Graspop Metal Meeting 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Slipknot - The End, So Far
Fuckkkk... Adderall begint echt als een soort post-rocknummer. Wat lekker. Sowieso wel een goed nummer eigenlijk, is weer eens wat anders. Hopelijk spelen ze die dan toch een keertje live met een compleet ander decor.

The Dying Song (Time to Sing) valt na Adderall wel weer op z'n plek. Logische opener dus, logisch vervolg. Vind het nummer voor de rest niet zo denderend.

The Chapeltown Rag is wel weer catchy. Misschien ook vaker beluisterd dan The Dying Song, dus hij slaat wat beter aan bij mij. Alleen dat einde had van mij niet gehoeven met 'When everything is God online, nothing is'. Haalt het tempo eruit.

Yen doet me wat denken aan If Rain Is What You Want van .5 The Gray Chapter. Dat vind ik een steengoed nummer, dus deze ook. Wel minder dan IRIWYW.

Zo singles zijn voorbij. Tijd voor het echte werk. Hive Mind: tijd om Space Invaders te spelen gezien de geluidjes aan het begin. Verder niet mijn nummer. Wel weer zo'n typisch nummer dat ze graag live spelen, denk ik. Meh.

Warranty. Tja, valt me weer eens op dat hetzelfde trucje wordt uitgehaald met het opsplitsen van woorden. Refrein is redelijk, rest pakt me niet zo.

Medicine for the Dead. TOOL-esquebegin met de piepjes dat door het hele nummer doorwerkt. Da's sowieso altijd tof. Refrein is wederom prima, instrumentaal ook, maar Corey, zeker in het begin, klonk wat magertjes.

Acidic. Waar ik bij het vorige nummer meer doelde op dat de zang me niet trok, vond ik hier Corey's zang echt aan de magere kant. Zonde, want het is voor de rest een goed nummer.

Heirloom. Begin klinkt echt top, zo instrumentaal beginnen mag van mij altijd! Dit deed me heel erg denken aan het refrein van Under and Over It van 5FDP, qua zang en melodie. En ook aan een nummer van Gojira, instrumentaal dan. Desondanks is het niet mijn nummer.

H377. Dat klinkt als iets wat Sid zou kiezen als titel. Snelheid, dit is mijn ding! Sid wilde vast ook snel... Beste nummer tot nu toe? Lastig te zeggen, maar staat hoog.

De Sade. TOOL-vibes back at it again. Alleen aan het begin, maar toch, die tellen we gewoon. Dit is op zich wel weer een fijn nummer. Sid met een kleine breakdown na het eerste refrein was wel leuk. Gitaarsolo ook!

Finale. Verwacht op voorhand toch weer een rustig einde en jawel hoor. Goede keuze om hiermee te eindigen. Knaller, maar op een rustige manier! Dat koor mag wat mij betreft vaker terugkomen Clown! Goede ideeën heeft die vent.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Al met al, als we kijken wat er in de afspeellijst komt zijn het toch de eerste nummers en de laatste drie. Middenstuk was dan toch niet zo sterk, zoals op veel albums helaas. Het is me nu zeker wel duidelijk dat Corey niet echt een zangstem meer over heeft, al was dat nooit zijn sterkste kant, maar toch. Moet wel even kwijt dat Weinberg, op z'n zachtst gezegd, op dreef was op dit album. Die kan spelen als een malle! Daarnaast is het me opgevallen dat ze nu de tussenstukjes in de nummers zelf hebben gestopt i.p.v. los zoals op We Are Not Your Kind. Prima keuze! In ieder geval weet ik niet wat het is, maar het is niet mijn album. WANYK vond ik ijzersterk, deze gewoonweg een stuk minder. Wel blij dat ze zichzelf meer aan het heruitvinden zijn.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.326
6.443
Ik zeg, een forum uitje van maken en elkaar helpen met tickets
Goed plan! Moet wel even kijken wat mijn bijdrage aan elkaar helpen met tickets kan zijn, want volgens mij wil iedereen van mijn vriendenconcertclubje ook gaan.

Mag ik trouwens nog een band op de wishlist voor GMM plaatsen? In Mourning! Stuitte gister op een livesessie van een uur in de studio. Wat is dat een verschrikkelijk goede band geworden zeg, sinds ze ook clean zijn gaan zingen. Hun laatste twee albums zijn simpelweg briljant.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.539
nieuwe slipknot album doet mij eerlijkgezegd niet heel veel. denk niet dat ik hem vaak op rotatie zal hebben hier.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
toch ook niet zo onder de indruk van het nieuwe album. grootste deel van het album doet mij eerder aan stone sour met extra riffs denken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.539
tickets alestorm zijn binnen. 43 vind ik wel best veel voor een niet livenation zaal.

vind het wel goed dat de tickets named zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.611
3.153
@jamel iets zegt me dat er zaterdag mogelijk 2 extra bands op je wensenlijstje voor graspop kunnen komen. You're in for a treat.

Lizzard was ontzettend goed live. Sterke muzikanten en heerlijke stem die me live met momenten wat aan Gavin Rossdale van Bush deed denken. Zanger genoot ook van het enthousiasme van het publiek en deed er telkens nog een schepje bovenop, de zaal was helemaal mee.

Ik vond het gewaagd en gedurfd van Soen om een band die een heel sterke 'op plaat' naar 'live' omzetting geeft voor hen te laten spelen, maar dat getuigt van het idee 'we weten dat we dat alsnog kunnen toppen'.

Eerste nummer van Soen een klein paniekje, want ze geraakten helemaal niet aan dat niveau van lizzard. Zang klonk niet goed en de band een beetje rommelig. Gelukkig bleken ze gewoon hun opwarming gemist te hebben (of zo klonk het toch) en zat vanaf het 2e nummer wel alles goed. Klinken met momenten lekker stevig (veel meer nog dan op plaat) en op andere momenten zwoel en ingetogen. Heerlijk contrast en wat een fenomenale stem heeft die Joel toch (eens opgewarmd weliswaar 😏). De publiek zelf was al van bij de start goed opgewarmd en dus ook nu geweldig enthousiast en onze woo-hoo-hoo's op Antagonist (fire up your guns) waren achtergrondkoor-waardig!
Ze moeten echt geen 7 jaar meer wachten om terug te komen!
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Al een geluk dat ze Alestorm niet in de Lotto Arena gezet hebben. Kan nog steeds als ik wil 50 tickets kopen voor hun show in de Mast. Ging veel sneller gaan had ik verwacht. Ticket binnen trouwens.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.539
misschien voor niels destadsbader, dat ze per bus tickets kunnen komen om de fanclub af te zetten maar voor een show als dit, nog nooit gezien
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken