Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Dat is ook een logische verklaring. Om de kaartverkoop weer in gang te zetten willen ze dit koppelen aan de laatste headliner. En die aankondiging is wat opgeschoven wat ook niet vreemd is. Gebeurt wel vaker
ik kan me geen andere verklaring bedenken...

die 2 oktober was al vrij specifiek gekozen, was los van de Pearl Jam en los van de Metallica aankondiging.
dit moet wel iets met headliner 3 van doen hebben, wellicht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zelfs als dat zo is, is dat ook niet echt fraai tegenover bezoekers die sowieso wel naar je festival willen komen, maar dan moeten gaan opboksen tegen de fans van die specifieke naam.

In het lijstje bijzondere handelswijzen van Pinkpop is dit wel weer een pareltje hoor..
de bezoekers die willen hebben grotendeels hoogstwaarschijnlijk kaarten behouden, een groot deel zal ook vouchers hebben aangevraagd en zijn dan sowieso al eerder aan de beurt bij bemachtigen van tickets.
Dus qua opboksen van de bezoekers die willen, zie ik dit niet zo als raar.

Verder schuift de datum ineens op, ik neem aan dat er nog wat sociale media achter aan gaat komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik verwacht nog steeds dat het MUSE wordt en dat ze om welke achter de schermen reden dan ook besloten hebben de kaartverkoop op te schuiven.

Wel ietwat maf dat het geruisloos gebeurt. Is wel iets waarvan je mensen op de hoogte moet stellen als er eerder een andere datum gecommuniceerd werd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik verwacht nog steeds dat het MUSE wordt en dat ze om welke achter de schermen reden dan ook besloten hebben de kaartverkoop op te schuiven.

Wel ietwat maf dat het geruisloos gebeurt. Is wel iets waarvan je mensen op de hoogte moet stellen als er eerder een andere datum gecommuniceerd werd.
Zou toch heel raar zijn als dit voor Muse is? Die hebben nota bene al shows bekendgemaakt voor volgend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ik kan me nu echt niet meer voorstellen dat de derde headliner een act is die al tourdata heeft gecommuniceerd en zeker niet een act die tourdata / festivaldata rondom het Pinkpop-weekend heeft

dit gaat imo toch echt om een act die nog geheel met een aankondiging van een tour moet komen,

edit, deze denk ik dan:
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in 2022 (tour geruchten: Italie Florence en Ferrara ook uit Ierland Dublin en Cork)
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Beyoncé, hoog op verlanglijst Pinkpop
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zou toch heel raar zijn als dit voor Muse is? Die hebben nota bene al shows bekendgemaakt voor volgend jaar.
Ik denk dat het verschuiven van de ticketverkoop los zou kunnen staan van de derde headliner. Wellicht hebben ze er achter de schermen een andere reden voor. Pinkpop maakt wel vaker rare sprongen.

Coldplay of Springsteen (en zeker ACDC) zie ik als ze gaan touren nog steeds eerder ArenA of Goffert doen.

Muse blijft nieuwe data aankondigen zo nu en dan dus ik schrijf ze nog niet af.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ben het eens met Dennis. De communicatie is gewoonweg kut, zoals wel vaker bij Pinkpop. Maar in principe is het nieuws an sich wel goed. Ze gaan dat niet verplaatsen voor een The Killers of Imagine Dragons.
Dus óf Post Malone, omdat die er voor 2020 al stond, maar dat is nog niet helemaal rond óf dit gaat echt om een grote naam, Bruce of Coldplay.
Muse vind ik lastig, want die hebben al wel data staan dus waarom dan de ticketverkoop verplaatsen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ik zie echt totaal geen aanleiding waarom Pinkpop vlak na de Firenze aankondiging van MUSE niet mee klapt, dat strookt niet...
er is geen reden om ze dan niet aan te kondigen, die tour is in the open.

aangezien Coldplay die hoog op geruchten Rock in Rio Brazilie staan nog niet zijn aangekondigd en het album 15 oktober komt. Verwacht ik wel dat er festivals in die tour zitten en kan de aankondiging van een tour rondom de album release zijn. Dat is 1 die ik logisch zou vinden.
maar Springsteen, hiervan duiken ook langzaam wat geruchten op, met name Ierland en Italie en ook in juni 2022. Het is geen geheim dat Pinkpop graag Springsteen terug zou boeken en geen geheim dat Springsteen graag terug zou komen. Dat is mijn main suspect, nog steeds hoor... nu misschien wel veel meer...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Ik zie zelf gewoon niet echt in waarom MOJO Coldplay of Springsteen op Pinkpop neer zou zetten ipv in de ArenA of Goffert.

Zou wel een enorme stunt zijn. Dan hebben ze drie klappers van headliners.
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik kan toch niet nog anderhalve maand wachten...
ik moet eerlijk zeggen, had mezelf compleet opgepompt voor deze week...

maar de nieuwsgierigheid heeft nu wel een flinke boost gekregen!

wat betreft ticketverkoop, persoonlijk gezien, ik heb mijn ticket behouden dus ik hoef alleen maar 17 juni 2022 af te wachten
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Ik zie zelf gewoon niet echt in waarom MOJO Coldplay of Springsteen op Pinkpop neer zou zetten ipv in de ArenA of Goffert.

Zou wel een enorme stunt zijn. Dan hebben ze drie klappers van headliners. Hoop alleen dat dat niet betekent dat het dagprogramma tegenvalt.
Met Dennis eens maar ook met tim, ze hoeven met deze 2 headliners niet nog een dure erbij te hebben toch? ze kunnen er meer mee vangen in Arena of Goffert.

Maar het zal inderdaad geen band zijn die al ergens staan. Wellicht hetzelfde probleem met 2019 en the cure? iemand die is weggevallen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het kan natuurlijk ook een act zijn waar wij nog geen rekening mee hebben gehouden en die tourdata dus nog bekend moet maken. Rolling Stones, Depeche Mode, Robbie Williams. Ik noem maar wat, geen idee of het realistisch is maar jullie snappen wel wat ik bedoel. Aan de andere kant, is het in het verleden al niet vaker gebeurt dat PP met een headliner kwam die ze ook makkelijk 2 maanden eerder hadden kunnen bekend maken....?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
het kan allemaal... misschien Blur of Silk Sonic... of toch Muse... kan allemaal

maar waarom een verkoop datum verschuiven voor een act die je 3 maanden geleden had kunnen aankondigen.
ik bedoel maar, Muse 7 juni 2021 aangekondigd voor Firenze en Metallica 16 juni aangekondigd voor Firenze en gelijk voor Pinkpop. Dan klinkt het niet logisch voor mij dat Muse nog voor Pinkpop er bij gaat komen. Misschien dat ze op de reserve bank zitten, maar ik verwacht het steeds minder met elke week die voorbij gaat.

ik denk dat we tourgeruchten moeten checken van acts die qua geruchten nieuw zijn voor 2022.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ook vreemd dat er nog geen sociale media post of nieuwsbericht aan gespendeerd is.
of komt dat nog in een berichtje waar nog wat aangekondigd gaat worden?

ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat misschien donderdag de tour van Volbeat aangevuld gaat worden of dat er eventueel al NL acts bij komen, ik noem maar wat...
ik kan me niet voorstellen dat het nu zo 'onopgemerkt" enkel op de site staat.
misschien komt er een bericht als "we hebben meer tijd nodig" of "..om jullie een zo Pinkpop waardige editie te kunen geven"... daar ben ik wel benieuwd naar, of er iets over als berichtje komt
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
ook vreemd dat er nog geen sociale media post of nieuwsbericht aan gespendeerd is.
of komt dat nog in een berichtje waar nog wat aangekondigd gaat worden?

ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat misschien donderdag de tour van Volbeat aangevuld gaat worden of dat er eventueel al NL acts bij komen, ik noem maar wat...
ik kan me niet voorstellen dat het nu zo 'onopgemerkt" enkel op de site staat.
misschien komt er een bericht als "we hebben meer tijd nodig" of "..om jullie een zo Pinkpop waardige editie te kunen geven"... daar ben ik wel benieuwd naar, of er iets over als berichtje komt
dat gaan ze inderdaad denk ik donderdag doen :p , gelijk de nieuwe verkoopdatum erbij
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik vrees toch een beetje dat ze nagenoeg rond waren met een grote naam, een naam waaraan de (her)start ticketverkoop gelinkt was, en dat daar alsnog een streep doorheen gegaan is. Dus nu moeten ze haastig op zoek naar een goed alternatief. Om hier extra tijd voor te creëren, is op voorhand alvast besloten de (her)start van de ticketverkoop naar achteren te schuiven...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken