Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
751
677
Het is evenwel niet voor iedereen zo simpel in te wisselen, "dan ga je toch gewoon naar LF". Ik vind dat er inmiddels te veel festivals zijn. Je wordt zo gedwongen de hele zomer rond te touren langs alle festivals.
Lokerse Feesten vind ik zelfs niet echt een festival. Eerder openlucht-happening rond de kermisšŸ˜ Toch leuk om naar andere plaatsen te gaan? En niemand dwingt u he;)
 
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
Dat wel, maar drie interessante namen (vier als je Rosalia meerekend als die echt op Core staat) voorbij zien passeren terwijl je RHCP voor jaar twee op rij ziet headlinen roept wel logischerwijs wat teleurgestelde reacties op imo.
Is Rosalia op Core concreet? Niet gevolgd, ermee.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Meh. Het feit dat andere majors hen wel gewoon kunnen boeken, zegt ook wel voldoende naar mijn mening. Lijkt me ook wel een zaak van net niet hard genoeg willen.
Dat ze buiten Roskilde/Primavera op knallers als Beauregard, Way Out West en Lucca festival staan, zegt toch ook al veel?

In Europa staan ze trouwens hoofdzakelijk op festivals met een capaciteit van 15-30K bezoekers. Is dat dan echt een kapitale misser van een major met 80K bezoekers? Of zijn we hier net als bij The Strokes te hard onze persoonlijke voorkeur aan het opleggen?
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
751
677
Mag een mens zo zijn voorkeuren hebben? En teleurgesteld zijn als daarvan weinig terechtkomt? Combiticket allang binnen, daar gaat het niet om.
Dat begrijp ik gewoon niet waarom mensen al een combiticket kopen en dan achteraf teleurgesteld zijn. Wacht dan toch gewoon af?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Dat wel, maar drie interessante namen (vier als je Rosalia meerekend als die echt op Core staat) voorbij zien passeren terwijl je RHCP voor jaar twee op rij ziet headlinen roept wel logischerwijs wat teleurgestelde reacties op imo.
Billie telt niet mee zo lang zij geen data rond RW heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
Het is evenwel niet voor iedereen zo simpel in te wisselen, "dan ga je toch gewoon naar LF". Ik vind dat er inmiddels te veel festivals zijn. Je wordt zo gedwongen de hele zomer rond te touren langs alle festivals.
Dat is een ander iets. Ik vind ook dat er in Belgiƫ een overload is aan grote events. Die ook altijd hun namen moeten hebben. We zijn een klein landje maar de festivals struikelen over elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Greyhound

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Lokerse Feesten vind ik zelfs niet echt een festival. Eerder openlucht-happening rond de kermisšŸ˜ Toch leuk om naar andere plaatsen te gaan? En niemand dwingt u he;)
Laat ik het zo zeggen: Door de explosie van festivals de laatste jaren raakt de programmering versnipperd. Ik pak zo'n 6 festivals mee in de zomer, dat vind ik echt de limit. Maar als liefhebber van uiteenlopende acts zou ik er inmiddels een dagtaak aan hebben. Geen vervelende, maar helaas heb ik nog andere verplichtingen...
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
751
677
Dat is een ander iets. Ik vind ook dat er in Belgiƫ een overload is aan grote events. Die ook altijd hun namen moeten hebben. We zijn een klein landje maar de festivals struikelen over elkaar.
Dat mes snijdt langs twee kanten he. Het is dankzij al die festivals dat er zoveel namen hier passeren. Het is in andere landen een pak minder en dan zouden we klagen dat we sommige namen niet kunnen zien in ons land.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dat ze buiten Roskilde/Primavera op knallers als Beauregard, Way Out West en Lucca festival staan, zegt toch ook al veel?

In Europa staan ze trouwens hoofdzakelijk op festivals met een capaciteit van 15-30K bezoekers. Is dat dan echt een kapitale misser van een major met 80K bezoekers? Of zijn we hier net als bij The Strokes te hard onze persoonlijke voorkeur aan het opleggen?
En waar staan Editors in diezelfde landen?
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Ik had ook veel liever Blur en Kendrick op Werchter gezien. Dat had me een combi doen kopen, maar nu wordt het toch op zijn meest een dagkaart voor de zondag.

Maar goed, puur uit Livenation-oogpunt is dit allemaal heel logisch te verdedigen. Herinner me ook nog The Cure die uit het niks in Lokeren stonden. Of Sex Pistols. Wellicht allemaal dezelfde reden.

Maar na Primavera en Wembley ben ik ook stiekem tevreden dat ik in een kleine setting als Lokeren Blur kan zien op 25 minuten rijden :). Maar bon.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Ik had ook veel liever Blur en Kendrick op Werchter gezien. Dat had me een combi doen kopen, maar nu wordt het toch op zijn meest een dagkaart voor de zondag.

Maar goed, puur uit Livenation-oogpunt is dit allemaal heel logisch te verdedigen. Herinner me ook nog The Cure die uit het niks in Lokeren stonden. Of Sex Pistols. Wellicht allemaal dezelfde reden.

Maar na Primavera en Wembley ben ik ook stiekem tevreden dat ik in een kleine setting als Lokeren Blur kan zien op 25 minuten rijden :). Maar bon.
De concurrentiestrijd tussen de organisatoren is niet per se in het voordeel van de "klant".
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Mag een mens zo zijn voorkeuren hebben? En teleurgesteld zijn als daarvan weinig terechtkomt? Combiticket allang binnen, daar gaat het niet om.
Het ging me niet om uw comment hoor, teleurgesteld zijn snap ik en kan hier zeker geuit worden, ben het zelf ook want LF was een klucht vorig jaar qua vervoer.
Is gwn een algemeen ding hier bij elke naam dezelfde riedel afsteken tot vervelens toe, wat meer irriteert
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

heylekoe

Playlistbediener
21 jan 2020
35
9
en toch spreekt de programmering van RW vaak gemakzucht en vooral puur geldgewin de laatste jaren..
als je de huidige namen bekijkt, enkele dure headliners dat wel, maar al de rest kost hun praktisch niks ....naar (duurdere) subtoppers is het zoeken met een vergrootglas helaas
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Het veruĆÆneert wel enigszins het totale festivallandschap imo. Van Ć©Ć©n of twee interessante festivals met een goeie line-up naar meerdere, versplinterde net niet festivals.
Exact. Die trend wordt steeds duidelijker. Zal hopelijk wel weer ombuigen. Net als met die 100 duizend aanbieders van streaming-tv.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken