WK 2022 Qatar

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.184
4.393
Noppert heeft het gewoon prima gedaan. Nederland heeft nu eenmaal geen topkeepers, dat is Bijlow ook niet. Noppert heeft, los van de strafschoppen, drie ballen (plus één strafschop dus in reguliere tijd) doorgelaten die de andere keepers waarschijnlijk ook niet hadden gehad.

Toch is het wel een kwalijk punt dat NL kennelijk geen keepers meer kan opleiden die middelmaat overstijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.301
1.305
Enige moment waar hij iets meer had kunnen doen was op die eerste penal van Messi in de reguliere speeltijd. Maar inderdaad, hij heeft het gewoon goed gedaan en een paar prima ballen gepakt. Ook tegen Ecuador in de laatste fase een paar prima ballen gepakt.

Ben wel benieuwd waar NL straks in het EK mee komt. Dan zijn Simons en Brobbey weer 2 jaar ouder en meer doorontwikkeld. Wellicht van Blind af en hopelijk ontwikkelt Malen zich zo dat eindelijk Bergwijn op de bank kan zitten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.184
4.393
Enige moment waar hij iets meer had kunnen doen was op die eerste penal van Messi in de reguliere speeltijd. Maar inderdaad, hij heeft het gewoon goed gedaan en een paar prima ballen gepakt. Ook tegen Ecuador in de laatste fase een paar prima ballen gepakt.

Ben wel benieuwd waar NL straks in het EK mee komt. Dan zijn Simons en Brobbey weer 2 jaar ouder en meer doorontwikkeld. Wellicht van Blind af en hopelijk ontwikkelt Malen zich zo dat eindelijk Bergwijn op de bank kan zitten.
Die in reguliere tijd was toch ook hard en hoog in de hoek he?
Wat strafschoppen betreft is denk ik nu wel eens te meer vast komen te staan dat je erop kunt trainen tot je een ons weegt, maar je dat moment toch niet kunt nabootsen. Iedere selectie heeft namelijk wel vijf spelers die een bal van 11 meter hard in een hoek kunnen schieten. Uiteraard zijn er dan wel weer zelfbenoemde experts die gaan lopen mekkeren op dat de aanloop niet goed is of iets dergelijks.

Over zelfbenoemde experts gesproken, het verbaast me dat Raymond Verheijen nog niet onder zijn steen uit is gekropen om iets te verkondigen over dat de spelers te weinig hebben geslapen of Louis op verkeerde tijden heeft getraind.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Op basis van statistieken heeft Noppert het goed gedaan:
Op basis van 'expected goals' kan worden berekend hoeveel tegentreffers een keeper gemiddeld had kunnen verwachten. Bij Noppert was dat 6,5 dit toernooi. Hij incasseerde er slechts vier.
Op basis van deze statistiek hoort de Toren van Joure bij de beste drie doelmannen op dit WK. Enkel Wojciech Szczesny en Dominik Livakovic overlegden betere cijfers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.205
3.752
Speelt ook mee dat Oranje tegen ploegen speelde die weinig tot amper hebben gescoord. Dan doe je het als keeper al snel goed.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ghehe, nee hoor. Ben geen fan van Noppert, maar wel voorstander van statistieken in plaats van de 'oogtest'.

De NOS had een artikeltje over statistieken op het WK vandaag, en daar kwam dit ook in voor. Volgens mij halen zij de statistieken bij Gracenote vandaan. De statistieken zijn in ieder geval niet verzonnen, maar het gevolg van consequent alles turfen wat er gebeurt.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Ghehe, nee hoor. Ben geen fan van Noppert, maar wel voorstander van statistieken in plaats van de 'oogtest'.

De NOS had een artikeltje over statistieken op het WK vandaag, en daar kwam dit ook in voor. Volgens mij halen zij de statistieken bij Gracenote vandaan. De statistieken zijn in ieder geval niet verzonnen, maar het gevolg van consequent alles turfen wat er gebeurt.
Hmm, als die statisitek klopt, dan zou ik zeggen dat mijn clubje `m toch maaar moet kopen dan ;) Al vind ik 10 miljoen heel veel geld
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.256
Die in reguliere tijd was toch ook hard en hoog in de hoek he?
Wat strafschoppen betreft is denk ik nu wel eens te meer vast komen te staan dat je erop kunt trainen tot je een ons weegt, maar je dat moment toch niet kunt nabootsen. Iedere selectie heeft namelijk wel vijf spelers die een bal van 11 meter hard in een hoek kunnen schieten. Uiteraard zijn er dan wel weer zelfbenoemde experts die gaan lopen mekkeren op dat de aanloop niet goed is of iets dergelijks.

Over zelfbenoemde experts gesproken, het verbaast me dat Raymond Verheijen nog niet onder zijn steen uit is gekropen om iets te verkondigen over dat de spelers te weinig hebben geslapen of Louis op verkeerde tijden heeft getraind.
Tuurlijk kun je er wel op trainen.
Wil niet zeggen, dat het dan altijd goed gaat.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.256
Noppert heeft prima gekeept en toch ook echt een paar goede reddingen gehad. Resultaat was met Bijlow, Pasveer of Cillesen echt niet anders geweest.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.184
4.393
Tuurlijk kun je er wel op trainen.
Wil niet zeggen, dat het dan altijd goed gaat.
Puur op de handeling kun je of course heel veel trainen. Maar het moment dat je na 120 minuten van de middenlijn naar die stip loopt, kun je niet nabootsen en dan blijft het wel een loterij (hoe cliché dat ook klinkt). Nog los van dat het ook niet hielp dat met Memphis en Bergwijn de eerste en twee nemer (normaliter) eruit was.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.291
4.957
Ghehe, nee hoor. Ben geen fan van Noppert, maar wel voorstander van statistieken in plaats van de 'oogtest'.

De NOS had een artikeltje over statistieken op het WK vandaag, en daar kwam dit ook in voor. Volgens mij halen zij de statistieken bij Gracenote vandaan. De statistieken zijn in ieder geval niet verzonnen, maar het gevolg van consequent alles turfen wat er gebeurt.
Maar welke statistieken wil je 5 van de 6 penalty's in de verkeerde hoek goedpraten dan? Die snap ik niet helemaal. Nee de andere keepers zijn ook niet van wereldtop. Maar als je dit zag dan is het toch wel duidelijk dat hij "maar" bij FC Heerenveen keept (waar niets mis mee is). En iedere AJAX supporter vind dit toch niet de gedroomde keeper mag ik hopen?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.301
1.305
Maar welke statistieken wil je 5 van de 6 penalty's in de verkeerde hoek goedpraten dan? Die snap ik niet helemaal. Nee de andere keepers zijn ook niet van wereldtop. Maar als je dit zag dan is het toch wel duidelijk dat hij "maar" bij FC Heerenveen keept (waar niets mis mee is). En iedere AJAX supporter vind dit toch niet de gedroomde keeper mag ik hopen?
Nee hoor, Noppert hopen we echt niet op hier bij Ajax. Dus dat zal straks wel de eerste keeper worden…

Gewoon dankzij zijn trackrecord is het onbetrouwbaar. Hoop wel dat hij nog een jaartje ergens gaat cashen, heeft hij wel afgedwongen.
 
  • Haha
Waarderingen: Rick1617899545

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Nee hoor, Noppert hopen we echt niet op hier bij Ajax. Dus dat zal straks wel de eerste keeper worden…

Gewoon dankzij zijn trackrecord is het onbetrouwbaar. Hoop wel dat hij nog een jaartje ergens gaat cashen, heeft hij wel afgedwongen.
DAn liever die keepr van Kroatie halen.
Noppert is een hype meer niet, maar ja, dat is de laatste tijd wel hoe er geschout wordt bij Ajax helaas.
Kijk maar naar Bassey
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Maar welke statistieken wil je 5 van de 6 penalty's in de verkeerde hoek goedpraten dan? Die snap ik niet helemaal. Nee de andere keepers zijn ook niet van wereldtop. Maar als je dit zag dan is het toch wel duidelijk dat hij "maar" bij FC Heerenveen keept (waar niets mis mee is). En iedere AJAX supporter vind dit toch niet de gedroomde keeper mag ik hopen?
Dat praat ik toch ook helemaal niet goed? Bij de penalties was hij niet bepaald sterk.
Maar Noppert heeft simpelweg goed gekeept. De statistieken spreken voor zich. Noppert heeft er mede voor gezorgd dat we uberhaupt de penalties hebben bereikt. Een Krul-wissel met Bijlow ipv Noppert had gekund. (Maar Bijlow heeft ook een matig trackrecord. 4 penalties mis tegen 24 raak. Vergelijkbaar met Noppert op het WK 1 mis, 5 raak.) Maar er is geen reden om nu te zeggen dat Bijlow of Pasveer basis had moeten staan.
En Noppert zie ik ook niet als ideale Ajax keeper, maar hij zal beter zijn dan Pasveer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.184
4.393
De RvC heeft afgelopen zomer voorkomen dat Ajax de komende jaren is voorzien van een absolute topkeeper door de komst van Vlachodimos te blokkeren. Voor nu lijkt Pasveer me prima om dit seizoen uit te zingen en dan hopelijk een duurzamere oplossing (m.i. niet Noppert nee).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.291
4.957
Dat praat ik toch ook helemaal niet goed? Bij de penalties was hij niet bepaald sterk.
Maar Noppert heeft simpelweg goed gekeept. De statistieken spreken voor zich. Noppert heeft er mede voor gezorgd dat we uberhaupt de penalties hebben bereikt. Een Krul-wissel met Bijlow ipv Noppert had gekund. (Maar Bijlow heeft ook een matig trackrecord. 4 penalties mis tegen 24 raak. Vergelijkbaar met Noppert op het WK 1 mis, 5 raak.) Maar er is geen reden om nu te zeggen dat Bijlow of Pasveer basis had moeten staan.
En Noppert zie ik ook niet als ideale Ajax keeper, maar hij zal beter zijn dan Pasveer.
Pfff die lat leg echt wel wat hoger hoor. Sympathieke vent, een sprookje maar nu is het wel klaar hoor. Hij heeft geen enkele bal gehouden die de nogmaals iedere Eredivisie keeper gewoon moet hebben. We mogen toch wel van een keeper van het Nederlands Elftal een keer verwachten in de goede hoek te zitten als het er een keer “echt” op aankomt. De Argentijnen hadden terecht schijt aan zijn statistieken, en stuurde hem in iedere hoek van de goal die ze wilde. Dat er eentje miste doet er niet toe. Want ook daar was hij aan de late kant.

Keepen is meer dan lengte, en zo nu en dan een bal stoppen. Je zag zelf wel dat Martinez een 10x betere keeper is dan Noppert. Bij Bijlow had dat 8x geweest, maar alle beetjes helpen. En dat zie je gewoon met je ogen, niet in statstieken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken