Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
777
721
Meh. Het feit dat andere majors hen wel gewoon kunnen boeken, zegt ook wel voldoende naar mijn mening. Lijkt me ook wel een zaak van net niet hard genoeg willen.
Achter de schermen weet Werchter perfect hoeveel volk er zou afkomen op zo een naam. Prijskaartje zal te hoog gelegen hebben. Maar voor de Blur-liefhebber is het nu wel een zeer interessant alternatief. Veel minder volk en gezelliger op de Lokerse feesten. Ik zie alleen maar winnaars.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Meh. Het feit dat andere majors hen wel gewoon kunnen boeken, zegt ook wel voldoende naar mijn mening. Lijkt me ook wel een zaak van net niet hard genoeg willen.
Is toch altijd combo van wat de band wil en het festival nog kan aanbieden?
Soit, is maar theorie. Dat ze op de Lokerse belanden is toch een teken. Als zelfs Pukkelpop geen optie was…
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Achter de schermen weet Werchter perfect hoeveel volk er zou afkomen op zo een naam. Prijskaartje zal te hoog gelegen hebben. Maar voor de Blur-liefhebber is het nu wel een zeer interessant alternatief. Veel minder volk en gezelliger op de Lokerse feesten. Ik zie alleen maar winnaars.
En zo kunnen we elke ietwat afwijkende naam wel ergens anders neerzetten en dezelfde restbak aan headliners jaar op jaar blijven herhalen op Werchter.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.404
1.914
Brutus mag je al schrappen van die andere 4
Ken je mensen binnen de band of hun entourage? Als Brutus hier passeert ben je er altijd snel bij om dit tegen te spreken. Op zich jammer want Brutus is wel een relevante naam binnen de belgische metal wereld die hun spot op RW eens zou verdienen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
777
721
En zo kunnen we elke ietwat afwijkende naam wel ergens anders neerzetten en dezelfde restbak aan headliners jaar op jaar blijven herhalen op Werchter.
Ja dat is nu toch eigen aan Werchter?😂 En vroeger met hun twee podia was het nog slechter. Nu dankzij the slope komen er toch al wat bands die nog moeten groeien.

Werchter heeft een basis van (ik gok maar wat he) misschien 40.000 man die, ongeacht wat er komt, een kaart koopt. Dus waarom zou Werchter uberhaupt vernieuwen als ze quasi altijd uitverkopen?🙈
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ja dat is nu toch eigen aan Werchter?😂 En vroeger met hun twee podia was het nog slechter. Nu dankzij the slope komen er toch al wat bands die nog moeten groeien.

Werchter heeft een basis van (ik gok maar wat he) misschien 40.000 man die, ongeacht wat er komt, een kaart koopt. Dus waarom zou Werchter uberhaupt vernieuwen als ze quasi altijd uitverkopen?🙈
En nochtans eh ... 2016 verre van. 2018 op het nippertje. 2019 niet uitverkocht. 2020 verre van. Het werd de laatste jaren wel minder. En nochtans hebben ze in al die edities alles uit de kast getrokken om zoveel mogelijk de 90/00's rockliefhebbers aan te spreken (ja, ook in 2020). Lijkt me toch niet slechr om ook een nieuw publiek te beginnen aanspreken.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Achter de schermen weet Werchter perfect hoeveel volk er zou afkomen op zo een naam. Prijskaartje zal te hoog gelegen hebben. Maar voor de Blur-liefhebber is het nu wel een zeer interessant alternatief. Veel minder volk en gezelliger op de Lokerse feesten. Ik zie alleen maar winnaars.
Het is evenwel niet voor iedereen zo simpel in te wisselen, "dan ga je toch gewoon naar LF". Ik vind dat er inmiddels te veel festivals zijn. Je wordt zo gedwongen de hele zomer rond te touren langs alle festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.554
4.466
En nochtans eh ... 2016 verre van. 2018 op het nippertje. 2019 niet uitverkocht. 2020 verre van. Het werd de laatste jaren wel minder. En nochtans hebben ze in al die edities alles uit de kast getrokken om zoveel mogelijk de 90/00's rockliefhebbers aan te spreken (ja, ook in 2020). Lijkt me toch niet slechr om ook een nieuw publiek te beginnen aanspreken.
Pearl jam verkocht goed en soad verkocht goed
Kendrick lamar en 21 pilots, the strokes niet
Die voorbeelden van slechte verkoop zijn niet echt voor de 90/00´s rockliefhebbers
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.490
6.153
😂 alle dan, je kan daar toch nooit zomaar over oordelen zonder het complete plaatje te zien?

Er zijn er echt een heleboel bij die denken, hop knip met de vinger en zo moet het lopen.
Dat wel, maar drie interessante namen (vier als je Rosalia meerekend als die echt op Core staat) voorbij zien passeren terwijl je RHCP voor jaar twee op rij ziet headlinen roept wel logischerwijs wat teleurgestelde reacties op imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Greyhound

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ben er ondertussen redelijk zeker van dat die Wembley show van Blur al een tijdje vastlag. En dat er pas in later stadium is beslist er nog andere shows aan toe te voegen.

Kendrick is ander verhaal. Maar zoals Logic zegt. Je wil van Les Ardentes een toonaangevend urban festival maken, en je zit met een meganaam uit dat wereldje dat beschikbaar is en onvoldoende dagtickets schoof voor 2020 en tegelijk sportpaleis niet uitverkoopt…

Soit, wat niet wegneemt dat ik beide echt wel heeeel graag in Werchter had zien komen. Vergis je niet. Ik probeer gewoon een andere bril op te zetten.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Pearl jam verkocht goed en soad verkocht goed
Kendrick lamar en 21 pilots, the strokes niet
Die voorbeelden van slechte verkoop zijn niet echt voor de 90/00´s rockliefhebbers
Het gaat niet alleen om dagtickets natuurlijk. En draai het of keer het zoals je wil. Op Kendrick en 21P na was de volledige toplijn 90/ early 00's.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken