Hear Hear! 2022 - Nieuws & Geruchten

SommyWillers

Playlistbediener
9 aug 2022
14
38
Op zich lijkt het afgebakend terrein alles te bevatten wat nodig is. Met inclusie van Food Wood, Beer Shack en Cocktailbar spelen ze goed in op het publiek waarvan de gemiddelde leeftijd wat hoger zal liggen dan bij PkP. Het lijkt me een interessant experiment dat ze doen: het grote PkP-terrein beperkt gebruiken door één zone af te bakenen. Ik verwacht me wel dat er bepaalde stands/faciliteiten te veel of te weinig gaan zijn. De plaatsing van de voornaamste: drankstand en toiletten lijkt me zoals dat bij PkP het geval is, dus de vraag is of de plaatsing ook optimaal is als je het terrein hebt afgebakend.

Ik heb er zin in. De combo Liam/Pixies/Editors in een tent kan echt goed werken. Ik ben vooral benieuwd hoeveel publiek er uiteindelijk gaat komen opdagen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Benieuwd naar de verhalen.

Vond het een fijn affiche, maar dan vooral in het begin van de dag vreemde genoeg. Ik ben gewoon Editors-moe. Die band kan mij op geen enkel vlak nog enthousiasmeren. Heb zelfs die nieuwe single nog niet gehoord, iets wat ik bij de vorige albums altijd heel vaak opzette.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Benieuwd naar de verhalen.

Vond het een fijn affiche, maar dan vooral in het begin van de dag vreemde genoeg. Ik ben gewoon Editors-moe. Die band kan mij op geen enkel vlak nog enthousiasmeren. Heb zelfs die nieuwe single nog niet gehoord, iets wat ik bij de vorige albums altijd heel vaak opzette.
Snap ik. Bij mij spreekt vooral het totale plaatje aan, niet 'het vooral gaan voor de headliner'. Ben ook wel vrij zeker dat met een iets grotere 'headliner' meer tickets verkocht zouden geweest zijn. Maar dit is niet slecht, mensen die niet voor één band komen, maar voor de totaliteit van het programma. Of ze op deze manier uit de kosten geraken ... Geen idee. Voordeel is wel dat alle infrastructuur gebruikt wordt voor Pukkelpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Snap ik. Bij mij spreekt vooral het totale plaatje aan, niet 'het vooral gaan voor de headliner'. Ben ook wel vrij zeker dat met een iets grotere 'headliner' meer tickets verkocht zouden geweest zijn. Maar dit is niet slecht, mensen die niet voor één band komen, maar voor de totaliteit van het programma. Of ze op deze manier uit de kosten geraken ... Geen idee. Voordeel is wel dat alle infrastructuur gebruikt wordt voor Pukkelpop.
Ja maar ook dat is 'm net niet voor mij. Balthazar is headliner van de andere tent maar die heb ik ook gewoon te vaak gezien. Een Gallagher boeit me ook totaal niet en heeft ook niets met indie te maken vind ik. Pixies is dan de enige die ik zou willen zien van de grotere namen.

Parquet Courts, Anna Calvi, Stand Of Oaks en Avalanches (hoewel het maar een DJset is) zijn dan wel weer toppers voor mij, maar daarvoor is de prijs gewoon te hoog.

Ze noemen het een indie festival, dus dan maar hopen op hoofdacts die meer in die hoek zitten volgend jaar (LCD Soundsystem, The National, Wilco, Arcade Fire, Vampire Weekend, PJ Harvey,...).
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
Ja maar ook dat is 'm net niet voor mij. Balthazar is headliner van de andere tent maar die heb ik ook gewoon te vaak gezien. Een Gallagher boeit me ook totaal niet en heeft ook niets met indie te maken vind ik. Pixies is dan de enige die ik zou willen zien van de grotere namen.

Parquet Courts, Anna Calvi, Stand Of Oaks en Avalanches (hoewel het maar een DJset is) zijn dan wel weer toppers voor mij, maar daarvoor is de prijs gewoon te hoog.

Ze noemen het een indie festival, dus dan maar hopen op hoofdacts die meer in die hoek zitten volgend jaar (LCD Soundsystem, The National, Wilco, Arcade Fire, Vampire Weekend, PJ Harvey,...).
Volgend jaar... 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ja maar ook dat is 'm net niet voor mij. Balthazar is headliner van de andere tent maar die heb ik ook gewoon te vaak gezien. Een Gallagher boeit me ook totaal niet en heeft ook niets met indie te maken vind ik. Pixies is dan de enige die ik zou willen zien van de grotere namen.

Parquet Courts, Anna Calvi, Stand Of Oaks en Avalanches (hoewel het maar een DJset is) zijn dan wel weer toppers voor mij, maar daarvoor is de prijs gewoon te hoog.

Ze noemen het een indie festival, dus dan maar hopen op hoofdacts die meer in die hoek zitten volgend jaar (LCD Soundsystem, The National, Wilco, Arcade Fire, Vampire Weekend, PJ Harvey,...).
Ik ben zo'n Oasis/Gallagher-adept, dat helpt natuurlijk.

Pixies heb ik ook zeer hoog zitten.

Mijn rijtje zal zo zijn: Blood Red Shoes - Sons of Kings of Convenience - Anna Calvi - Girls against Boys of Billy Nomates - Whispering Sons - Parquet Courts of Battles - Wolf Alice - Strand of Oaks of Squid - Liam Gallagher - Thurston Moore Group - Pixies - Balthazar, Avalanches DJ-set of een pauze - Editors

Met de vetgedrukte namen mijn absolute must-sees. Maar het is dus het totale plaatje dat mij over de streep heeft getrokken.
Bij de 'offen' moet ik nog knopen doorhakken, zijn echt wel luxeproblemen. De komende dagen luisteren. Avalanches ... Ik heb ze in 2017 op Rock Werchter gezien met een volwaardige show, en dat was zowel bizar en geniaal. Een DJ-set spreekt mij toch minder aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ja maar ook dat is 'm net niet voor mij. Balthazar is headliner van de andere tent maar die heb ik ook gewoon te vaak gezien. Een Gallagher boeit me ook totaal niet en heeft ook niets met indie te maken vind ik. Pixies is dan de enige die ik zou willen zien van de grotere namen.

Parquet Courts, Anna Calvi, Stand Of Oaks en Avalanches (hoewel het maar een DJset is) zijn dan wel weer toppers voor mij, maar daarvoor is de prijs gewoon te hoog.

Ze noemen het een indie festival, dus dan maar hopen op hoofdacts die meer in die hoek zitten volgend jaar (LCD Soundsystem, The National, Wilco, Arcade Fire, Vampire Weekend, PJ Harvey,...).
Als die namen ook al naar Hear Hear gaan dan is dat het definitieve faillissement van Pukkelpop voor mij.

Maar ik verwacht dat dit eenmalig was en nooit meer. Zal wel de schuld aan Corona, de Russen en inflatie gegeven worden om te verhullen dat het gewoon geen heel goed plan is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Als die namen ook al naar Hear Hear gaan dan is dat het definitieve faillissement van Pukkelpop voor mij.

Maar ik verwacht dat dit eenmalig was en nooit meer. Zal wel de schuld aan Corona, de Russen en inflatie gegeven worden om te verhullen dat het gewoon geen heel goed plan is.
Ja, hoop het stiekem ook wel hoor. Zulke namen horen gewoon op Pukkelpop thuis. Net het kunnen combineren van Billie Eilish en The National (ik noem maar iets uit 2019) maakt Pukkelpop zo aantrekkelijk voor mij. Vreemd genoeg blijven ze wel die nog oudere Amerikaanse brol (Limp Bizkit, Papa Roach, Good Charlotte achtige dingen) op het hoofdfestival zetten...
 

SommyWillers

Playlistbediener
9 aug 2022
14
38
Als geheel spreekt deze affiche me enorm aan en vanaf de eerst minuut zijn er non-stop acts die ik wil zien. Op papier is dit gewoon een sterk concept én een sterk affiche. De vraag is of dit concept een lang leven beschoren is....
Zoals gezegd hierboven hadden al deze namen wat mij betreft perfect op de PkP-affiche gepast. De meeste van deze acts hebben de afgelopen 25 jaar op Pkp gestaan of dit had perfect gekund. Het feit dat men dit er kunstmatig uit lijkt te halen zal enerzijds zeker liggen aan overaanbod, extra omzet genereren door de verloren jaren enz. Anderzijds zie ik het vooral als een zoveelste exponent van een organisatie die voor zijn hoofdfestival de laatste tien jaar halfslachtige en zelfs ongelukkige keuzes maakt in de zoektocht naar een duidelijk concept en een smoel.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
Dit had voor mij ook een topdag geweest, maar daar sta je dan met al een PKP combi in de hand van vorig jaar. Nog eens €100 + drank en eten aftikken ga je dan echt niet doen.

Ik zou uitkijken naar Girls against Boys, Parquet Courts, Strand of Oaks, Liam, Future Islands en de Pixies. Dan zou het er voor mij wel opzitten, want zowel Editors als Balthazar kunnen me niet (meer) boeien.

Ze hebben nog wel een geluk bij een ongeluk dat dit nu in tenten is door de slechte verkoop, want bij 35 graden gaat het frisser zijn in de tenten dan in de volle zon aan de main stage.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken