Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.132
GNR lijkt me sowieso meer een act die al een jaar van tevoren zijn tourschema vastlegt, niet een band die je belt als last minute vervanger
behalve Glastonbury misschien...

maar mij lijkt het ook een act die al lang in de planning zit
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Superedo

Campingartiest
13 jan 2017
53
22
tja er is ook nog Firenze Rocks rond die dagen... Denk dat die ook na de 2020 cancel GnR terug willen in 2023.

...nee daar gaan we het niet over hebben... maar zou zo mooi zijn...
Ik denk ook inderdaad richting GNR. Het moet iemand zijn die 2,5 uur show kan neer zetten. Gezien alle geruchten meest waarschijnlijke headliner.

Ik zat even te kijken wie er nog meer Tour moet aankondigen. Ik verwacht nog wel iets uit onverwachte hoek, misschien Korn (hebben afgelopen zomer met Evanesance US tour gedaan) of misschien zelf Faith no More (maar dit zijn toevoegingen en geen headliners)

Een aantal van de meest waarschijnlijke optredens op Glastonbury (die nog niet genoemd zijn) volgens de wedkantoren zijn: Eminem en Rhianna en Sir Elton John
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.132
Waaruit maak je op de het gerucht voor Glasto "zeer hardnekkig" is, dat valt volgens mij alleszins mee.
uit Britse media waar ze oa hoog aangeschreven staan bij de bookmakers.
wat ook mee speelt en de geruchtjes aandikt...
Glastonbury organisator Emily Eavis, zei in 2021, "Guns N' Roses 'need to play here at some point'."
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
uit Britse media waar ze oa hoog aangeschreven staan bij de bookmakers.
wat ook mee speelt en de geruchtjes aandikt...
Glastonbury organisator Emily Eavis, zei in 2021, "Guns N' Roses 'need to play here at some point'."

Volgens mij was er op Efestivals iemand die riep dat GnR kwam omdat Swift wegviel en is dat toen vrijwel door iedereen overgenomen. Lijkt verder niet echt een waarheid in te zitten. (al is dat vermoedelijk ook wishful thinking van mijn kant :p )
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.269
7.593
Ik denk ook inderdaad richting GNR. Het moet iemand zijn die 2,5 uur show kan neer zetten. Gezien alle geruchten meest waarschijnlijke headliner.

Ik zat even te kijken wie er nog meer Tour moet aankondigen. Ik verwacht nog wel iets uit onverwachte hoek, misschien Korn (hebben afgelopen zomer met Evanesance US tour gedaan) of misschien zelf Faith no More (maar dit zijn toevoegingen en geen headliners)

Een aantal van de meest waarschijnlijke optredens op Glastonbury (die nog niet genoemd zijn) volgens de wedkantoren zijn: Eminem en Rhianna en Sir Elton John
Korn lijkt me niet te gaan touren, hebben dit jaar in juni alle gebruikelijke metal festivals al gedaan.
Faith No More zal waarschijnlijk ook niet gaan touren ivm. mentale gezondheid van de zanger geloof ik.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.258
4.534
uit Britse media waar ze oa hoog aangeschreven staan bij de bookmakers.
wat ook mee speelt en de geruchtjes aandikt...
Glastonbury organisator Emily Eavis, zei in 2021, "Guns N' Roses 'need to play here at some point'."
Maar in dit geval zijn Eminem, Rihanna, Harry Styles en nog wel een aantal even hardnekkig.
Maar goed, ook hier wishful thinking dat ze lekker wegblijven. Zou me toch niet gebeuren dat ik straks twee festivals bezoek waar die verschrikking langskomt ;).
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: elo en Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.176
2.425
Misschien een moeilijke vraag maar heeft iemand een idee hoeveel de arena nog beschikbaar is in juni/ juli.

Beyoncé staat eind juni in Italië. De kans dat ze in die periode Nederland bezoekt is dus erg groot.

Ik weet niet of er een overzicht is van wat al in de arena staat qua evenementen?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.176
2.425
Laat maar gevonden:


Genoeg ruimte voor Beyoncé in de arena !
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Misschien een moeilijke vraag maar heeft iemand een idee hoeveel de arena nog beschikbaar is in juni/ juli.

Beyoncé staat eind juni in Italië. De kans dat ze in die periode Nederland bezoekt is dus erg groot.

Ik weet niet of er een overzicht is van wat al in de arena staat qua evenementen?

Welke arena / festival staat Beyoncé eind juni?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.132
Maar in dit geval zijn Eminem, Rihanna, Harry Styles en nog wel een aantal even hardnekkig.
Maar goed, ook hier wishful thinking dat ze lekker wegblijven. Zou me toch niet gebeuren dat ik straks twee festivals bezoek waar die verschrikking langskomt ;).
tja...

het zal aankomende week moeten uitwijzen of ze op Download UK staan (GnR) of niet. Staan ze er niet, dan is de kans op een los concert (weer) of de eerste keer naar Glastonbury ook wellicht meer mogelijk.
Wie weet valt het Download UK weekend niet gunstig in de tourdata van GnR?
Zelfde ook voor Graspop imo, aangezien ik de kans voor Pinkpop vrij hoog inschat blijven er niet kansen over. Zeker met ook Firenze Rocks die ze waarschijnlijk kunnen hebben na de 2020 cancel. Zie GnR niet 2 speeldagen achter elkaar plannen, vandaar...
Maar da's allemaal speculatie natuurlijk.

Het is imo ook te opvallend dat die Glasgow show uitgesteld is en nooit gecanceld... Rond die tijd (begin juli) moeten ze imo in EU touren.
 

Superedo

Campingartiest
13 jan 2017
53
22
Korn lijkt me niet te gaan touren, hebben dit jaar in juni alle gebruikelijke metal festivals al gedaan.
Faith No More zal waarschijnlijk ook niet gaan touren ivm. mentale gezondheid van de zanger geloof ik.
Zanger van Faith No More gaat in December touren met zijn andere band. En wie weet als ie dat trekt....hoop doet leven
 

Superedo

Campingartiest
13 jan 2017
53
22
Misschien een moeilijke vraag maar heeft iemand een idee hoeveel de arena nog beschikbaar is in juni/ juli.

Beyoncé staat eind juni in Italië. De kans dat ze in die periode Nederland bezoekt is dus erg groot.

Ik weet niet of er een overzicht is van wat al in de arena staat qua evenementen?
Begin Juni alleen Harry en halverwege juli Coldplay imo
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.132
als ik dan toch even mag mijmeren over Guns N' Roses...
zou overigens wel een goede zet zijn van Mojo om Guns N' Roses naar Pinkpop weg te zetten, zouden ze in 2023 WEER in Nederland spelen.

Niet alleen de 2020 cancel.
Tevens zou het naast P!nk en Williams een evenwicht brengen qua headliners imo.
Het zou voor Pinkpop de eerste keer zijn dat ze GnR ontvangen.
Slash en Myles was een succes als ze op Pinkpop voorheen de GnR classics ten gehore brachten.
Ook door eerder de Nijmegen shows en dit jaar in Groningen, om in een andere NL regio uit te komen.
Guns N' Roses staat elf keer in de NPO Radio 2 Top 2000 lijst van 2021, meestal wel een goed argument bij de classic headliners imo.

November Rain staat overigens het hoogst genoteerd op plek 17.
Maar ook nu de vernieuwde 2022 versie van November Rain is opgenomen met een 50-koppig orkest, gedirigeerd en gearrangeerd door de Grammy Award winnende componist Christopher Lennertz. Het nummer is geproduceerd door Steven Wilson, die eerder samenwerkte met namen als Black Sabbath en Kiss. De nieuwe versie van November Rain is dezelfde uitvoering als het origineel, maar de gesamplede orkest geluiden van de originele versie zijn nu vervangen door echte strijkers. Dat gaat wellicht komende tijd voor flink wat airplay zorgen op de radiozenders, bijvoorbeeld een mediapartner als KINK of de publieke NPO zenders. Zal zorgen voor een kleine boost in media aandacht.

Album op komst, dat is ook wel eens voor een classic act een boost in de album sales/streams om op Pinkpop te staan en veel meer media aandacht te krijgen.

en ook hier, veel wishful thinking...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Leuke naam hoor, maar heeft iemand die live beelden gecheckt van de Guns? Ik heb dat zojuist gedaan. Zelfs Jan Smit is toonvaster.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.132
Leuke naam hoor, maar heeft iemand die live beelden gecheckt van de Guns? Ik heb dat zojuist gedaan. Zelfs Jan Smit is toonvaster.
de stem van Axl had in 2022 halverwege de tour een behoorlijke tik gehad idd.
geeft toe, te horen in Groningen, te horen oa in Dublin en uiteindelijk wel de reden waardoor de Glasgow show (due to illness and medical advice) niet door ging daarna.

je moet geen nachtegaal meer verwachten en Slash redt de show uiteindelijk.
en dan nog denk ik dat het in 2023 nog kan, beetje bij stem moet lukken.

edit:
reactie van Axl na de Glasgow cancel:
GN'R frontman, Axl Rose, issued the following statement this morning: "I'd like to thank everyone 4 their well wishes! It's greatly appreciated! We apologize 4 the inconvenience of postponing Glasgow. I've been following Dr's orders, getting rest, working w/a vocal coach n' sorting out r sound issues. Seems good so far. Thanks again 4 everyone's concern! At the end of the day it's about giving u the fans the best of rselves n' the best time we can give u n' that's all I, the band n' crew r focused on. See u in Munich!!
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.812
7.711
Ik ben nog steeds van mening dat je niet aan de hand van beelden moet gaan beoordelen of iets goed of slecht is.

Ongetwijfeld zijn dat soort beelden er van veel bands, terwijl het ter plekke gewoon een knaller van een avond kan worden als je helemaal in festival-dromenland bent. Vrienden om je heen, biertje in de hand en het is al gauw de moeite waard.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Paddy en DennisvdBr

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.601
606
Filmpjes klinken altijd slechter dan de real deal. Echter Gun 'N Roses in de Goffert (1e editie) was wel een aanfluiting. Geluid belachelijk zacht, leek wel een braderie. Daardoor ook niks zinnigs te zeggen over de zang.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Ik ben nog steeds van mening dat je niet aan de hand van beelden moet gaan beoordelen of iets goed of slecht is.

Ongetwijfeld zijn dat soort beelden er van veel bands, terwijl het ter plekke gewoon een knaller van een avond kan worden als je helemaal in festival-dromenland bent. Vrienden om je heen, biertje in de hand en het is al gauw de moeite waard.
Ja, maar zo kun je voor alles wat zeggen. Vrienden van me zijn vorige week naar Snollebollekes geweest en die hebben een fantastische avond gehad en Gerda en Bert hadden eveneens een goude avond bij Tino Martin. Vrienden om je heen en een biertje in de hand, ja zo ken ik er nog wel een paar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken