Corona Virus en concerten/festivals

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.512
3.003
Absoluut, maar als iemand schrijft dat ze meer naar de wetenschap hadden moeten luisteren, terwijl diegene voor meer versoepelingen is, dan vind ik het best gek dat de wetenschap wordt aangehaald als bron daarvoor. Die zegt namelijk dat we niet te snel moeten gaan. Dan moet je toch juist blij zijn dat ze van de wetenschappelijke lijn zijn afgeweken?

Dat laatste vind ik niet, maar wij staan er vanaf het begin al heel anders in ;)
Ik denk dat er vooral het hele pallet aan wetenschap werd bedoeld. Er werd volledig gefocust op de virologen, terwijl wetenschappers in de andere sectoren (zoals gedragswetenschap en sociologie) aangaven dat de maatregelen zeer desastreus uitpakken voor grote groepen mensen. Het is denkbaar dat de uitwerking op deze groepen ernstiger is dan het voordeel dat je voor de kwetsbare mensen genereert met het invoeren van vrijheidsbeperkende maatregelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Oasiss

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Goed en fijn nieuws!
Let's go met de festivals.

Al ben ik wel als de dood dat er dan in Juni weer een piek komt. Of een andere variant ofzo iets..
Een piek zal er zeker komen als alles losgelaten wordt. Maar zolang er niks wordt overbelast is dat in principe geen probleem.
Wat wel een probleem is met een piek is natuurlijk dat je een grote kans hebt om besmet te raken. Zeker als je naar festivals gaat zonder maatregelen. Maar dan mag je vervolgens dus niet meer naar indoor shows... Daar ben ik wel een beetje bang voor in een periode met veel binnen en buitenevenementen door elkaar straks.

Hopen dat tegen die tijd de 1G weer verdwenen is. De komende paar maanden dan toch maar voorzichtig doen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Wat @Rockbeer zegt, wetenschap is wel meer dan alleen virologen. Denk dat veel te laat is geconstateerd dat deze pandemie meer heeft gedaan dan mensen (covid-)ziek gemaakt. Gelukkig wordt daar nu wel iets mee gedaan.

Dat toch nog 1g voor evenementen binnen gaat gelden bij meer dan 500 is natuurlijk een beetje kolder. Lijkt een beetje op het vasthouden aan het afschaffen van dividendbelasting na aanstelling van Rutte 3. Iedereen ziet hoe ridicuul het is, maar blijkbaar bang om gezichtsverlies te lijden ofzo als je helemaal meegeeft?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Absoluut, maar als iemand schrijft dat ze meer naar de wetenschap hadden moeten luisteren, terwijl diegene voor meer versoepelingen is, dan vind ik het best gek dat de wetenschap wordt aangehaald als bron daarvoor. Die zegt namelijk dat we niet te snel moeten gaan. Dan moet je toch juist blij zijn dat ze van de wetenschappelijke lijn zijn afgeweken?

Dat laatste vind ik niet, maar wij staan er vanaf het begin al heel anders in ;)
Klopt met dat eerste. En geen idee waar jij stond, staat of, gaat staan. Ik hoop dat we uiteindelijk met z'n allen straks schouder aan schouder kunnen gaan lallen op festivals.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Wat @Rockbeer zegt, wetenschap is wel meer dan alleen virologen. Denk dat veel te laat is geconstateerd dat deze pandemie meer heeft gedaan dan mensen (covid-)ziek gemaakt. Gelukkig wordt daar nu wel iets mee gedaan.

Dat toch nog 1g voor evenementen binnen gaat gelden bij meer dan 500 is natuurlijk een beetje kolder. Lijkt een beetje op het vasthouden aan het afschaffen van dividendbelasting na aanstelling van Rutte 3. Iedereen ziet hoe ridicuul het is, maar blijkbaar bang om gezichtsverlies te lijden ofzo als je helemaal meegeeft?
Maar dat is eigenlijk wel met meerdere maatregelen geweest. Heel vaak waren zaken helemaal niet zo goed te onderbouwen, en ik hoorde wel erg vaak "maar andere landen doen het toch ook".

Uiteindelijk heeft de grootste oplossing gewoon in moeder natuur zelf gezeten, dat is ergens het enge maar ook wel weer het mooi van deze pandemie geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Klopt met dat eerste. En geen idee waar jij stond, staat of, gaat staan. Ik hoop dat we uiteindelijk met z'n allen straks schouder aan schouder kunnen gaan lallen op festivals.
Het liefst met die naar bier stinkende zweetlap die net iets te dicht bovenop je staat!

Ik merkte bij de vorige keer dat kroegen gewoon open mochten tot middernacht, ik het oprecht weer fijn vond dat ik moeite moest doen om met vier bier in mijn klauwen de weg naar mijn maten moest dringen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Maar dat is eigenlijk wel met meerdere maatregelen geweest. Heel vaak waren zaken helemaal niet zo goed te onderbouwen, en ik hoorde wel erg vaak "maar andere landen doen het toch ook".

Uiteindelijk heeft de grootste oplossing gewoon in moeder natuur zelf gezeten, dat is ergens het enge maar ook wel weer het mooi van deze pandemie geweest.
Dat is natuurlijk heel vaak de crux geweest inderdaad, dat het niet uitgelegd wordt.. Met m.i. als hoogte (of eigenlijk diepte)punt de avondklok.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Misschien een stomme vraag: 1G niet voor buiten evenementen. Maar bijvoorbeeld Pinkpop heeft toch een aantal binnen locaties (De tent, feesthal op camping B, museum in de kalm aan laan.

Moet hier dan apart voor gechecked worden? Valt dit buiten de regels? of....?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.778
3.732
Misschien een stomme vraag: 1G niet voor buiten evenementen. Maar bijvoorbeeld Pinkpop heeft toch een aantal binnen locaties (De tent, feesthal op camping B, museum in de kalm aan laan.

Moet hier dan apart voor gechecked worden? Valt dit buiten de regels? of....?

Dat is over nog zo'n lange tijd, dan is nergens meer 1G
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Misschien een stomme vraag: 1G niet voor buiten evenementen. Maar bijvoorbeeld Pinkpop heeft toch een aantal binnen locaties (De tent, feesthal op camping B, museum in de kalm aan laan.

Moet hier dan apart voor gechecked worden? Valt dit buiten de regels? of....?
goed punt...

tent is deels open natuurlijk, allen overdekt, weet niet of zo'n situatie mee telt.
de feesthal, is in feite ook een tent, dus kan ook deels open.
het popup museum is natuurlijk nog even de vraag of die terug komt

en nog over een aantal maanden voordat het zo ver is
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220215_95308247

Reproductiegetal corona onder 1, voor het eerst sinds december​


Het coronavirus heeft steeds meer moeite om zich te verspreiden en dat is te zien aan het zogeheten reproductiegetal. Dat is voor het eerst sinds half december onder de 1 gekomen. Het staat nu op 0,98. Hoe verder het onder de 1 komt, hoe sneller het aantal besmettingen kan dalen.

Een reproductiegetal van 0,98 betekent dat een groep van 100 mensen met corona gemiddeld 98 anderen aansteekt. Zij besmetten 96 anderen, die het virus op hun beurt aan 94 mensen overdragen. Bij elke stap wordt het aantal nieuwe besmettingen iets kleiner.

1644938065456.png
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
goed punt...

tent is deels open natuurlijk, allen overdekt, weet niet of zo'n situatie mee telt.
de feesthal, is in feite ook een tent, dus kan ook deels open.
het popup museum is natuurlijk nog even de vraag of die terug komt

en nog over een aantal maanden voordat het zo ver is
Laten we er voor Pinkpop inderdaad maar vanuit gaan dat we van 1G af zijn :)

Hele mooi dag dit :) Vanacht nog gedroomd dat ik onderweg was naar Pinkpop, nu gaat het niet bij dromen blijven :)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Precies. Die 1G die zal nu nog even de handrem zetten op bijvoorbeeld een hele grote feesttent met Carnaval in Oeteldonk, Lampegat, Jocus en Mestreech, maar daarna zal hij rap verdwijnen. Ik vermoed zo rond het ingaan van de lente op 21 maart ofzo. In ieder geval ruim voor het ingaan van het festivalseizioen met Paaspop. Je voelt aan alles, dit jaar komt het goed!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.989
2.030
Goed en fijn nieuws!
Let's go met de festivals.

Al ben ik wel als de dood dat er dan in Juni weer een piek komt. Of een andere variant ofzo iets..

Laten we maar van het positieve uit gaan en vooral blij zijn hier mee!

Iemand enig idee hoe het staat met de versoepelingen voor festivals/buitenevenementen in België?
Momenteel(vanaf nu vrijdag) zitten we op code oranje, wat wil zeggen dat concerten op 80´% kunnen doorgaan en mits goede verluchting zelfs op 100%. Het nachtleven heropent weer en horeca mag onbeperkt open. Alleen het personeel in Horeca, nachtleven en concertzalen moet nog een mondmasker dragen en overal nog coronapas nodig.

Men verwacht tegen maart of midden maart naar code geel te kunnen schakelen en dan vallen quasi alle resterende maatregelen weg. Inclusief de coronapas.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335
Ik denk niet zo heel groot, maar ze hebben de aankondiging ook niet voor niks zolang uitgesteld... Is in ieder geval zitten. Zaterdag was eerst nog niet uitverkocht, dus misschien dat die wel doorgaat, alleen de zondag was al wel uitverkocht, dus daar lijkt het me best lastig om iedereen te laten zitten.
Verplaatst naar half juli nu
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Testen voor Toegang op locaties met meer dan 500 personen. Zal dan wel zo zijn dat je, als er meerdere concerten/voorstellingen in een theater/poppodium zijn, je sowieso moet testen toch?

Rotregel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
De show van Stromae op 27 februari GAAT DOOR!
?
?
❤️

#venue #concertzaal #livemusic #livemuziek #concert #gig #liveshow #concerts #show #Stromae

Aldus Afas Live op Facebook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken