Pinkpop 2023

huub28

Playlistbediener
7 feb 2018
33
2
Ben best van overtuigd dat de 3 headliners worden:

Rage Against The Machine
Billie Eilish
Red Hot Chili Peppers

Besef nu dat alle drie de artiesten uit Los Angeles komen.......
Geen schande, zoals de voorgestelde mogelijke line-up van @theblackmadness en we vele denken, er gaat veel Amerikaans komen.
Goh, wat had Jan Smeets tientallen jaren van gevonden dat hij een festival zal maken zodat muzikanten uit Los Angeles kunnen komen. Maar ik denk dat het ook dicht tegen zijn smaak zit èn daarom is nu ook het Limburgse bandjestoernooi waardoor elk jaar een goed Limburgs bandje zal zijn.
En de Nederlandse acts zullen waarschijnlijk sterk wezen! En veel zin in de Engelse artiesten die ook gaan komen (Kasabian wordt een grote 2023 festivalsensatie!! Een zegen voor elk festival dat hun strikt)
Ben geinig aan het denken: in dit forum ging het veel eerder over dat het eigenlijk een klein schande is met de grote klimaatcrissis hoeveel artiesten met privéjets komen, nadat de Lowlands directeur vertelde in een interview dat festivals dat betalen bij de prijs voor één artiest. Misschien kunnen de 3 headliners een vliegtuig carpoolen 🙂 ? LAX -> MAA


Snap niet zo goed dat Beyonce steeds terugkomt. Een hele grote wishfull thinking. Als ze gaat touren staat ze in de Arena. Beyonce is in de vijver waar ook Coldplay en U2 zich in bevindt: alleen maar grote solo shows. Onderhevig aan eigen grote succes.
Toegegeven, Rolling Stones behoort ook tot die vijver en die kwamen ook een aantal jaren terug als Pinkpop headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.049
Snap niet zo goed dat Beyonce steeds terugkomt. Een hele grote wishfull thinking. Als ze gaat touren staat ze in de Arena. Beyonce is in de vijver waar ook Coldplay en U2 zich in bevindt: alleen maar grote solo shows. Onderhevig aan eigen grote succes.
Toegegeven, Rolling Stones behoort ook tot die vijver en die kwamen ook een aantal jaren terug als Pinkpop headliner.
tja.... zeg nooit nooit
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
916
435
tja.... zeg nooit nooit
Zeker , maar krijg wel langzaam het gevoel dat die vijver met echt grote namen steeds kleiner wordt.Naast Queen B hoop ik ook nog een beetje op Taylor Swift. Maar aan het eind van de dag / off.programma dan is het wat het is .
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ben best van overtuigd dat de 3 headliners worden:

Rage Against The Machine
Billie Eilish
Red Hot Chili Peppers

Besef nu dat alle drie de artiesten uit Los Angeles komen.......
Geen schande, zoals de voorgestelde mogelijke line-up van @theblackmadness en we vele denken, er gaat veel Amerikaans komen.
Goh, wat had Jan Smeets tientallen jaren van gevonden dat hij een festival zal maken zodat muzikanten uit Los Angeles kunnen komen. Maar ik denk dat het ook dicht tegen zijn smaak zit èn daarom is nu ook het Limburgse bandjestoernooi waardoor elk jaar een goed Limburgs bandje zal zijn.
En de Nederlandse acts zullen waarschijnlijk sterk wezen! En veel zin in de Engelse artiesten die ook gaan komen (Kasabian wordt een grote 2023 festivalsensatie!! Een zegen voor elk festival dat hun strikt)
Ben geinig aan het denken: in dit forum ging het veel eerder over dat het eigenlijk een klein schande is met de grote klimaatcrissis hoeveel artiesten met privéjets komen, nadat de Lowlands directeur vertelde in een interview dat festivals dat betalen bij de prijs voor één artiest. Misschien kunnen de 3 headliners een vliegtuig carpoolen 🙂 ? LAX -> MAA


Snap niet zo goed dat Beyonce steeds terugkomt. Een hele grote wishfull thinking. Als ze gaat touren staat ze in de Arena. Beyonce is in de vijver waar ook Coldplay en U2 zich in bevindt: alleen maar grote solo shows. Onderhevig aan eigen grote succes.
Toegegeven, Rolling Stones behoort ook tot die vijver en die kwamen ook een aantal jaren terug als Pinkpop headliner.
Ik verwacht juist minder Amerikaanse acts. De euro is een stuk minder waard geworden ten opzichte van de dollar. Hierdoor zullen de kosten van Amerikaanse bands toch wel flink stijgen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.326
1.775
Ik verwacht juist minder Amerikaanse acts. De euro is een stuk minder waard geworden ten opzichte van de dollar. Hierdoor zullen de kosten van Amerikaanse bands toch wel flink stijgen.
Zou de gage van een band in ieder land hetzelfde zijn? Kan me voorstellen dat daar variatie in zit, ook afhankelijk van prijspeil in landen?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Zou de gage van een band in ieder land hetzelfde zijn? Kan me voorstellen dat daar variatie in zit, ook afhankelijk van prijspeil in landen?
Ik denk het niet (althans niet veel) de prijzen van de Zuid Amerikaanse Primavera Sound zijn ongeveer gelijk aan de Spaanse edities. De prijsverschillen tussen de landen lijkt mij te komen door een lagere overhead kosten. Daarnaast worden meer concerten gespeeld in West Europa in vergelijking met Oost Europa. Waarschijnlijk zijn de gages de reden.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.069
905
Die heb ik toen niet gezien. Was die band trouwens al vergeten.
ik geraak er helaas nooit meer vanaf... by far top 5 slechtste optredens aller tijden en gaat erg zot slecht moeten worden om deze nog daar uit te krijgen.
op mijn netvlies gebrand die show
 
  • Wow
Waarderingen: mattman

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.326
1.775
ik geraak er helaas nooit meer vanaf... by far top 5 slechtste optredens aller tijden en gaat erg zot slecht moeten worden om deze nog daar uit te krijgen.
op mijn netvlies gebrand die show
Ik heb dat Ting Tings optreden destijds ook gezien. Het was inderdaad niet best, maar ik kan me niet voorstellen dat het erger is dan Blink 182. Kwestie van smaak wellicht ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
473
193
Als blink 182 geboekt wordt krijgen ze toch gewoon die spot die eerder offsprong/limp bizkit/ sum41 heeft gehad ergens in de middag? Of zijn zij nog steeds zo groot dat zij een headlinerspot claimen? Kan ik me haast niet voorstellen.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
635
491
Herbert Grönemeyer speelt vier stadionshows in Duitsland, waarvan de laatste op 9 juni in Gelsenkirchen. Na zijn passage in 2012 wellicht in 2023 weer terug?
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken