Werchter Boutique 2026

Als Katy Perry uurtje had gespeeld, waren we nog niet klaar met de uitstroom. Ondertussen staat het onweer klaar en is het ook intenser aan het worden. Wil maar zeggen.
 
Ondertussen hangt het boven Brussel. Kan 100% begrijpen dat ze geen risico's wilden nemen. Als dit 1-2 uur eerder toegekomen was...
 
Ma ook echt gewoon minuten lang non stop bliksem.
Minuten ? Een halfuur lang non-stop stroboscoop van bliksem. Alsof ze Paradise City niet hadden stilgelegd…

Wel een geweldig schouwspel, zo vanuit de veiligheid van m’n eigen huis. Ik moet er niet aan denken dat ik erin gezeten had…
 
Goed dat iedereen veilig is thuisgeraakt. Dat is het voornaamste. En een heel verstandige beslissing om de Barn open te stellen.

Wat ik wel grappig vond is dat de organisatie gewag maakte van 47.000 tickets. Dansende beren maakte er 46.000 bezoekers van maar dat in de verontschuldiging van Kate Perry ze sprak van 55.000 bezoekers. Het lijkt me dat de artiesten zelf soms een te rooskleurig beeld krijgen over de
bezoekersaantallen.
 
Ach. Als ik mensen zeggen dat ik naar Rock Werchter ga en ze beginnen over hoe druk het daar wel niet moet zijn, rond ik ook altijd af naar 90.000 bezoekers die er dagelijks komen. Is toch menseigen om een beetje te overdrijven?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Tja… gemakkelijk gezegd. Doel was om 47000 man de kans te geven veilig naar huis te laten gaan, en dan vergeten we inderdaad nog de 3000 vrijwilligers. Bovendien hebben we het vlotter kunnen doen omdat alles nog in het licht was, dat is helemaal anders dan in het donker.

Better be safe than sorry.
Dat klopt zeker.
 
Goed dat iedereen veilig is thuisgeraakt. Dat is het voornaamste. En een heel verstandige beslissing om de Barn open te stellen.

Wat ik wel grappig vond is dat de organisatie gewag maakte van 47.000 tickets. Dansende beren maakte er 46.000 bezoekers van maar dat in de verontschuldiging van Kate Perry ze sprak van 55.000 bezoekers. Het lijkt me dat de artiesten zelf soms een te rooskleurig beeld krijgen over de
bezoekersaantallen.
Met crew en vrijwilligers erbij zal dat wel ergens kloppen.

Verschil in 1000 tickets zal ook wel met of zonder guests zijn.
 
Interessant te zien dat Primavera hier louter kritiek kreeg voor hun beslissing maar we in dit geval niet meer dan begrip hebben voor het besluit (terwijl er geen druppel was gevallen tot ver na twaalven). Ik was op PS en vond de beslissing zeer wijs en begrijp me niet verkeerd ik denk dat Werchter ook de juiste beslissing heeft gemaakt, veiligheid boven alles op events waar tien duizenden mensen attenden. Op het moment dat paniek ontstaat is de ramp niet te overzien. Wellicht volgende keer iets minder snel oordelen, zeker als je er niet bent
 
Interessant te zien dat Primavera hier louter kritiek kreeg voor hun beslissing maar we in dit geval niet meer dan begrip hebben voor het besluit (terwijl er geen druppel was gevallen tot ver na twaalven). Ik was op PS en vond de beslissing zeer wijs en begrijp me niet verkeerd ik denk dat Werchter ook de juiste beslissing heeft gemaakt, veiligheid boven alles op events waar tien duizenden mensen attenden. Op het moment dat paniek ontstaat is de ramp niet te overzien. Wellicht volgende keer iets minder snel oordelen, zeker als je er niet bent
Het grote verschil is duidelijkheid. Ik was er ook primavera, je kan toch niet zeggen dat we van veel wisten he. En dan nog het grote debacle dat Massive Attack dan ineens wel ging optreden om dan terug te cancellen was not done.
Hier was het simpel: ga naar huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het grote verschil is duidelijkheid. Ik was er ook primavera, je kan toch niet zeggen dat we van veel wisten he. En dan nog het grote debacle dat Massive Attack dan ineens wel ging optreden om dan terug te cancellen was not done.
Hier was het simpel: ga naar huis.
ik heb dat zelf niet als irritant ervaren, alle andere podia ging het programma immers gewoon door. Kan me best voorstellen dat ze het wilde aankijken of ze MA toch nog op de stage konden krijgen. Waar ik het wel met je eens ben is dat ze transparanter hadden moeten communiceren aangaande wat de mogelijke opties waren die ze evalueerden. Ik denk dat mijn punt meer is dat het gemakkelijk is om op je keyboard, zonder dat je er bent, allemaal oordelen de wereld in te slingeren (i.e. gebeurt nooit hier, beetje wind whatever, etc).
 

Users who are viewing this thread