Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Placebo met een nieuwe single, klinkt erg lekker trouwens, wellicht binnenkort ook een uitgebreidere tour aankondiging
Volgende week kunnen we wellicht Volbeat verwachten.

hopelijk komen er eindelijk weer bevestigingen en dat Placebo daar ook bij zit
Jammer dat Placebo 19 juni (zondags) al in Moskou staat. Blijven alleen vrijdag en zaterdag over als mogelijke voor Pinkpop.

Nieuwe track bevalt me ook prima...
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
391
298
Metallica, Pearl Jam en Kensington (aldus Paddy) als headliners...
Volbeat en Placebo als subs...

Prima rockeditie hoor (y)
Mag hopen dat dit een grap is. Kensington als headliner is dus echt niks.

Is leuke band die zeker mogen komen maar vindt ze geen headliner voor Pinkpop. En zeker niet als afsluiter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Volbeat komt volgende week donderdag met meer nieuws... maandag ook met iets groots.

maandag misschien album aankondiging of een lokale Deense grote show. Neem aan donderdag meer tourdata te verwachten (bijvoorbeeld Pinkpop NL of Graspop BE)

perfecte zondag sub... (denk niet dat ze headliner spot krijgen, uitgaande van de andere geruchten en uitgaande van de andere headliners)
mogelijk is het nieuws van Volbeat morgen, dat ze support zijn op de aankomende VS tour van Ghost... donderdag neem ik aan dan aanvullende EU tourdata?
 
  • Leuk
Waarderingen: DV91 en wenteldave

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Stuur Ghost dan ook maar gelijk door naar Landgraaf
ik denk dat Ghost in de zomer van 2022 niet door EU tourt.
heb Ghost op nog geen affiche gezien, niet op Hellfest en Download bijvoorbeeld.

ik ga in het Volbeat-verhaal uit van vandaag VS data waar ze support zijn van Ghost, voor jan / feb 2022?
met dan donderdag aanvullende EU data.
Neem aan donderdag 16e op Graspop, vrijdag 17e hellfest en mogelijk zaterdag Firenze(?), mogelijk zondag terug op Pinkpop(?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
19 juni nog mogelijk! Leuk voor in de tent!
 

Bijlagen

  • 9DDCCE21-A233-40F0-B243-D81D74892318.png
    9DDCCE21-A233-40F0-B243-D81D74892318.png
    508,5 KB · Weergaven: 22

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Stond Highly Suspect in 2020 ergens in Nederland? Zie ze op de lineup van madcool 2020 en volgens herbevestigd.

Dat zou ik een mooie naam vinden voor de tent.

Edit: zie dat ze vanaf 27 juni in UK staan en dan 7 juli in Spanje, lijkt me dus vrij onwaarschijnlijk
 
Laatst bewerkt:

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Antwerpse Sportpaleis komt donderdag met de aankondiging van een apart evenement.
Zou best een act kunnen zijn die Pinkpop donderdag aankondigen kan (of het is een tegengeluid, van een act die Pinkpop juist niet heeft?).

ik richt voorlopig mijn pijlen op donderdag!
Zou ook vlak voor de voucher verzilver periode zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Bassie78

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Is helaas niet relevant voor Pinkpop.

Ook al mogen we voorlopig geen concrete naam, datum of concertzaal lossen. Maar donderdag 23 september om 10 uur wordt een groot artiest aangekondigd.

Meer kunnen we niet kwijt. Of misschien toch. Het gaat om een concert dat al in oktober plaatsvindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Willen er nog nieuwe gokjes bij... of wijziging?

lijstje Pinkpop-zondag-headliner gokjes :
Timmetje - Muse of Post Malone + Imagine Dragons
RickHuissen - Bruce Springsteen & The E Street Band
neus - Editors
RubenFrusciante - Muse
Bassie78 - Taylor Swift of Muse
Processierups - Taylor Swift
rhcp - Arctic Monkeys
wenteldave - Muse of Coldplay
Oasiss - Post Malone
Brian - Coldplay of Taylor Swift
Joslittel - Muse
emilejol - Queens of the stone age of Coldplay of radiohead of oasis of AC/DC
PP1980 - Rolling Stones
mattman - Muse
Landgraver - Bruce Springsteen & The E Street Band of Taylor Swift
DennisvdBr - Bruce Springsteen & The E Street Band
en uiteraard Indiaantje89 - Mart Hoogkamer

Inspiratie?
Kanshebbers Pinkpop headliner naast Metallica en Pearl Jam 2022 :
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in 2022 (tour geruchten: Italie Florence en Ferrara ook uit Ierland Dublin en Cork)
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022
- Muse, al aangekondigd voor RaR/RiP, NovaRock, Eurockéennes de Belfort en op de "Pinkpop-vrijdag" op Firenze Rocks, nieuw album komt er aan
- Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, lijkt al van 2021 affiche gevallen, week na Pinkpop 2022 op Rock in Rio Lissabon.
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Beyoncé, hoog op de verlanglijst van Pinkpop (nog geen aanwijziging tot tour)
- Tame Impala, begin juni Primavera Sound headliner
- The Killers, nog geen nieuwe datum voor de Ziggo Dome show. Tijdens Pinkpop vrijdag en zaterdag op zuster festivals Hurricane/Southside.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Willen er nog nieuwe gokjes bij... of wijziging?

lijstje Pinkpop-zondag-headliner gokjes :
Timmetje - Muse of Post Malone + Imagine Dragons
RickHuissen - Bruce Springsteen & The E Street Band
neus - Editors
RubenFrusciante - Muse
Bassie78 - Taylor Swift of Muse
Processierups - Taylor Swift
rhcp - Arctic Monkeys
wenteldave - Muse of Coldplay
Oasiss - Post Malone
Brian - Coldplay of Taylor Swift
Joslittel - Muse
emilejol - Queens of the stone age of Coldplay of radiohead of oasis of AC/DC
PP1980 - Rolling Stones
mattman - Muse
Landgraver - Bruce Springsteen & The E Street Band of Taylor Swift
DennisvdBr - Bruce Springsteen & The E Street Band
en uiteraard Indiaantje89 - Mart Hoogkamer

Inspiratie?
Kanshebbers Pinkpop headliner naast Metallica en Pearl Jam 2022 :
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in 2022 (tour geruchten: Italie Florence en Ferrara ook uit Ierland Dublin en Cork)
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022
- Muse, al aangekondigd voor RaR/RiP, NovaRock, Eurockéennes de Belfort en op de "Pinkpop-vrijdag" op Firenze Rocks, nieuw album komt er aan
- Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, lijkt al van 2021 affiche gevallen, week na Pinkpop 2022 op Rock in Rio Lissabon.
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Beyoncé, hoog op de verlanglijst van Pinkpop (nog geen aanwijziging tot tour)
- Tame Impala, begin juni Primavera Sound headliner
- The Killers, nog geen nieuwe datum voor de Ziggo Dome show. Tijdens Pinkpop vrijdag en zaterdag op zuster festivals Hurricane/Southside.
Het is meer op hoop gericht dan geruchten, en met een nieuw album zou hij misschien op tournee gaan.
Bij de eerste gok, Arctic Monkeys, zou ik Kanye West erbij willen zetten als 3e headliner
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje
12 nov 2016
655
392
Willen er nog nieuwe gokjes bij... of wijziging?

Wordt gewoon Imagine Dragons. Na hun main stage show op Pinkpop 2017 deden ze zowel Ziggo Dome als Gelredome in 2018, dus een headlineshow op PP 2022 is een passende volgende stap in het groeiplaatje. En dan kan Mojo de grotere acts lekker elders los plaatsen.

Natuurlijk wel een dikke L voor alle Pinkpopgangers, maar die worden toch al uitgelachen door "The Powers At Be" dus dan kan dit er ook wel bij.

Overigens @ de persoon die gokte op de Imagine Dragons + Post Malone combi: die laatste zal geen subheadlinerplek meer accepteren.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Overigens @ de persoon die gokte op de Imagine Dragons + Post Malone combi: die laatste zal geen subheadlinerplek meer accepteren.
En andersom zou ID het niet accepteren denk ik. Op MadCool staan ze ook voor The Killers. Mij lijkt the killers toch nog wel wat groter.
Imagine Dragons is groot, onderschat ze vooral niet maar ik heb niet het idee dat ze makkelijk een dag zullen uitverkopen? En laatste album helpt er voor mij imo niet echt meer bij...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Antwerpse Sportpaleis komt donderdag met de aankondiging van een apart evenement.
Zou best een act kunnen zijn die Pinkpop donderdag aankondigen kan (of het is een tegengeluid, van een act die Pinkpop juist niet heeft?).

ik richt voorlopig mijn pijlen op donderdag!
Zou ook vlak voor de voucher verzilver periode zijn...
Waar heb je dat gelezen? Bij mijn weten doet het Sportpaleis dat nooit. Hoeft trouwens geen concert te zijn. In die zaal doen ze ook af en toe sportwedstrijden (basketbal en tennis) als ik me niet vergis maar het kan ook dat ik mis ben met de ernaast gelegen Lotto Arena. Hoe dan ook, ben benieuwd want het is echt uitzonderlijk dat ze zoiets van te voren aangeven...
Misschien een tour van een grote internationale act donderdag??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken