Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
The Shelter!

Sinds het verdwijnen daarvan is het voor mij afgenomen daar bij Pukkelpop. Juist die breedte was de kracht. Met het wegvallen van de metal is de keuze toch wat smaller geworden.
Klopt, en er werd buiten de Shelter ook eigenlijk weinig gecompenseerd om de metal-fan echt naar zich toe te trekken. Alsof ze zich (en toen stond die tent nog achter de Marquee) daar maar effe in een hoekje moesten bezig houden. Had er ook eens een hardere gitaarband in de Marquee of op de Main gestaan.. Maar nee, conclusie: weinig volk, dan maar geen metal meer.

Overigens hebben ze de laatste jaren wel meerdere fratsen uitgehaald om hun affiche uit te hollen. De Wablief? moest zo ook opeens verdwijnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Klopt, en er werd buiten de Shelter ook eigenlijk weinig gecompenseerd om de metal-fan echt naar zich toe te trekken. Alsof ze zich (en toen stond die tent nog achter de Marquee) daar maar effe in een hoekje moesten bezig houden. Had er ook eens een hardere gitaarband in de Marquee of op de Main gestaan.. Maar nee, conclusie: weinig volk, dan maar geen metal meer.

Overigens hebben ze de laatste jaren wel meerdere fratsen uitgehaald om hun affiche uit te hollen. De Wablief? moest zo ook opeens verdwijnen.
Was er in de periode tussen de skate stage en de shelter of voor de skate stage niet de 2nd open air stage?
Ahja en de wablief is nu veranderd in iets heel belangrijks. Toiletten, hah :D
Nee, serieus, dat moesten ze ook laten staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
België heeft het VK intussen op een zwarte lijst gezet: tot nader order mogen inwoners van het VK niet naar België afreizen. Niet-inwoners die vanuit het VK naar België reizen moeten 2 weken in quarantaine. Oké, op 2 maanden kan er heel veel veranderen, maar ik zou er als organisatie toch niet gerust in zijn als je zo'n nieuws hoort...
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
850
555
Vroeger had je ook een skate stage (een kleinere main stage met enkel metal/rock), en later ng die tent (naam vergeten). Dus het pkp van nu weet ik niet of het past. Maar nogmaals, laat maar komen! ?
Maar Slipknot stond toen op het hoofdpodium. En het stond ramvol. Ben al 15 jaar niet op Pukkelpop geweest, dus geen idee hoe het publiek er nu is, maar heb niet het idee dat 'de jeugd van tegenwoordig' niet los zou kunnen gaan op Slipknot.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Maar Slipknot stond toen op het hoofdpodium. En het stond ramvol. Ben al 15 jaar niet op Pukkelpop geweest, dus geen idee hoe het publiek er nu is, maar heb niet het idee dat 'de jeugd van tegenwoordig' niet los zou kunnen gaan op Slipknot.

Volgens mij heeft Slipknot toen ook de kleedkamer van Limp Bizkit gecrasht, die kwamen de dag erna en stond al klaar. Was onbruikbaar erna.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Maar Slipknot stond toen op het hoofdpodium. En het stond ramvol. Ben al 15 jaar niet op Pukkelpop geweest, dus geen idee hoe het publiek er nu is, maar heb niet het idee dat 'de jeugd van tegenwoordig' niet los zou kunnen gaan op Slipknot.
Maar Slipknot was toen een heel andere boeking dan in 2021. Hun passage op Graspop in 2019 zou bij de duurste boekingen uit de geschiedenis van het festival zitten, naar verluidt een bedrag met 7 cijfers. Wetende dat Pukkelpop financieel niet in beste cijfers zit en zich weinig misstappen kan veroorloven, zie ik het gewoon niet gebeuren dat ze een miljoen uitgeven aan een berekende gok.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Vandaar dat ze blijkbaar van plan zijn om Gorillaz binnen te halen. Als je ziet wat voor impact dat heeft op de affiche van DTRH, ben ik benieuwd waar ze mee komen..
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Heb een stukje show gezien op internet. Echt wel een leuke show.
Het onderwerp slipknot wou ik gewoon even aanhalen zodat we ons hier niet zouden vervelen. Kans op slipknot: 0,1. %
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
België heeft het VK intussen op een zwarte lijst gezet: tot nader order mogen inwoners van het VK niet naar België afreizen. Niet-inwoners die vanuit het VK naar België reizen moeten 2 weken in quarantaine. Oké, op 2 maanden kan er heel veel veranderen, maar ik zou er als organisatie toch niet gerust in zijn als je zo'n nieuws hoort...
Ach, 30 juni begint pas de verkoop aan mensen buiten België.
Ik denk dat er dan al geen kaarten meer te krijgen zijn, dus ook niet voor de mensen uit het Verenigd Koninkrijk.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ach, 30 juni begint pas de verkoop aan mensen buiten België.
Ik denk dat er dan al geen kaarten meer te krijgen zijn, dus ook niet voor de mensen uit het Verenigd Koninkrijk.
Er zullen dan wel een deel early bird tickets van bepaalde landen zijn die vrijkomen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ach, 30 juni begint pas de verkoop aan mensen buiten België.
Ik denk dat er dan al geen kaarten meer te krijgen zijn, dus ook niet voor de mensen uit het Verenigd Koninkrijk.
Je moet de artiesten uit het VK natuurlijk ook nog op de wei krijgen he ?

Maar dit type onzekerheden zal wel de hoofdreden zijn om Belgen voorrang te geven. Stel je eens voor dat ze vlak voor het festival een oplossing moeten zoeken voor duizenden tickethouders omwille van een nieuw reisverbod. Praktisch is anders...
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Je moet de artiesten uit het VK natuurlijk ook nog op de wei krijgen he ?

Maar dit type onzekerheden zal wel de hoofdreden zijn om Belgen voorrang te geven. Stel je eens voor dat ze vlak voor het festival een oplossing moeten zoeken voor duizenden tickethouders omwille van een nieuw reisverbod. Praktisch is anders...
Daar had ik nu even niet aan gedacht. Heel snugger van je.

Nog even een opmerking: veel mensen gaan naar de reguliere campings, maar ik ga graag naar camping Comfy.
Maar daar hebben ze de prijzen ook een aardig stukje omhoog gedaan zeg.
Ruim 10 procent duurder dan 2019 is eerder regel dan uitzondering.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Clutch lijkt mij stug, hebben juist afgezegd voor Dynamo Metal Fest.
Clutch zou wel in 2020 op Pukkelpop staan
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken