Werchter Parklife 2026

Wat gebeurde er? Normaal staan deze mannen bekend om hun sterke shows. Old school, pure hiphop ook. Zonder zever.
Brachten ze wel, maar viel dood. Guy bracht meer een vibe al was het niet de grootste maar dat is dan ook iemand die hier niet van de radio te slaan is.

Mensen met een pitticket: de pit wordt niet volledig geleegd na Papa Roach. Mensen met een pitticket mogen blijven staan. Zonet navraag gedaan bij de mevrouw aan de ingang rechtsvoor.

Het is één van de voorprogramma's van Linkin Park he ...Maar ik kon er ook niets mee hoor. Respectvol lekker staan drinken onder de boompjes opzij :)

Iemand een idee hoe de ‘pit’-procedure te werk gaat? Wordt iedereen na Papa Roach, uit de pit gestuurd, en voor Linkin Park enkel mensen met een bandje toegelaten, of wordt iedereen binnen de pit gecontroleerd op een bandie, en indien geen bandje, eruit gestuurd?
Leegvegen doen ze nooit. Pit wordt afgesloten tijdens of na het voorlaatste optreden en dan gaan ze met een lint door heel de pit en controleren ze het bandje van iedereen. Als je niet het juiste bandje aanhebt, wordt je eruit gestuurd. Pas als ze de volledige front stage gecontroleerd hebben, gaat de pit open voor de rest van het publiek.

Procedure kan misschien aangepast zijn, maar ik denk het niet. Laatste keer op TW Classic bij Bruce Springsteen werkte het toch zo.

Toegekomen rond 16:30-17h. Parkings waren leeg!!!! Waren nochtans heel enthousiast voor Landmvrks maar zal ze wel zien op een ander festival. Te vroeg geprogrammeerd? Hadden gewoon geen zin om vroeger te komen en we waren duidelijk de enige niet. Publiek tijdens Clipse waren gelijk zombies. Wat een contrast toen Papa Roach opkwam. DIT genre was wat aangekondigd was en niet die andere zwets. Eerste keer Papa Roach live, vond dit subliem. Nu nog een mooi slot met Linkin Park

Het ligt echt louter aan de setlist maar ik vond het beter op Rock am Ring dan vandaag.

En als we er dan toch RAR bij halen moet ik wel hulde roepen naar de shuttle service van Werchter, gewoon geen minuut moeten aanschuiven. Dat was toch heel wat anders in Duitsland.

Benieuwd hoeveel mensen er plots niet mochten vertrekken door positieve blaastest. Op moment dat ik er was werd iedereen nog gecontroleerd, waaronder verschillende met handen in het haar. Ik heb mijn rw bob-sleutelhanger alvast. Schoonbroer van mijn maat mocht alvast zes uurtjes wachten. En dus ook zijn gezelschap...

Bij live nation moeten ze toch door hebben dat de weide maar vol stond vanaf papa roach, tijdens Guy en clipse stond er meer volk bij de north West walls en in de barn te zitten dan voor het podium.

Benieuwd hoeveel mensen er plots niet mochten vertrekken door positieve blaastest. Op moment dat ik er was werd iedereen nog gecontroleerd, waaronder verschillende met handen in het haar. Ik heb mijn rw bob-sleutelhanger alvast. Schoonbroer van mijn maat mocht alvast zes uurtjes wachten. En dus ook zijn gezelschap...
Was vorig jaar bij Boutique ook. Weer aan die Carpool parking aan dat rond punt?

Nee hoor, op The Hive voor je naar je auto mocht. Stonden telkens aan doorgang en chauffeur moest blazen eerst. De aangekondigde controles.
Ah, ok, nog extremer. Vorig jaar aan carpoolparking dichtbij de oprit Rotselaar.
Hoe kan je bewijzen dat je de chauffeur bent? Op zich kan toch iemand anders uit gezelschap blazen? (Maar dan zou die ook wel rijden als die nuchter is natuurlijk)

Maar ben pro zulke controles, in België zijn we nog steeds te laks over dronken in de auto stappen.

Bij live nation moeten ze toch door hebben dat de weide maar vol stond vanaf papa roach, tijdens Guy en clipse stond er meer volk bij de north West walls en in de barn te zitten dan voor het podium.
Daardoor wel extra omzet bij de eet - en drink togen? Ik spreek in ieder geval voor mezelf 😅

Blijft gewoon heel raar geprogrammeerd vandaag: Landmvrks was top, maar daarna was er tot Papa Roach gewoon echt niks boeiends, heel jammer. Papa Roach zelf vond ik écht sterk trouwens, maar waar wij stonden was het een vrij dooie bedoeling in het publiek, ze hadden beter verdiend. Voor LP geldt een beetje hetzelfde, ze waren weer heel sterk maar er zat zo weinig energie in het publiek, leek wel of alleen mijn groepje en nog een handjevol mensen een beetje los ging.
Onverwachts toch nog aanwezig, never enough Linkin Park ❤️ Alleen geen vrije dagen meer, dus maandag wordt pittig 😂

Dit wordt nu de 3e keer in anderhalf jaar tijd, ik wil With You en met name A Place For My Head nu toch echt van de bingokaart afvinken. Make it happen!

Daarnaast ook erg hyped voor Papa Roach en Lndmvrks, beiden nog nooit gezien.
Dit heb ik nu ook wel opgegeven, ze zitten vaak genoeg in de setlist en ze rouleren sowieso best veel, maar om de een of andere reden krijg ik voor m'n gevoel al 3x dezelfde setlist voorgekauwd. Begrijp me niet verkeerd, er zaten weer parels tussen als From The Inside en Lying From You en ik heb er ook weer intens van genoten, maar ik moet denk ik even een kleine LP pauze inlassen (of ze moeten de hele setlist omgooien).

Korte conclusie: prima vermaakt door de goeie bands en de mensen met wie ik was, maar slecht geprogrammeerd en stug publiek. En dan ook nog eens 2,5u heen en terug rijden. Zou niet zo snel weer terugkeren voor een dagevent.

Users who are viewing this thread