Werchter Boutique 2027

Madonna en Raye
Pearl Jam en Simple Minds
Bruce Springsteen
Taylor Swift

Vergeten jullie niet dat er de laatste editie Katy Perry en Pitbull stonden?
Madonna heeft er al gestaan, Taylor Swift ging er staan (2020). Bruce al enkele keren TW Classic en PJ enkele keren RW. Waarom zouden die namen er niet staan om dat de laatste editie Katy en Pitbull had?

Madonna heeft er al gestaan, Taylor Swift ging er staan (2020). Bruce al enkele keren TW Classic en PJ enkele keren RW. Waarom zouden die namen er niet staan om dat de laatste editie Katy en Pitbull had?
Omdat die wereldsterren ineens beseft hebben dat ze zoveel meer geld kunnen vragen voor stadiontickets. 🤷‍♂️

En wat is de wei? 65k capaciteit ligt hoger dan sommige arena's waar die passeren. Vaste voorprogramma's erbij, misschien nog wat belgische invulling en het is vol.
bij een stadium heb je veel minder logistieke kosten. geen backstage te bouwen, elektriciteit en water etc te voorzien ... en hebben ze ook gewoon veel meer zelf in handen, zij beheren de elektriciteit, video, security, ...

bij een stadium heb je veel minder logistieke kosten. geen backstage te bouwen, elektriciteit en water etc te voorzien ... en hebben ze ook gewoon veel meer zelf in handen, zij beheren de elektriciteit, video, security, ...
of Boutique, TW classic of Parklife nu doorgaan of niet, alle voorzieningen zijn toch al aanwezig, het is alleen maar voordeliger om deze dagevenementen te hebben aangezien ze zo de grote vaste kost kunnen spreiden over meer festival dagen?

• Leuk
Waarderingen: PJ

De set-up is er al omdat alles opgebouwd is voor Rock Werchter een paar dagen later, dus dat is een non issue.

Het gaat vooral om beschikbaarheid en haalbaarheid draaien.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Muse en Metallica hebben Boutique gedaan met een eigen stage zelfs dus het kan. Dat was zelfs buiten de normale Werchter periode.

Muse en Metallica hebben Boutique gedaan met een eigen stage zelfs dus het kan. Dat was zelfs buiten de normale Werchter periode.
Het is maar welke naam je het geeft. Stage Metallica 2012 was gewoon de standaard Werchter stage die wat uitgebreid werd. Oa met hun pit.
Denk dat ze zoveel mogelijk gewoon de main stage behouden en de shows er in laten passen. Hebben ze zelfs al gedaan met The Wall toen.

26 juni. Zou dat Slipknot evt ook niet kunnen zijn, er even vanuit gaande dat hun tour later dan Graspop misschien start? Het is wel toevallig dat Slipknot volgende week ook een aankondiging doet? Al geloof ik er wel enkel in als hun tour later dan Graspop start, en als dat past binnen Boutique. Het is een zotter gedacht, ik weet het, maar waarom ook eens niet?

26 juni. Zou dat Slipknot evt ook niet kunnen zijn, er even vanuit gaande dat hun tour later dan Graspop misschien start? Het is wel toevallig dat Slipknot volgende week ook een aankondiging doet? Al geloof ik er wel enkel in als hun tour later dan Graspop start, en als dat past binnen Boutique. Het is een zotter gedacht, ik weet het, maar waarom ook eens niet?
Neenee :-) Not gonna happen.

Los van het feit of Slipknot wel populair genoeg is om zo'n dag te dragen, het zou nogal van slechte planning getuigen om Parklife (als het dit jaar doorgaat), Graspop EN Boutique te laten doorgaan met Slipknot. Al die festivals zitten dan op een zakdoek bij elkaar en ze vissen dan nog eens in dezelfde vijver qua bezoekers.

Je kan een citroen maar zoveel keer uitpersen :).

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Ik zet m'n geld op Madonna. Ook met de geruchten dat die volgende week de tour bekend gaat maken....

Los van het feit of Slipknot wel populair genoeg is om zo'n dag te dragen, het zou nogal van slechte planning getuigen om Parklife (als het dit jaar doorgaat), Graspop EN Boutique te laten doorgaan met Slipknot. Al die festivals zitten dan op een zakdoek bij elkaar en ze vissen dan nog eens in dezelfde vijver qua bezoekers.

Je kan een citroen maar zoveel keer uitpersen :).
Parklife weet ik ook niet, maar als dat er is en Slipknot komt inderdaad pas later naar Europa dan Graspop, dan is Parklife inderdaad wel logischer

Parklife weet ik ook niet, maar als dat er is en Slipknot komt inderdaad pas later naar Europa dan Graspop, dan is Parklife inderdaad wel logischer
Maar dan zouden die gewoon in Sportpaleis staan. Want Slipknot krijgt zelfs met een sterk dagprogramma geen 50.000 kaarten verkocht in België. En zeker niet de week na Graspop.

• Leuk
Waarderingen: won666
dit jaar was het gewoon overdreven ook.

graspop
rock werchter
park life
guns n roses
live s life
rock zottegem
...

allemaal op 2 weken tijd gepropt. Ik snap dat de rock/metalhead een interessant profiel is om naar je festival te lokken maar ze hebben ook maar zoveel geld in hun zakken zitten.

Users who are viewing this thread