Verzameltopic kleinere Nederlandse festivals 2021

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Prognosis heeft ook weer negen nieuwe namen bekendgemaakt: Focus, Rendezvous Point. Sermon, Dilemma, Scarlet Stories, Wheel, Maraton, The New Death Cult en The Fierce & the Dead. Verder is bekend geworden dat The Ocean een set van hun laatste album Phanerozoic II: Mesozoic | Cenozoic zal spelen.
195300593_1229300944192383_2359482097397751225_n.jpg
Mooi hoor, fijn dat Scarlet Stories weer terug mag komen en met Wheel hebben ze een sterke opkomende naam te pakken. Ik zou graag een dagindeling willen, de Haken dag wil ik wel graag bezoeken. Zou ik graag een headlineset van zien en de undercard is hoe dan ook sterk genoeg!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Mooi hoor, fijn dat Scarlet Stories weer terug mag komen en met Wheel hebben ze een sterke opkomende naam te pakken. Ik zou graag een dagindeling willen, de Haken dag wil ik wel graag bezoeken. Zou ik graag een headlineset van zien en de undercard is hoe dan ook sterk genoeg!
Die is er ook, alleen nog niet geüpdatet. Denk dat de site binnenkort wordt aangepast, maar voorlopig staan Katatonia, Enslaved en The Ocean op vrijdag en Long Distance Calling, Cellar Darling en Haken op zaterdag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Die is er ook, alleen nog niet geüpdatet. Denk dat de site binnenkort wordt aangepast, maar voorlopig staan Katatonia, Enslaved en The Ocean op vrijdag en Long Distance Calling, Cellar Darling en Haken op zaterdag.
Ah scherp. Beetje scheve verdeling aan de top, had The Ocean of Enslaved wel onder Haken verwacht.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Die is er ook, alleen nog niet geüpdatet. Denk dat de site binnenkort wordt aangepast, maar voorlopig staan Katatonia, Enslaved en The Ocean op vrijdag en Long Distance Calling, Cellar Darling en Haken op zaterdag.
Als dat klopt is die Haken dag wel heel interressant
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Als dat klopt is die Haken dag wel heel interressant
Vind ze beide nu al sterk eigenlijk. Undercard ook hele mooie namen. Ken er alleen vier niet. Ziet er wel naar uit dat ik mijn programma even moet omgooien (met al geplande concerten etc.), maar dan blijf ik mijn kaarten voor afgelopen editie gewoon houden.


Ah scherp. Beetje scheve verdeling aan de top, had The Ocean of Enslaved wel onder Haken verwacht.
Komen nog namen bij, hè. Vind zelf Enslaved ook wel redelijk bij Katatonia passen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Valkhof Festival doet dit jaar - ondanks het niet echt doorgaan van de zomerfeesten in Nijmegen - toch wat leuke dingen, vespreid over verschillende locaties in de stad. Staan best aardige dingen tussen, sympathiek dat ze toch iets proberen.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Valkhof Festival doet dit jaar - ondanks het niet echt doorgaan van de zomerfeesten in Nijmegen - toch wat leuke dingen, vespreid over verschillende locaties in de stad. Staan best aardige dingen tussen, sympathiek dat ze toch iets proberen.

Goed dat je dit zei, overigens. Heel mooi programma inderdaad!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Die is er ook, alleen nog niet geüpdatet. Denk dat de site binnenkort wordt aangepast, maar voorlopig staan Katatonia, Enslaved en The Ocean op vrijdag en Long Distance Calling, Cellar Darling en Haken op zaterdag.
Zeker interessant programma, en lekker vroeg in het jaar.
Die ga ik zeker in de gaten houden.

Sowieso organiseert Loud Noise leuke metalfestivals (helaas tegenwoordig als enige nog in Nederland), met naast Prognosis ook Into The Grave, Dynamo en Das Oktober Metalfest. Helaas heb ik er daarvan tot nog toe geen kunnen bezoeken, maar ik ben zeker van plan om 2 oktober naar laatstgenoemde te gaan in Eindhoven. Metal meets Oktoberfest: lekker grote pullen bier zuipen in Lederhosen met een groep vrienden, maar dan met betere muziek! ??

187342560_914509155792116_2957316363546021657_n.jpg


Naast Korpiklaani toch vooral zin om Nanowar Of Steel te zien, Italiaanse 'comedy' heavy/power metal, die het hele genre op de hak nemen met absurde, vaak cringy en af en toe hilarische parodieën en clips (in Engels, Italiaans en zelfs Duits).
Kan nog het best omschreven worden als een soort kruising tussen Alestorm en Steel Panther, die ook niet vies zijn van wat gospel, reggaeton o.i.d. op z'n tijd..

De recente singles van het nieuwe album dat volgende maand uitkomt zijn i.i.g. ook weer zeer vermakelijk:


 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Zeker interessant programma, en lekker vroeg in het jaar.
Die ga ik zeker in de gaten houden.

Sowieso organiseert Loud Noise leuke metalfestivals (helaas tegenwoordig als enige nog in Nederland), met naast Prognosis ook Into The Grave, Dynamo en Das Oktober Metalfest. Helaas heb ik er daarvan tot nog toe geen kunnen bezoeken, maar ik ben zeker van plan om 2 oktober naar laatstgenoemde te gaan in Eindhoven. Metal meets Oktoberfest: lekker grote pullen bier zuipen in Lederhosen met een groep vrienden, maar dan met betere muziek! ??

187342560_914509155792116_2957316363546021657_n.jpg


Naast Korpiklaani toch vooral zin om Nanowar Of Steel te zien, Italiaanse 'comedy' heavy/power metal, die het hele genre op de hak nemen met absurde, vaak cringy en af en toe hilarische parodieën en clips (in Engels, Italiaans en zelfs Duits).
Kan nog het best omschreven worden als een soort kruising tussen Alestorm en Steel Panther, die ook niet vies zijn van wat gospel, reggaeton o.i.d. op z'n tijd..

De recente singles van het nieuwe album dat volgende maand uitkomt zijn i.i.g. ook weer zeer vermakelijk:


Ik hoop enorm voor je dat Korpinlaani niet gaat tegenvallen. Laat me even weten hoe dat was, want de keren dat ik ze heb gezien was niet super (en dat is nog zacht uitgedrukt).
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik hoop enorm voor je dat Korpinlaani niet gaat tegenvallen. Laat me even weten hoe dat was, want de keren dat ik ze heb gezien was niet super (en dat is nog zacht uitgedrukt).
Goed dat je dit zegt want ik twijfel nog om er naar toe te gaan in Enschede. Korpinlaani + Equilibrium. Op plaat redelijk maar dacht misschien is dit live wel wat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik hoop enorm voor je dat Korpinlaani niet gaat tegenvallen. Laat me even weten hoe dat was, want de keren dat ik ze heb gezien was niet super (en dat is nog zacht uitgedrukt).
Ach, dat zou me in deze context niet eens zoveel uitmaken (een los concert zou een ander verhaal zijn).
Dit is typisch zo'n evenement waar ik vooral heen ga voor de sfeer en om lol te maken met vrienden.
Bovendien is het met die grote pullen maar de vraag of ik überhaupt nog veel van de headliner(s) mee ga krijgen.. ?

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ah scherp. Beetje scheve verdeling aan de top, had The Ocean of Enslaved wel onder Haken verwacht.
En hij is inderdaad geüpdatet. De vrijdag heeft het volgende in petto: Katatonia, Enslaved, The Ocean, Scarlet Stories, The New Death Cult, Maraton, Rendezvous Point, Focus en Wheel. Zaterdag heeft beduidend minder namen: Long Distance Calling, Cellar Darling, Haken, Dilemma, The Fierce and the Dead en Sermon. Hele lekkere dagen wel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
En hij is inderdaad geüpdatet. De vrijdag heeft het volgende in petto: Katatonia, Enslaved, The Ocean, Scarlet Stories, The New Death Cult, Maraton, Rendezvous Point, Focus en Wheel. Zaterdag heeft beduidend minder namen: Long Distance Calling, Cellar Darling, Haken, Dilemma, The Fierce and the Dead en Sermon. Hele lekkere dagen wel.
Ja absoluut! Ik wil vooral graag Haken eens in een headlineshow zien maar de vrijdag is over de hele breedte verdomd sterk met Wheel, Scarlet Stories, Focis, The Ocean en Enslaved. Kiezen is verliezen op deze manier. Ben al een charmeoffensief gestart naar mijn vrouw voor een weekendje Eindhoven haha
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ja absoluut! Ik wil vooral graag Haken eens in een headlineshow zien maar de vrijdag is over de hele breedte verdomd sterk met Wheel, Scarlet Stories, Focis, The Ocean en Enslaved. Kiezen is verliezen op deze manier. Ben al een charmeoffensief gestart naar mijn vrouw voor een weekendje Eindhoven haha
Deze jongen heeft al z'n plannen voor het weekend geschrapt, haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059

North Sea Jazz kan ook dit jaar wegens de coronamaatregelen geen doorgang vinden in Ahoy in Rotterdam, maar de organisatie heeft een alternatief programma opgesteld voor de kleinere concertzalen in de stad. Onder de naam NN North Sea Jazz Downtown vinden concerten plaats in zalen als BIRD, De Doelen, LantarenVenster en RTM Stage, een nieuwe zaal binnen Ahoy.

De concerten staan van 9 tot en 11 juli gepland. De shows tijdens NN North Sea Jazz Downtown zijn voor publiek toegankelijk volgens de dan geldende coronaregels. Ook zijn ze gratis online te bekijken via een stream op de website van het festival. Onder anderen Cécile McLorin Salvant, Sullivan Fortner, Eric Vloeimans, Martin Fondse & Matangi Quartet, Gaidaa en Gino-Cochise verzorgen een optreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken