@jamel iets zegt me dat er zaterdag mogelijk 2 extra bands op je wensenlijstje voor graspop kunnen komen. You're in for a treat.
Lizzard was ontzettend goed live. Sterke muzikanten en heerlijke stem die me live met momenten wat aan Gavin Rossdale van Bush deed denken. Zanger genoot ook van het enthousiasme van het publiek en deed er telkens nog een schepje bovenop, de zaal was helemaal mee.
Ik vond het gewaagd en gedurfd van Soen om een band die een heel sterke 'op plaat' naar 'live' omzetting geeft voor hen te laten spelen, maar dat getuigt van het idee 'we weten dat we dat alsnog kunnen toppen'.
Eerste nummer van Soen een klein paniekje, want ze geraakten helemaal niet aan dat niveau van lizzard. Zang klonk niet goed en de band een beetje rommelig. Gelukkig bleken ze gewoon hun opwarming gemist te hebben (of zo klonk het toch) en zat vanaf het 2e nummer wel alles goed. Klinken met momenten lekker stevig (veel meer nog dan op plaat) en op andere momenten zwoel en ingetogen. Heerlijk contrast en wat een fenomenale stem heeft die Joel toch (eens opgewarmd weliswaar
). De publiek zelf was al van bij de start goed opgewarmd en dus ook nu geweldig enthousiast en onze woo-hoo-hoo's op Antagonist (fire up your guns) waren achtergrondkoor-waardig!
Ze moeten echt geen 7 jaar meer wachten om terug te komen!