht
Maar dan omgekeerd
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Groepen begeleiden op mijn wil kwam net op het verkeerde moment :cry:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Iemand op volle snelheid omver beuken een duwtje noemen, zou ik ook niet bepaald objectief noemen. Ik heb nergens gezegd dat de dingen in verhouding staan, maar wel actie-reactie zijn. Dit losstaande van of ik die reacties terecht vond of niet.
Tuurlijk zeg je dat wel. Anders maak je dat punt niet. Van Dijk had die actie nooit gemaakt als Paredes zich niet zou gedragen. Spelers mogen wel voor zichzelf opkomen neem ik aan.
 
  • Winning
Waarderingen: Mark's Kal

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.561
4.481
Tuurlijk zeg je dat wel. Anders maak je dat punt niet. Van Dijk had die actie nooit gemaakt als Paredes zich niet zou gedragen. Spelers mogen wel voor zichzelf opkomen neem ik aan.
Ik zeg daar wat ik zeg: actie-reactie. De ene doet dit, waardoor de andere dat doet. Ik zeg nergens wat erger, of minder erg is
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.939
Je inhouden bij een trapbeweging = iemand aanlopen langs achter? Oké dan..
Ik zeg toch dat de kaart voor schwalbe op zich terecht was. Steek alleen ff de draak met die “elk contact in de 16 = penalty” logica. Dat zoeken naar penalties is echt ziekelijk geworden sinds de VAR, en ik zal nooit begrijpen waarom mensen dat verdedigen. En dat heeft niets te maken met een oranje bril, die irritatie bestaat al sinds lang voor dit WK begon.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.682
2.338
Steek alleen ff de draak met die “elk contact in de 16 = penalty” logica.
Heb toch ook nooit gezegd dat elk contact in de 16 een penalty is? Ik vind, net zoals jou, het penalty zoeken na minimale contacten erg irritant.

Nu ja, voetbal zal nooit zwart-wit zijn en altijd een vorm van subjectiviteit met zich meedragen. Zeker zulke fases. En het discussiëren daarover is ook het fijne aan het spelletje.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.507
Heb toch ook nooit gezegd dat elk contact in de 16 een penalty is? Ik vind, net zoals jou, het penalty zoeken na minimale contacten erg irritant.

Nu ja, voetbal zal nooit zwart-wit zijn en altijd een vorm van subjectiviteit met zich meedragen, zeker zulke fases, en het discussiëren daarover is ook het fijne aan het spelletje.
Maar vond je de penalty voor Argentinië en de gele kaart voor schwalbe voor Frankrijk dan heel verschillend?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.939
Heb toch ook nooit gezegd dat elk contact in de 16 een penalty is? Ik vind, net zoals jou, het penalty zoeken na minimale contacten erg irritant.

Nu ja, voetbal zal nooit zwart-wit zijn en altijd een vorm van subjectiviteit met zich meedragen, zeker zulke fases, en het discussiëren daarover is ook het fijne aan het spelletje.
Ik had toch erg de indruk dat je die gezochte penalty na minimaal contact bij Di Maria verdedigde, en zei dat je zelf ook bij elk contact in de 16 zou gaan liggen 🤔
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.682
2.338
Maar vond je de penalty voor Argentinië en de gele kaart voor schwalbe voor Frankrijk dan heel verschillend?
In mijn ogen wel. Bij de penalty van Argentinië wou Dembélé zijn foutje goedmaken en liep hij tegen de hakken van Di Maria. Bij de schwalbe hield de Argentijn zich bewust in en dook Thuram erover.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken