Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Als er meer dan 500 mensen zitten wel.

De verplichting om slechts mensen toe te laten als ze negatief getest zijn op het coronavirus (1G), gaat alleen gelden op plekken binnen met meer dan 500 man publiek.

Betekent dus automatisch ook dat als je in een theater in de kleine zaal een show bezoekt 1G niet hoeft, maar in de grote zaal wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Als er meer dan 500 mensen zitten wel.



Betekent dus automatisch ook dat als je in een theater in de kleine zaal een show bezoekt 1G niet hoeft, maar in de grote zaal wel?
Ja dat denk ik wel. Gekkigheid. Terwijl over het algemeen de luchtverfrissing in de grote zalen vele malen beter is dan de kleine.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.468
1.616
Als er meer dan 500 mensen zitten wel.



Betekent dus automatisch ook dat als je in een theater in de kleine zaal een show bezoekt 1G niet hoeft, maar in de grote zaal wel?
Zo lees ik het wel. Je kunt straks wel zonder test naar de Ekko, maar niet naar de meeste zalen in TiVre.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Vallen we terug op de discussie of concerten evenementen zijn...
Ik blijf me aan die definitie storen. Evenementen zijn afwijkende gebeurtenissen die apart vergund worden. Voor een concertzaal is het organiseren van een concert de reguliere bedrijfsactiviteit dus geen evenement.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Zo lees ik het wel. Je kunt straks wel zonder test naar de Ekko, maar niet naar de meeste zalen in TiVre.
Enige voordeel hierbij is dat Rotown en Baroeg bij mij om de hoek 250 en 350 man zijn. Ga ik me daar voorlopig maar vermaken,.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Dat is bizar. Maar geldt het dan per gebouw of per zaal? Want in het tweede geval krijg je ook dat de ene bezoeker mag doorlopen na het laten zien van een kaartje en een ander een 1G bewijs moet afleggen, terwijl ze vervolgens samen exact dezelfde foyer in wandelen. Dat zou toch volslagen bizar zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Mooier nog: de Nieuwe Nor heeft een zaal van 600 man. Stel die verkoopt net niet uit zit je op 499 man ofzo, dan niet testen maar bij 501 wel? Hahaha. Kan hier ook niet blij me zijn weeral. Ze kijken gewoon écht niet naar de wetenschap en dat irriteert me. Hoop dat alles in de zomer kan doorgaan, maar zie deze strategie ons in een later stadium nog wel moeilijkheden bezorgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
Als ze naar de wetenschap hadden gekeken, dan had je nog wel stevigere maatregelen gehad en was er zeker niet zo ruim versoepeld...
 
  • Wow
Waarderingen: Rockbeer

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.006
Wel kut zeg. Gojira komt dan net een week te vroeg. Uitstellen gaat ook niet echt, tenzij ze een datum prikken na de UK-tour. Maar of ze dit willen doen....
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Buiten geen 1G is al een vooruitgang, al mag ik toch hopen dat 1G sowieso weer van de baan is op t moment dat de meeste buitenevenementen beginnen.

Die grens van 500 is natuurlijk wel compleet idioot en arbitrair. Alsof je bij een rustig concert in de Ronda of Paradiso een groter risico loopt dan een hele nacht feesten in kroegen.

Wat ik nog een beetje onduidelijk vind is of die grens van 500 nou alleen is voor ongeplaceerde shows of voor alles. Zou toch echt absurd zijn als je straks vrijuit naar de kroeg kan maar een test nodig hebt om in een schouwburg/theater te zitten, of zelfs in een grote bioscoopzaal...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Als ik allemaal hoor en lees dat de wetenschap het liever iets rustiger aan doet, omdat ze nog bang zijn dat er iets fout kan gaan, dan laat de Nederlandse overheid dat nu toch ruimschoots links liggen.
We moeten ook niet vergeten dat de wetenschap en "de viroloog" andere belangen heeft dan dat een politicus dat heeft. Het doel van de viroloog is om het virus op zo'n goed mogelijke manier te bestrijden en in principe ten kosten van alles. Virologisch is het altijd beter om langer met iets te wachten of om het zekere voor het onzekere te nemen. Maar een politicus heeft ook met andere belangen rekening te houden.

Daarnaast vind ik dat de kritiek op bepaalde maatregelen (of "de wetenschap") behoorlijk laat naar boven zijn gekomen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.163
We moeten ook niet vergeten dat de wetenschap en "de viroloog" andere belangen heeft dan dat een politicus dat heeft. Het doel van de viroloog is om het virus op zo'n goed mogelijke manier te bestrijden en in principe ten kosten van alles. Virologisch is het altijd beter om langer met iets te wachten of om het zekere voor het onzekere te nemen. Maar een politicus heeft ook met andere belangen rekening te houden.

Daarnaast vind ik dat de kritiek op bepaalde maatregelen (of "de wetenschap") behoorlijk laat naar boven zijn gekomen.
Absoluut, maar als iemand schrijft dat ze meer naar de wetenschap hadden moeten luisteren, terwijl diegene voor meer versoepelingen is, dan vind ik het best gek dat de wetenschap wordt aangehaald als bron daarvoor. Die zegt namelijk dat we niet te snel moeten gaan. Dan moet je toch juist blij zijn dat ze van de wetenschappelijke lijn zijn afgeweken?

Dat laatste vind ik niet, maar wij staan er vanaf het begin al heel anders in ;)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
557
412
Goed en fijn nieuws!
Let's go met de festivals.

Al ben ik wel als de dood dat er dan in Juni weer een piek komt. Of een andere variant ofzo iets..

Laten we maar van het positieve uit gaan en vooral blij zijn hier mee!

Iemand enig idee hoe het staat met de versoepelingen voor festivals/buitenevenementen in België?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Goed en fijn nieuws!
Let's go met de festivals.

Al ben ik wel als de dood dat er dan in Juni weer een piek komt. Of een andere variant ofzo iets..

Laten we maar van het positieve uit gaan en vooral blij zijn hier mee!

Iemand enig idee hoe het staat met de versoepelingen voor festivals/buitenevenementen in België?
Concerten gingen daar weer naar 80%, dan moet het met festivals helemaal goedzitten lijkt me. Maar ik weet er niet het fijne van.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken